Bezig met stille kast

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:10

seninha

god's right foot

Topicstarter
Nadat ik m'n Radeon 9700pro en de nieuwe 350watt voeding had geinstalleerd vond ik dat de herrie die door beiden werdt geproduceerd niet te harden was :(

Daarom heb ik ff wat maatregelen genomen.

-VGA :een zalman heatpipe ( echt aan te raden)
-CPU : Zalman S6000CU (1500rpm erg stil)
-2 case fan's op 7 volt laten draaien. (niet te horen)
-Binnen kant bekleed (merk er niet echt veel van)
-Voeding aangepast door deze in te bouwen in een 235 behuizing waar er een 120mm fan opzit die de lucht uit de kast door de voeding blaast ipv aan de achterkant de lucht uit de voeding te zuigen.

Nou heb ik deze fan ook op 7volt draaien maar vind nog dat ie te veel geluid maakt.

tevens zie ik dat m'n CPU stress op 52graden komt. Vind het zelf nog al aan de hoge kant. Dacht dat het wel zou zakken ism die 120mm fan van de voeding aangezien deze pal boven de CPU hangt .

Wat kan ik hier nog aan verbeteren om ten eerste de voeding stiller en om m'n CPU temp iets lager te krijgen :?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Vindt het eigenlijk wel een nette temp, denk dat alleen het opvoeren van de cpu-koeler veel verschil zal maken.

Verwijderd

Ik denk toch echt dat dit de laagste temperatuur is icm. met jou hardware. Om het lager te krijgen zou ik toch echt wat extra (stille) Case-fans erbij plaatsen van bijvoorbeeld papst of panaflo (moeilijk te krijgen hier in nederland).

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 10:39
http://www.silentpcreview...iewarticle&artid=9&page=1

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Enermax voeding. Die is STIL.

Verder kan je je temp van de proc niet veel koeler maken met die Zalman. Ga dan over op waterkoeling :).

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik las net in een andere topic dat een voeding fan zelfs op 7volt te horen valt. (dat is dus bij mij het geval)
Dus moest je deze op 5volt zetten.
Nou vraag ik me af of die dan wel genoeg airflow produceerd om de voeding te koelen :?

iRacing Profile Flickr

• ejtnaj
Ik geloof het wel. Er zijn verschillende sites die gemodde Enermax voedingen met Papst fans verkopen. Hier bijvoorbeeld: http://www.pc-gehaeuse.co....php?list=pow&sprache=eng

Hier verkopen ze wel een met twee papst fans geloof ik, "duallufter" (--> mijn duits is heel slecht, ik raad maar wat)

enige tijd geleden verkocht www.xxlcases.nl ook enermax voedingen met papst fans.

Nu weet ik niet welke versie van Papst ze gebruiken, maar blijkbaar moeten ze wel genoeg airflow produceren.

Trouwens: "een fan op 7 volt"... tja als je bijvoorbeeld de fan van een Aopen voeding op 7 volt zet, dan hoor je m wel. Een Papst/Panaflo/Adda fan niet.

[ Voor 16% gewijzigd door ejtnaj op 16-12-2002 15:25 ]

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik weet niet wat voor een fan het is, komt uit een 235Watt voeding die weer uit een PackardBell kast komt.
om precies te zijn een IXTREME kast.

Zal vanavond ff kijken of ik deze op 5volt kan draaien.

iRacing Profile Flickr

• ejtnaj
Ik heb net ergens anders gelezen over iemand die een 120mm fan wou kopen en em op 7 of 5 volt wou draaien. Een reply van iemand anders was dat het beter was om het op 7v te draaien, omdat 5v voor en 120mm fan soms niet genoeg is om em op gang te brengen. (Moet je gewoon een tik tegen geven, dan draait ie wel denkik. maar niet erg praktisch)
Pagina: 1