Toon posts:

Geluidskaarten en Epox 8KHA+ mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een goede geluidskaart om muziek mee op te nemen (ik draai Sonar 21. op Win 98 SE). Opties zijn o.a. Maya 44, Waveterminal 192L of misschien gewoon de Terratec DMX 6Fire LT.

Maar...

Ik lees regelmatig over problemen met moederborden met VIA chipsets en geluidskaarten...

Is er hier (heel toevallig) iemand met een Epox 8KHA+ (DDR) mobo die een goede muziek-geluidskaart heeft van rond de 150 euro (of max. 200 nog wat)? En werkt dat?

De voornaamste reden voor mijn zoektoch is LOW LATENCY. Ik heb nu een SB Live! 1024. Need I say more...?

Als iemand hier een Maya 44 heeft, of die Waveterminal of 6Fire LT op en Via chipset: laat het me ff weten. Mocht je een andere kaart hebben: welke?

En o ja, bij alle bovengenoemde kaarten moet ik mijn SB ook houden voor de midi ingang. Zou dat nog problemen geven?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
gameport van je sb.
geeft geen problemen in windows xp.
in win98 kan het problemen geven, maar moet wel willen d8 ik.

Verwijderd

tja, een Audigy werkt bij mij prima.

Hoe het met de latency zit, geen idee.

Verwijderd

hmz ik weet neit hoe het zit met die epox, maar die 8KHA+ van mij vind het soms leuk om opeens mn sound onboard eruit te gooien, moet ik hem min. 5 keer opnieuw opstarten voordat hij weer iets doet. En hij heeft mijn soundblaster pci 128 gemold. Dus mijn ervaring met dat geluid is niet top :|