Toon posts:

[OC] Duron 1300 niet te unlocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn Duron 1300 niet unlocked met de bekende L1-streepjes methode en ik las op THG dat zij er tijdens een test ook 1 niet konden unlocken;

http://www17.tomshardware.com/cpu/20020121/duron1300-03.html

Heeft er iemand al succes gehad in het unlocken van een 1300 en/of is er ergens een andere methode te vinden? (en dan bedoel ik niet FSB verhogen want ik wil ook graag m'n multiplier omlaag)

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 18:00

Guldan

Thee-Nerd

Is de 1300 niet al standaard unlocked??

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:29

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

guldan schreef op 16 December 2002 @ 10:08:
Is de 1300 niet al standaard unlocked??
nee,
Ik dacht dt je bij de duron 1300 een aantal bruggen moest "opblazen" dit dmv er even 12volt op een brug te zetten, ik weet alleeen niet meer welke bruggen maar er is dacht ik laatst nog een topic over geweest

[specs]

Verwijderd

Topicstarter
Weet je misschien welk topic want de search levert niks op....

En "opblazen"? :| da's wel heftig hoor...

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Lees de FAQ effe om te unlocken ;)

en zie mijn sig... ik heb ook een Morgan core en die zijn standaard NIET unlocked.
(ik heb mijn FSB 10% verhoogd voor de snelheid. Ik moet ooit een cheepo-bios in mijn mobo loaden om eens met de multiplier te klooien)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:29

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 10:18:
Weet je misschien welk topic want de search levert niks op....

En "opblazen"? :| da's wel heftig hoor...
vind hem zelf ook niet meer terug, maar nou lees ik in andere topics (gevonden met de omega search) dat ze een duron 1300 op dezelfde manier unlocken als een athlon xp (bij de 1300 schijnen de L1-bruggen ook met lasercuts bewerkt te zijn)
Beetje verwarrend allemaal :?

[ Voor 6% gewijzigd door Fanatic_FS op 16-12-2002 10:44 ]

[specs]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Ik zou eerder 4.5V (uit een of meerdere batterijen) of 5V (uit een voeding) gebruiken, met 12V heb je echt het risico dat je behalve je bruggen ook je Duron opblaast ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 16-12-2002 10:56 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat de 1300 niet anders is dan de 1000.. ik heb gewoon L1 bruggetjes gekleurd en het werkte..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 10:56:
Ik neem aan dat de 1300 niet anders is dan de 1000.. ik heb gewoon L1 bruggetjes gekleurd en het werkte..
Right, dat dacht ik dus ook.....maar niks hoor, overigens geen "gaatjes" bij de bruggen (zoals de XP's)....

Lijkt er dan toch op dat deze uit een niet te unlocken batch komt. :/

Verwijderd

Maar bij mij zaten er ook gaatjes hoor.. volgens mij lasercuts.. ik heb er gewoon goed overheen gekleurd en misschien wel omheen..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm, vanavond toch maar eens een vergrootglas erbij pakken...

Na wat intensiever zoeken (omega) kwam ik bij OC inside en die heben het ook over lasercuts op de morgan.

http://www.ocinside.de/index_e.html

Verwijderd

VisionMaster schreef op 16 december 2002 @ 10:39:
Lees de FAQ effe om te unlocken ;)

en zie mijn sig... ik heb ook een Morgan core en die zijn standaard NIET unlocked.
(ik heb mijn FSB 10% verhoogd voor de snelheid. Ik moet ooit een cheepo-bios in mijn mobo loaden om eens met de multiplier te klooien)
Morgan's zijn idd standaard gelocked en hebben lasercuts. Maar met een K7S5A kun je met het cheapoman bios alleen de FSB aanpassen, voor multipliers en voltages moet je met de soldeerbout aan de gang. (Ik heb al met succes mijn cpu voltage, mijn chipset voltage, mijn DDR voltage en mij SDRAM voltage kunnen aanpassen dmv verschillende weerstanden. En ik heb multiplier jumpers erop gemaakt.)

Maar ik heb thuis ook een Duron 1300 liggen, als ik vanavond weer thuis ben dan zal ik eens wat gaan kleuren en kijken wat ik ermee kan doen.

Dat doorfikken deden ze trouwens met een 9 volt batterij alleen was dat om bestaande bruggetjes door te branden om op die manier de multiplier te veranderen. Heb ik ook gedaan bij een oude TB 850, die draait nu 1150 >:) met aangepaste multiplier dmv 9v batterij en potlood multiplier bruggetjes (dus niet L1) opnieuw gekleurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 14:34 ]

Pagina: 1