Toon posts:

Penguin Bigtower geschikt voor P4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn pentium 3 upgraden naar pentium 4. Ik heb nu een systeem met een Penguin Bigtower ATX(250 watt), met daarin een pentium 3 500, 60 GB HD, 380 mb geheugen, cd-rom en cdwriter, 32 mb videokaart, netwerkkaart.

Ik wil er een Gygabyte GA-8PE667 Ultra moederbord inzetten met pentium 4 2,4 Ghz, 512 MB DDR geheugen, Leadtek Geforce (8x) 128 MB, Creative Soundblaster Audigy II. De 60 gb HD blijft dus net als mijn netwerkkaart.

Nu begrijp ik teneerste dat een pentium 4 moederbord een speciale 12 V voeding aansluiting nodig heeft. Betekent dit dat ik in mijn Penguin bigtower niet eens een P4 bord kan inbouwen?

Bovendien is mijn Penguin "maar" 250 Watt: is dat niet een beetje weinig?

Als het inbouwen van dit P4 bord in mijn bigtower niet kan(door ontbreken 12 V stekker en/of te weinig vermogen) kan iemand mij dan nog een STILLE bigtower aanbevelen voor niet te duur? Ik heb ook nog een Athlon in een Aopen bigtower kast, maar die maakt toch wel een behoorlijk lawaai(de voedingsfan dan, ik wil dat nog gaan aanpassen), dus Aopen wil ik niet. Die Penguin bigtower is lekker stil, dus die beviel altijd goed.

BVD

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

-ET-

Phone Home

fysiek kan je wel alles inbouwen. Dat is gewoon standaard atx. Je moet alleen een p4 compatible voeding kopen. Die zijn redelijk universeel

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 16 December 2002 @ 10:07:
fysiek kan je wel alles inbouwen. Dat is gewoon standaard atx. Je moet alleen een p4 compatible voeding kopen. Die zijn redelijk universeel
Moet ik dan minimaal 300 Watt nemen? Zijn zulke voedingen duur en stil?

Bedankt voor het antwoord

Verwijderd

www.apollo-power.com 15 euro voor een 300W voeding. Met P4 aansluiting en zijn stil... Oke, kheb geen aandelen bij dat bedrijf, dus mag ik het toch wel vermelden? ;)

edit: Oops.. er moest een streepje in de url /edit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 10:26 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

-ET-

Phone Home

Ik denk dat die voeding toch na verloop van tijd een lawaaierige fan gaat krijgen. Je kan beter voor een duurdere merk voeding kan gaan. Zie ook http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212 voor pijzen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
Op mijn asus p4t533c zit een aansluiting voor een standaart molex stekker zodat je geen "speciale" p4 voeding nodig hebt dus met sommige borden hoef je je kast niet te vervangen

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 10:25:
www.apollo-power.com 15 euro voor een 300W voeding. Met P4 aansluiting en zijn stil... Oke, ik heb geen aandelen bij dat bedrijf, dus mag ik het toch wel vermelden? ;)
Van die 15 euro zal jij ook wel geen groot bedrag krijgen. ;)

Is inderdaad erg goedkoop: is het wel goede kwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Da_Drake schreef op 16 december 2002 @ 11:01:
Op mijn asus p4t533c zit een aansluiting voor een standaart molex stekker zodat je geen "speciale" p4 voeding nodig hebt dus met sommige borden hoef je je kast niet te vervangen
Dat las ik in het januari nummer van Computertotaal ook voor het Asus P4PE moederbord. Wel doordacht van Asus. Ik heb echter een gygabyte(8PE667 ultra) moederbord en weet niet of het daar ook op zit. Kan het trouwens niet gewoon met een verloopstekkertje?
Pagina: 1