[DVD] Drive doet "raar"

Pagina: 1
Acties:

• Necrolyte
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Necrolyte

Status: Undead

Topicstarter
Ik heb een Liteon Dvd-rom ltd 165h in mijn computer en hij doet al vanaf het begin "raar". Daar bedoel ik mee dat hij op onlogische tijden gaat hard begint te draaien waardoor alles bevriest en ik een paar seconde moet wachten tot hij klaar is (erg lastig met online gamen).

Een ander probleem dat ik er mee heb is met kopieren van data vanaf CD-tje. Aangezien dit mijn enige drive is heb ik weinig keus. Als is bijvoorbeeld een DIVX naar mijn HDD wil kopieren (700mb) begint hij als een als een gek te draaien en te kopieren (niets mis mee). Windows geeft netjes aan dat het 3 minuten gaat duren. en naar een minuut (balkje is dan ook ongeveer op 1 derde) vallen de toeren weg tot geruisloos en de tijd klimt op tot 30 minuten. Dit gebeurt bij alles wat ik ook maar kopieren wil.

Ik heb al drivers van liteon erop gezet en mijn DMA staat aan.

Verder heb ik een raid0 system via mijn a7v333 met 2 80gb WD 8mb cache.
mijn dvd staat op secundaire master en op de primaire IDE zit niets.

Weet iemand een oplossing of suggestie?

Windows is a 32-bit patch to a 16-bit GUI for an 8-bit operating system written for a 4-bit processor by a 2-bit company that can't stand 1-bit of competition.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 20:21
Zet je DVD eens op je primairy IDE misschien help dat (ik zeg ook maar iets hoor)
offtopic:
Onlogische tijd om met zo'n topic te beginnen ;)

tvw

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
dat hij zo onlogisch gaat draaien ligt denk ik aan windows hang hem eens een uur gewoon los aan een voeding

bij het copy-en van een file wordt je dvd speler warm mischien wil hij eerst even afkoelen
gaat hij daarna nog wel verder met copy-eren?