Toon posts:

[C4D] cinema naar illustrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje.
Ik ben op het moment t-shirts aan het maken.
Of in ieder geval een ontwerp voor een t-shirt.
Het drukken word nog een hele andere kwestie.

/offtopic
moet zeefdruk maar waar???
/offtopic

Ik heb op het moment een ontwerpje gemaakt in cinema 4D.

Afbeeldingslocatie: http://www.thecouch.nl/wipphone1.jpg

Dit render ik met als optie cel renderer.

Afbeeldingslocatie: http://www.thecouch.nl/wipphone2.jpg
Dan krijg ja outlines.
Nu wil ik die outlines graag als vector hebben in illustrator.
Maar als ik de trace functie gebruik krijg ik ook na het instellen ervan op verschillende manieren geen mooie vectoren.
Heb op google al gezocht, maar kan alleen maar vinden dat je ook vectoren van Illustrator naar cinema kan exporteren.
Dat moet nu net andersterom.
Is dut Überhaupt mogelijk met cinema 4d of moet ik nu met een ander pakket gaan werken.
Hoop het niet want me geld is op.:'(
Dus normale ordinaire vectoren.....dat kan toch niet zo moeilijk zijn

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

hhmm, kan nog heel lastig worden denk ik.

Voor zover ik weet kan geen enkel pakket dat. Dat komt omdat je render van een 3d pakket altijd met pixels gemaakt wordt. Er worden per pixel een aantal dingen berekend/beinvloed ed. Zelfs met een cell shader.

Overtrekken is het snelst denk ik.

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Verwijderd

Topicstarter
is er ook geen plugin die het kan of misschien een compleet ander pakket??
Je zou toch in het platte vlak (een render dus) vectorern moeten kunnen berekenen.
In principe moet dat te automatiseren zijn, heb alleen geen idee hoe..

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Van pixels vectorem berekenen is juist het hele probleem. 3d of niet. Andersom kan prima. Wat (ik weet niet of het ook echt kan en hoe als het kan. maar dat zou technisch haalbaar moeten zijn) misschien wel zou kunen is dat uit het 3dvlak alle splines/nurbs/wireframe word(en) omgezet naar vectoren. Waarna je met de hand de lijnen die je niet nodig hebt zou kunnen weggooien.

Flash heeft een trace bitmap. Ik heb gehoord dat die best goed is. Adobe heeft (had?) Streamline maar die zoog heel erg hard.

to repetitive music."

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik had ooit een programma wat dat kon, Vectra3D, daarin kon ik bijvoorbeeld .3ds files laden en vectors van maken, textures verloor je dan wel. Volgens mij kon dat nog veel meer soorten 3d files laden, maar ik het weet het niet meer precies.

maar nu ik op hun site kijk staat het er niet meer :(, alleen een flash optimize programma...
http://www.vecta3d.com/flash/index.html

Verwijderd

Topicstarter
ik lees wel dat swift 3d (en een programma dat plasma heet?)het zou kunnen, maar die hebben natuurlijk geen trial versie.
Ik heb me een keer heel kort verdiept in swift, maar het modeleren was zo slecht dat ik maar bij cinema ben blijven hangen.
Ik wilde het toen gebruiken voor 3d in flash.
Heeft het ook de functie om voor illustrator te renderen en kun je er *.c4d bestanden inproppen??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 01:11 ]

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

doh! Je hebt gelijk.
* MaDDoG slaat zichzelf voor zijn hoofd.

Er zijn wel speciale exporters om vanuit 3d-applicaties naar flash te renderen. dat zou voldoende moeten zijn zou je bijna zeggen. Swift kon het inderdaad. In ieder geval vanuit 3dStudio. Hopelijk weet iemand anders meer.

to repetitive music."

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen swift plugin voor cinema... |:(
Eigenlijk een inkoppertje maja, ik wil het nu nog vanuit cinema doen.
Ben nog nieuwsgierig of daar ook nog een methode voor is.??
iig bedankt MaDDog

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 01:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Werk je zelf toevallig ook met cinema, ik moet nl nog een helix spline buigen en de proporties moete hetzelfde blijven.
De kabel is een helix spline

Verwijderd

Om een helix spline te buigen kun je een Bend Deformer gebruiken, als je em niet te veel buigt zouden de verhoudingen gelijk moeten blijven.
Ik zit hier in het Cinema 4D Xl handbook te kijken, en daar wordt de tip gegeven om het als Tiff op te slaan en het extra groot te renderen.
En daar hebben ze het over Adobe Streamline om er vectors van te maken, maar met Flash zou dat ook moeten kunnen lijkt mij. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd.
En er is nu een nederlandse C4D community op www.cinema4d.nl, met forum dus misschien kun je daar ook eens vragen.

Verwijderd

Topicstarter
mmm flash is wel ok voor plaatjes te tracen, maar voor strakke lijnn zuigt het enorm.
Ik zal zeker nog eens op dat forum vragen hartstikke bedankt.
Pagina: 1