Toon posts:

Van 2 partities 1 schijf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 partities (beide fat32) op een van die partities is winxp geinstalleerd. Is het nu ook mogelijk om van deze 2 partities 1 schijf te maken? Of moeten beide partities dan geformatteerd worden? :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12 12:09

Arno

PF5A

Je zult beiden moeten converteren naar NTFS, en dan kun je de tweede partitie mounten in een NTFS folder van de eerste.
edit:
Iets dat je met google ook wel had kunnen vinden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Arno op 16-12-2002 10:35 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Gebruik partition magic! Dan ben je volgens mij niets kwijt. :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

uh?
Je kan op 1 schijf 2 partities installen.
Of heb je die 2 partities ook op daadwerkelijk 2 schijven staan? Zoja, met software raid moet dat wel te doen zijn, zit standaard in XP dacht ik
Staan die 2 partities op 1 schijf? Dan kan je met Partition Magic 2 partities samenvoegen.

Ey!! Macarena \o/

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 10:35:
Je kunt partition magic gebruiken om een partitie op te delen zonder iets kwijt te raken, maar bij samenvoegen voorzie ik een klein probleemje, te weten de FAT of wat NTFS daar voor synoniem (VTOC?) voor heeft.

Je kunt natuurlijk alles wat de tweede schijf niet nodig heeft toevoegen aan de eerste (ongebruikte ruimte afsplitsen als lege partitie, dan aan de eerste plakken), dan alles moven voor zover de ruimte dat toelaat. Herhalen tot het gewenste resultaat bereikt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Freee!! op 16-12-2002 11:02 . Reden: Mogelijk onduidelijk ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Traag schreef op 16 december 2002 @ 10:34:
Je zult beiden moeten converteren naar NTFS, en dan kun je de tweede partitie mounten in een NTFS folder van de eerste.
edit:
Iets dat je met google ook wel had kunnen vinden ;)
dit werkt toch alleen met een hele schijf?

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 16 December 2002 @ 10:39:
[...]

Je kunt partition magic gebruiken om een partitie op te delen zonder iets kwijt te raken, maar bij samenvoegen voorzie ik een klein probleemje, te weten de FAT of wat NTFS daar voor synoniem (VTOC?) voor heeft.

Je kunt natuurlijk alles wat de tweede schijf niet nodig heeft toevoegen aan de eerste, dan alles moven voor zover de ruimte dat toelaat. Herhalen tot het gewenste resultaat bereikt is.
Ik weet niet zeker of partition magic ook de data van die 2e schijf bewaar, dat moet je misschien zelf doen. Maar van de 1e schijf wordt alles zeker bewaard, tenminste heb ik een half jaar geleden ook gedaan en alles was er nog.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het stoort me soms dat men er gemakshalve maar vanuit gaat dat iedereen Partition Magic heeft aangeschaft. Natuurlijk, het is een geweldig programma maar geen free- of shareware.

Als je Partition Magic zou kunnen gebruiken dan is er de functie merge die eenvoudig de 2 partities samenvoegt.

Ik dacht dat er ook andere programma's waren zoals PMagic die wel free- of shareware zijn maar meestal wel -bijna- hetzelfde kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 16-12-2002 10:50 ]

ARME AOW’er

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

GuardianAngel schreef op 16 December 2002 @ 10:50:
Het stoort me soms dat men er gemakshalve maar vanuit gaat dat iedereen Partition Magic heeft aangeschaft. Natuurlijk, het is een geweldig programma maar geen free- of shareware.
[...]
Uitstekend punt, de laatste keer dat ik zoiets bij de hand had heb ik Partition Manager (freeware volgens mij) gebruikt, maar daar heb ik de optie 'Merge' niet gezien.

_/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 10:35:
No flame intended!

Idd. Volgens JOUW. Ik heb het ook anders gezien :( >>veel data weg, door elkaar (mp3) enz
Zelf altijd wel met plezier mee gewerkt overigens

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01
Een spawned volume maken met de disk manager van windowsXP.
Moet lukken denk ik.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12 12:09

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 10:40:
dit werkt toch alleen met een hele schijf?
Ik dacht ook met een partitie :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-12 10:27

Schonhose

Retro Icoon

Je kunt twee (of meer) partities samenvoegen tot 1 partitie. Wanneer de schijf bestaat uit twee partities, krijg je na het samenvoegen je schijf weer terug. Even een voorbeeldje:

Stel, je hebt 1 harde schijf van 20 gig als volgt opgedeelt:

C: 10 gig
D: 5 gig
E: 5 gig

Je kunt dan D: en E: samenvoegen zodat er een nieuwe D ontstaat van 10 gig

Je kunt ook alles samenvoegen zodat je een nieuwe C krijgt van 20 gig

Een freeware tool om te kunnen mergen (samenvoegen) is Ranish Partition Manager. Ik weet alleen niet of ie je data bewaard (Partition Magic doet dit sowieso).

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Traag schreef op 16 december 2002 @ 13:26:
Ik dacht ook met een partitie :?

Klopt, dat kan met elke partitie.

Georg_S: kom je er zo uit?
Overigens ben je niet bepaald de eerste die de vraag stelt. Als je met de Omega search zoekt naar 'partitie samenvoegen' kom je veel tips tegen: klik Als je de volgende keer eerst dat probeert, scheelt het ons weer werk en scheelt het jou tijd :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1