Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, is er een mogelijkheid om toch Personal Web Server of Internet Information Server te draaien op Windows XP Home? Of is er een ander programma waarmee ik toch op mijn lokale machine ASP pagina's kan maken? Ik wil namelijk een Access datase aansturen vanuit IE. Ik heb ook wel XP Proffesional, maar wil deze eigenlijk niet op mijn laptop installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 15:16

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zoals al eens eerder vermeld (kan het nu ff niet vinden): je kan geen PWS (PEER Web Server heet het tegenwoordig) installeren op XP Home.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304197

Microsoft Knowledge Base Article - 304197

INFO: Personal Web Server Is Not Included with Windows XP Home Edition
The information in this article applies to:
Microsoft Windows XP Home Edition

This article was previously published under Q304197
SUMMARY
Windows XP Home Edition does not include or support any versions (1.0, 2.0, 4.0) of Microsoft Personal Web Server (PWS). Users that need Web server functionality in a desktop operating system should use Windows XP Professional.
MORE INFORMATION
Windows XP Professional is designed for business users and contains Internet Information Services (IIS) version 5.1. IIS 5.1 includes Web and FTP server support, as well as support for Microsoft FrontPage transactions, Active Server Pages, and database connections. Available as an optional component, IIS 5.1 is installed automatically if you upgrade from versions of Windows with PWS installed.

PWS 4.0 is included with the Microsoft Windows NT 4.0 Option Pack and was designed for Microsoft Windows 95 and Microsoft Windows NT Workstation 4.0 with Microsoft Internet Explorer 4.01 or later. PWS is not supported and cannot be installed on any version of Windows XP.

NOTE: Microsoft FrontPage 2002 can use disk-based Web pages in Windows XP Home Edition as an alternative.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Waarom wil je professional niet op je systeem installeren? Omdat het professional is, of omdat je niet wil herinstalleren?

Enne, ik geef je ook weinig kans.. Misschien Apache met een ASP module ofzo (ik ben IIS fan trouwens)..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Apache met ASP-module, ja. Dat werkt wel, maar ik denk dat er dan nog altijd subtiele verschillen zullen zijn met IIS, zoals er ook subtiele verschillen zijn tussen IIS 4, IIS 5 en IIS 5.1.
Als je ASP gaat leren, kunnen zulk soort subtiele verschillen erg verwarrend zijn. Best heb je de IIS-versie die door de bron waarvan je leert gebruikt wordt.

Mocht je het toch willen doen: er zullen ongetwijfeld webservers zijn die ASP ondersteunen. Zoek naar een webserver-programma met ISAPI-ondersteuning als je er geen met ASP kan vinden, zodat je ASP erin kan zetten.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat om het volgende, ik heb alleen een geregistreerde versie van XP home en niet van XP proffesional, ik wil dit ook aan iemand verkopen (de ASP met Access combinatie). Ik hoef geen moeilijke dingen uit te halen met ASP, alleen maar wat records toevoegen. Dus geen moeilijke objecten. Ik kon me ook altijd goed met PWS onder Win98 redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

ASP = ASP = ASP. Moeilijke ASP -> ASP. Makkelijke ASP -> ASP. Een server die geen ASP ondersteunt, ondersteunt ook geen makkelijke ASP ;)

Als je een licentie hebt voor Windows XP Home Edition, dan mag je ook Windows 98 SE installeren i.p.v. XP Home. En op 98 kan je idd. PWS installeren.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar, XP biedt toch meer voordelen dan de Win 98SE, en alleen de optie PWS van Win98 installeren kan niet, dan wordt een foutmelding gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is PWS ook los verkrijgbaar? Net als het option pakket van NT4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

PWS is los verkrijgbaar, maar niet voor Windows XP Home Edition. Als je het "installeert" in Windows 98, dan krijg je een linkje in je Start Menu. Als je daarop klikt, ga je naar de downloadsite voor PWS. Staat volgens mij ook op de CD (niet OEM dacht ik) van 98.

Je kan natuurlijk ook een oude computer neerzetten met Windows 98 en PWS erop en die als server laten dienen - als je daarvoor een licentie hebt natuurlijk, anders kan je net zo goed WinXP Pro op je computer installeren (wat ook niet toegestaan is zonder licentie <- disclaimer).

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de tip Vilenin, maar je weet het met een laptop, het is altijd zo dat je hem overal wilt kunnen gebruiken en dat is dus ook op plekken waar geen verbinding is met andere pc's. Klote Windows, dat je er nu voor moet dokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

http://www.download.com
Zoeken op "webserver asp":

ActiveWebserver 2.0

From the developer: "Web server for Windows 32bit platforms +++. This small, easy to install Web server can installed on top of any Windows 32bit operating system, and includes enhanced features like: secure Websites, CGI support, ASP support. ActivWebserver can be installed as a service (for NT, 2000 and XP platforms) or as a normal application (for Windows 95, Windows 98 and Windows Me)."

Downloads: 1,073
Publisher: ActivXperts
Date added: March 18, 2002
File size: 1.01MB; Clock this download
License: Free to try; $30.00 to buy
Uninstaller included?: Yes

Ik help je graag, maar de volgende keer toch ff verder kijken dan je neus lang is hoor ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CmdrKeen op 16-12-2002 09:57 ]

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Nou ja, zo vreemd vind ik het niet... je weet toch vantevoren wat de voordelen zijn van een Home en van een Professional? Als je een SQL Server licentie hebt van $1.499, denk je ook niet ff: "oh, ff een extra instance aanmaken" waarvoor je de enterprise licentie nodig hebt van $4.499.

Ik kan me voorstellen dat je dit niet vantevoren had ingecalculeerd, maar je mag het ome Bill niet kwalijk nemen lijkt me...

Is er geen andere manier om je oplossing voor elkaar te krijgen.. VBS scriptjes, Access Data Pages, etc.. Als je wat meer vertelt, kunnen we met je meedenken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

De enige oplossing zonder MS-licenties te breken in dit geval: alternatieve webserver installeren die ASP ondersteunt, zoals bv. die ik hierboven heb aangegeven of Apache.

Bloed, zweet & koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina waar een gebruiker een code en een gewicht ingeeft. Dit wordt toegevoegd in een access database, [code], [gewicht].
Verder eigenlijk niets.
Eisen:
- werkend onder Internet Explorer
- ingevoerde data moet worden opgeslagen in Access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
Je kan in Access ook Data Access Pagina's maken, je kan dan een Access Form opslaan in HTML, en dat wordt dan een pagina met een ActiveX control ofzo.. geen webserver nodig..

ik weet niet hoe het precies werkt.. je zou er eens naar kunnen kijken.

Pagina: 1