Toon posts:

Problemen na installatie netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week wordt bij mij ADSL geinstalleerd dus heb ik gisteren mijn netwerkkaart weer geinstalleerd. Deze had ik eerder verwijderd ivm IRQ clash met ISDN.

ISDN kaart heb ik er nu uitgehaald, en Windows 98 opnieuw geinstalleerd. Het probleem is dat er nu wat problemen zijn ontstaan. Toen ik FIFA2002 opstartte, liep deze na enkele minuten spelen vast. Via het netwerk (test met laptop van vriend) heb ik een mpeg bekeken, dit ging 7 minuten goed, maar toen crashde de comp. Het transporteren van grote files over het netwerk ging echter wel goed. Genoemde problemen waren overigens niet aanwezig toen Netwerkkaart er niet in zat.

Mijn vraag is nu wat er aan de hand kan zijn ? Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken, maar dit probleem blijft. Ook hoop ik dat dit probleem geen invloed heeft op het gebruik van mijn ADSL vanaf deze week ?

Voor zover relevant, hier even wat systeem specs:

- Gigabyte GA 7 IX mobo
- AMD k7 600 proc
- 320 MB geheugen (1x256, 1x64)
- Viper II Z 200
- Ethernet PCI netwerkkaart
- Soundblaster
- WIndows 98

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

-ET-

Phone Home

lijkt er op dat die netwerkkaart gewoon brak is. Heb je hem al in een andere pc geprobeerd. Of een ander slot

Verwijderd

Topicstarter
Op zich werkt de netwerkkaart wel gewoon. Ik kan er gewoon data mee versturen. Alleen zodra er iets 3D achtigs /grafisch gedaan moet worden vindt mijn systeem het niet meer zo leuk lijkt het wel.

Ik ben trouwens in mijn eerste post vergeten te vermelden dat met ISDN erin, ik als ik verbinding wilde maken met internet, ik eerst via alt/del/ctrl msgsrv32 moest uitschakelen, omdat die gecrashed was. Ook bij downloaden via ISDN crashde het systeem wel eens, via blauw scherm (een of andere VXD fout), maar niet bij bijvoorbeeld Fifa2002...

De netwerkkaart heeft overigens altijd in dit slot gezeten, alleen even eruit geweest om IRQ probleempje met ISDN (tijdelijk) op te lossen. Ik heb niet echt een andere machine om hem in te stoppen, dus dat wordt ook ff een beetje moeilijk.

• -ET-

-ET-

Phone Home

al geprobeerd nieuwe drivers voor je NIC te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet... ik weet alleen niet welk merk het is, dus waar kan ik dan het beste zoeken op het internet ?

• -ET-

-ET-

Phone Home

moet je even kijken of er een Fcc nummer op staat. Dan kan je via fcc.org achterhalen wie de fabrikant is

Verwijderd

Topicstarter
Zal vanavond even kijken. Heb nu alleen ff internettoegang vanaf mijn werk, maar als het goed is komt daar morgen weer verandering in ;)
Pagina: 1