AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Voor een P3 is de temp wat aan de hoge kant, maar niets waar je je zorgen om hoeft te maken.
Als je die temp van 70 graden in de bios zelf bekijkt dan is het verschil van 7 graden te wijten aan dat jij jouw PC opnieuw moet starten (ff CPU uit dus) om in het bios te komen, in die paar seconde kan de CPU veel van z'n warmte kwijt.
Verwijderd
Maar die 77°, das toch wel een beetje hoog eigenlijk, ik zou eens kijken of je koeler er niet scheef op zit (als dat al mogelijk is met een slot1 cpu, ik heb er geen ervaring mee).
Kortom schroef je kast open en loop alles even na. Als je temperatuur daarna nogsteeds zo hoog is zou ik er misschien een paar Case Fans bij zetten. Succes
Zeker met het oog op evt. overklokken lijkt het me niet echt handig, immers als ik em op 550 of 600 zou klokken, dan loopt de temp vast over de 80'C heen??
[edit] Btw, over Sandra: die geeft deze temp voor de CPU en nog een andere temp (plm. 20'C) voor de case/mobo. En die is dus *wel* gelijk aan de case temp volgens de BIOS.
[ Voor 20% gewijzigd door roelio op 16-12-2002 10:24 ]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Bnet pindle#2913
Als ik de heatsink aanraak, en de CPU zou rond de 40'C zijn (Sandra nu), hoe voelt dat? Gewoon warm?
Ik neem aan dat 70'C en hoger (BIOS, MBM) je je vinger er niet op kunt houden, right?
[ Voor 64% gewijzigd door roelio op 16-12-2002 10:35 ]
Verwijderd
Ik kan mijn vinger perfect op de heatsink houden, niet echt heet ofzo.
Verwijderd
En als jouw heatsink niet heet is (bij 70 graden zou ie toch wel iets van 50 a 60 graden moeten zijn) dan is het contact niet goed. Haal de heatsink er eens vanaf (kweet bij Slot 1 gaat dat lastig)
Of je klemmetjes klemmen niet hard genoeg meer of je hebt geen koelpasta ertussen zitten.
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door roelio op 16-12-2002 21:16 ]
Verwijderd
Maar waarom stop je niet ff een temp sensor tussen je heatsink en een onder je processor, dan ff kijken wat je temps zijn. En de temp in de bios lijkt me haast toch wel zeker goed. Of heb je misschien een keer een verkeerde versie erin geflashed?
Verwijderd
Had geen temp sensor onboard (dus gaf mbm5 ook opeens 117 graden aan) maar gewoon gemeten met een externe thermometer : dat kreng komt echt niet boven de 35 graden uit, hoe hard je hem ook op zijn staart trapt.
Ik meen mij iets te herinneren over een P3 onboard thermal diode
[ Voor 21% gewijzigd door roelio op 17-12-2002 14:27 ]