FLASH en HTML4 Valid

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Je kan met FLASH automatisch HTML laten genereren, maar helaas is dat niet valid HTML :?

Heb ik een instelling gemist of moet ik het anders doen.
Dit is de HTML die wordt gegenereert
code:
1
2
3
4
5
6
7
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
 ID="internetbanking" WIDTH="200" HEIGHT="48">
   <PARAM NAME="movie" VALUE="/f/nl/test.swf">
   <PARAM NAME="quality" VALUE="high">
   <PARAM NAME="bgcolor" VALUE="#FFFFFF">
   <EMBED src="/f/nl/test.swf" quality="high" bgcolor="#FFFFFF"  WIDTH="200" HEIGHT="48"    swLiveConnect="true" NAME="test" TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"></EMBED>
</OBJECT>

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

de object/embed in elkaar lijkt me niet lekker.. dat is een browser-compatibility oplossing.

Als het goed is ondersteunen alle moderne browsers de embed tag... (dacht ik :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 16-12-2002 09:59 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Bosmonster schreef op 16 december 2002 @ 09:58:
de object/embed in elkaar lijkt me niet lekker.. dat is een browser-compatibility oplossing.

Als het goed is ondersteunen alle moderne browsers de embed tag... (dacht ik :P)
Het werkt wel goed, dat is het probleem niet.....

Maar dit is het enige waar de HTML Validator over valt. En ik vindt nou wel zo netjes om je code helemaal volgens standaard te maken.... 8)7 8)7

offtopic:
Errors: 69
Voor deze pagina???

[ Voor 6% gewijzigd door LuCarD op 16-12-2002 10:03 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

het scheelt al veel als je alle tags omzet naar lowercase.
Daarnaast is de embed idd verouderd maar ik dacht dat de Mac er nog wel blij mee was. (en NN4.x natuurlijk die ook nog HTML4.0 compatible is..)

[edit:]
Sterker nog; net getest:
IE5 op de Mac laat geen Flash zien als de Embed-tag niet aanwezig is ;)
Lekker dan...

[ Voor 24% gewijzigd door Hangloozz op 16-12-2002 10:44 . Reden: promillage ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Is een artikel over geweest bij alistapart :)

http://www.alistapart.com/stories/flashsatay/

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
voor mij was nog altijd het makkelijkst om het gewoon in javascript te zetten en de html regels te document.writen. Zo heb ik het probleem omzeild.

Verwijderd

operation3 schreef op 16 December 2002 @ 16:56:
voor mij was nog altijd het makkelijkst om het gewoon in javascript te zetten en de html regels te document.writen. Zo heb ik het probleem omzeild.
Kijk eens! Kijk eens! Hij gaat feilloos door de validator heen doordat ik alles in een d.write() statment heb gezet!

right :/

De validator wordt volgens mij iets te veel gezien als een doel op zich. Wat de validator doet is waarschuwen zodra jij code gebruikt die volgens de W3C standaard niet bestaat. Hierdoor kunnen browsers je code verkeerd interpreteren.
Maar:
Denk je dat wanneer dezelfde code met javascript wordt uitgespuugd, het probleem dan verholpen is? Nee :o want de browser doet net alsof hij nog steeds diezelfde platte HTML code moet interpreteren, en verkloot het dus net zo hard als wanneer je wel errors zou zien in je document.

De validator is er om je code te valideren. Ik kan in PHP error_reporting() ook wel zo instellen dat alleen fatal errors worden weergegeven. Is mijn code daardoor beter geworden? Nee, alleen maar onoverzichtelijker.
Pagina: 1