Toon posts:

[W2K] NTFS Probleem met mijn Win2k Advanced DC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn C partitie geformateerd en opnieuw een server gemaakt.
Zowel mijn C als mijn D partitie op mijn server zijn NTFS.
Nu staan er allerlij data op aan films, muziek, user docs etc etc.

Maar nu het probleem : de profiles directory met alle oude profiles van voor de format staan daar nog in. Bij poging tot verweidering kreeg ik de melding dat de acces denied was. Ok dat kan ik begrijpen ja , dus ik ben voor elke map de ownership gaan veranderen.

Voor de meeste mappen ging dat gewoon goed en die heb ik ook na die tijd gewist. Maar das helaas niet voor alles zo, hier en daar zijn er mappen die ik zowel niet kan ownen als deleten....

De schijf formateren is dus geen optie aangezien er TE veel data op staat dat ik niet wil verliezen en ik denk mijn users ook niet ;)
Alle data (behalve de profiles dir) verplaatsen naar een andere hdd en dan de D partitie formateren wil ook niet omdat ik niet genoeg ruimte ergens anders heb. 8)7

Dus weet iemand misschien wat ik zou kunnen proberen?

Sebastiaan

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Schijf (D: :? )converten naar FAT is een optie :) ( moet je wel ff progsel Partition Magic hebben ).

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnie op 16-12-2002 02:19 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Partition Magic 7 maar die zegt dat ie niet geinstalleerd kan worden op een NT/2000 server systeem

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1. Met Drive Image (2002) image maken van drive C:
2. partitie wegpleuren
3. Met partition magic omzetten naar FAT
4. Met DriveImage (2002) partitie terugzetten
5. Have phun

en volgens mij kan je Drive Image iig wel werkend krijgen als je in boot.ini de naam 'Server' veranderd :)

C:\>_

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 02:17:
Voor de meeste mappen ging dat gewoon goed en die heb ik ook na die tijd gewist. Maar das helaas niet voor alles zo, hier en daar zijn er mappen die ik zowel niet kan ownen als deleten....
Sebastiaan
Heb je niet toevallig de optie "encrypt to secure data" gebruikt voor een of ander map in de oude situatie ?

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Verwijderd

NT > WOS
En titel tagged met OS.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Als je er te veel data op heb staan die je niet kwijt wil...uhm..dan backup je toch ? :) Backup->format->restore...en klaar. Maarja..dat zal wel niet.
Geeft ie nog foutmeldingen als je take ownership doet? Heb je een checkdisk gedaan? Of probeer het anders eens met xcacls uit de resourcekit om de rechten te zetten. http://www.microsoft.com/.../reskit/tools/default.asp

[ Voor 12% gewijzigd door Rudie_V op 16-12-2002 08:12 ]

Pagina: 1