Ik heb een vaag probleem.
Ik heb hier het volgende netwerk:
5x Windows XP Pro Workstations
1x Mandrake Linux 9.0 Workstation
1x Dell Latitude C600 Windows XP Pro Laptop
1x PicoBSD Router
1x Mandrake Linux 8.2 Server
en als switch een:
Nortel Baystack 450-24T
Alles binnen dit netwerk gaat prima, de server is een file/dhcp/ftp server voor binnen het netwerk.
Nu is er onlangs een nieuw systeem bijgekomen met de volgende specs.
Asus A7V8X
AMD XP 2400+
Windows XP pro UK
Broadcom 4401 10/100 onboard nic
Ik kan vanaf deze pc het hele netwerk bekijken en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik naar me laptop wil pingen/filesharen (via Windows Shares).
De laptop heeft als IP : 192.168.0.248 / 255.255.255.0
De Desktop heeft als IP: 192.168.0.243 / 255.255.255.0
Ze zien elkaar dus helemaal niet in het netwerk. Ook kan ik niet naar elkaar pingen.
Het vreemde is dat ze wel door de rest van de werkstations gezien worden en daar ook goed mee kunnen communiceren.
Ik heb de nieuwste drivers voor alle netwerkkaarten, de firewall van WinXP staat de alle machines uit. Ik heb naar de mac-adress tabel in de swicth gekeken en dat staat ook allemaal goed (zou vreemd zijn als het niet goed stond omdat de rest van het netwerk wel zichtbaar is op zowel de laptop als het werkstation)
Iemand enig idee wat hier toch verkeerd zou staan, of waar ik nog even naar moet kijken?
Ik heb hier het volgende netwerk:
5x Windows XP Pro Workstations
1x Mandrake Linux 9.0 Workstation
1x Dell Latitude C600 Windows XP Pro Laptop
1x PicoBSD Router
1x Mandrake Linux 8.2 Server
en als switch een:
Nortel Baystack 450-24T
Alles binnen dit netwerk gaat prima, de server is een file/dhcp/ftp server voor binnen het netwerk.
Nu is er onlangs een nieuw systeem bijgekomen met de volgende specs.
Asus A7V8X
AMD XP 2400+
Windows XP pro UK
Broadcom 4401 10/100 onboard nic
Ik kan vanaf deze pc het hele netwerk bekijken en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik naar me laptop wil pingen/filesharen (via Windows Shares).
De laptop heeft als IP : 192.168.0.248 / 255.255.255.0
De Desktop heeft als IP: 192.168.0.243 / 255.255.255.0
Ze zien elkaar dus helemaal niet in het netwerk. Ook kan ik niet naar elkaar pingen.
Het vreemde is dat ze wel door de rest van de werkstations gezien worden en daar ook goed mee kunnen communiceren.
Ik heb de nieuwste drivers voor alle netwerkkaarten, de firewall van WinXP staat de alle machines uit. Ik heb naar de mac-adress tabel in de swicth gekeken en dat staat ook allemaal goed (zou vreemd zijn als het niet goed stond omdat de rest van het netwerk wel zichtbaar is op zowel de laptop als het werkstation)
Iemand enig idee wat hier toch verkeerd zou staan, of waar ik nog even naar moet kijken?