ongevraagd inbellen

Pagina: 1
Acties:

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
mijn pc (win2k, ICS staat aan) belt zomaar in naar mijn ISP. Is er een manier om te achterhalen door welk programma dat gebeurt, nu ben ik soms tijden online zonder dat ik dat in de gaten heb :(
met de search en bij google kon ik niets vinden.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig om de optie uit te zetten dat hij automatisch gaat inbellen. :P

MAargoed, je zegt ook dat ICS aanstaat. Weet je zeker dan dat het van de lokale pc ("server") zelf afkomt en niet van 1 van de "client" pc's ?

En je zou kunnen kijken met netstat -a in een dosbox welke verbindingen er open staan, dan kan je meestal het programma er wel bij vinden.
Of je installeerd Zonealarm en als hij nog aan het leren is krijg je een melding van elk programma wat toegang wil hebben tot internet, dus dan kom je er ook achter.

Verwijderd

Vraagje... Teles ????

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
ICS heb ik nodig voor het netwerk, maar hij belt ook in als de andere pc's op stand-by staan. Misschien Zonealarm maar weer proberen, had het geïnstalleerd maar dat gaf problemen samen met ICS (clients konden geen verbinding maken)

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
O ja, als ik netstat -a doe krijg ik een hele lijst met protocolle/local adress e.d.
Hoe vind ik dan uit welke programma's daar bij horen?

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
misschien virusscanner die voor updates tsjekken,......en daarom gaat inbellen?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Is er misschien bij jou zo'n %*&*-dialer op je systeem terecht gekomen? Die vragen ook niet om toestemming maar beginnen gewoon maar met bellen. :(

Wanbeleid is ook beleid.

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
het zou idd dat allemaal kunnen zijn, vandaar ook mijn vraag: hoe kom ik erachter welk programma de opdracht geeft om in te bellen. Is daar niet een of ander monitoring programmaatje voor?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
bonetone schreef op 16 December 2002 @ 14:41:
het zou idd dat allemaal kunnen zijn, vandaar ook mijn vraag: hoe kom ik erachter welk programma de opdracht geeft om in te bellen. Is daar niet een of ander monitoring programmaatje voor?
Zoals ik al zei, met netstat -a zie je alle actieve verbindingen.
Je sluit dan gewoon al je programma's af en als hij dan nog verbinding maakt draai je netstat -a en dan zie zie de poort en protocol, dan is het een kwestie van googlen wat het betekent.

Maar met zonealarm zie je dus precies wel executable internet toegang wil.
Het klopt dat bij een standaard install andere clients geen toegang hebben tot internet, je moet eerst je netwerk ip-range toevoegen aan de trusted list in zonealarm.

• bonetone

bonetone

2B Silver Sonic

Topicstarter
ok bedankt
Pagina: 1