[Wireless] Welke Accesspoint?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Topicstarter
Ik ben van plan om begin volgend jaar een wireless netwerk te gaan beginnen.
Nou ben ik al een tijdje aan het orienteren op de verschillende merken accesspoint.
Nou vraag ik mij alleen af wat jullie zoals aangeven als een goed merk.....

Ik heb een "U.S. Robotics Access Point 22Mbps PCI RJ45" gezien die ook 802.11b+ (22mbit) ondersteunt. voor een schappelijke prijs van 161 euro

Met oog op de toekomst.....is dit wat? of kan ik nog beter een accesspoint van 11mbit aanschaffen?

Wat heb ik trouwens allemaal nodig om de accespoint aan een antenne te koppelen?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

koop lekker een wap11 (linksys) die kun je upgraden naar 22mbit

of met het oog voor de toekomst: koop een 54mbit
maar dat die zijn nog erg duur, dus kun je beter even mee wachten

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
wap11 is inderdaad een mooie. Heb je gelijk 100mw. Van die robotics zou ik niet weten of die 200mw is. Ik heb wel gelezen dat in de praktijk die 22mbit een beetje tegenvalt en snel terug loopt.

• iZi

iZi

Topicstarter
die Linksys kan ook op antenne aangesloten worden? Dat zou dan wel een hele goede optie kunnen zijn......
Kan de linksys ook goed overweg met verschillende merken Wireless kaarten?

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Ik heb zelf sinds kort de USrobotics wireless accespoint/router die ok 22Mbps ondersteund. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Altijd goed signaal door het hele huis.
Ik heb er €250 voor betaald inclusief 2 pcikaarten bij de mediamarkt.

aAarGhh

• iZi

iZi

Topicstarter
oh dat is aardig goedkoop....met 2 pci kaarten erbij

• iZi

iZi

Topicstarter
Wat is trouwens de range die met die US robotics te halen valt?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
iZi schreef op 16 december 2002 @ 00:17:
die Linksys kan ook op antenne aangesloten worden? Dat zou dan wel een hele goede optie kunnen zijn......
Kan de linksys ook goed overweg met verschillende merken Wireless kaarten?
ik weet niet exact hoe mijn werkgever het gedaan heeft, maar hij heeft mbv een simpele lynksys en aan de andere kant volgens mij ook een linksys met een richtantenne ofzo een netwerk opgezet over een meter of 100.

die linksys aan de ene kant hangt gewoon tegen het raam op met zijn 2 antenne's naar de andere access point gericht. werkt goed.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ok err beetje reclame en toch ook niet:

Als Correct verkoper zeg ik:

We hebben momenteel een Kobishi wlan router + usb kaart + pcmcia kaart.
199 ex. btw ofwel 236.81 inc. btw.

Ad-hoc modus bleek na wat testen wel mogelijk te zijn, maar wat lastig aan de praat
te krijgen vanwege enigzins beperkte driver-opties. Doorvoersnelheden heb ik niet
kunnen testen, maar een tijdje pingen wees uit dat de ping op zich normaal is voor
een wlan setje, (2 a 3 ms), maar af en toe een wegvallend pakketje en ping spikes.

Verder hebben is er ook nog Sitecom apparatuur. Natuurlijk erg bedoeld voor "thuisgebruik",
maar ik moet zeggen, de doorvoersnelheden en stabiliteit zijn erg in orde (tegen de
650 KB/sec constant).

Als mede-tweaker zeg ik:

Haal fijn een Linksys WAP11. Je telt dr net wat meer voor neer, maar vanwege
die 100mW (tegen standaard 30 over het algemeen), zorgt voor een erg sterk
signaal (Dit weet ik uit eigen ervaring aangezien ik dit nu dus wireless daarover
zit te tikken ;)).

De doorvoersnelheden die ik haal zijn ietsje lager als die van mijn collega met
z'n Sitecom setje, maar wel ERG stabiel, packetloss ken ik niet, en ping spikes
zijn mij onbekend. Ook ben ik erg tevreden met de opties mbt mac-filtering, DHCP
client over beide interfaces, uitschakelbare SSID broadcasing, en goede instelbaarheid van
kanalen en WEP-encryptie
(128 bit max. dit levert ietsje performance verlies op, haast niet merkbaar, maar
op 64 bit heb je nergens last van.) Een ander pluspunt vind ik de goede, duidelijke,
en uitgebreide software, waarmee 't apparaat zowel via SNMP als over de USB poort
mee te managen is.

Overigens gelijk als antwoord op de vraag hierboven: Ja, de WAP11 heeft 2 antennes,
welke er af gedraaid kunnen worden, je houdt dan 2 normale BNC aansluitingen over.

Oh btw: dit is geen spam/reclame want de Sitecom en Kobishi apparatuur verkopen we,
de Linksys (helaas) niet ;)

Even een kleine tip mocht je besluiten er ook een Linksys pcmcia kaartje bij te nemen;
een WPC11 dus, installeer Alleen de drivers! niet de bijgeleverde utility, deze
is iets te scheutig met het toepassen auto rate fallback, wat kan resulteren in
verbindingen die zeer regelmatig terugschakelen naar 5.5Mbit en vaak verbreken.
Gewoon alleen de drivers installeren dus, en gewoon daarin de instellingen doen.

offtopic:
Jesus Christ wat een lap text om deze tijd

• iZi

iZi

Topicstarter
Caesartje: bedankt voor de info....ik was inderdaad van plan om dan meteen een pcmcia kaartje van hetzelfde merk erbij te kopen....dus ook bedankt voor de tip.
maar dat is handig dat de 2 antennes eraf kunnen en dan 2 bnc aansluitingen hebt....zoiets ben ik dus naar op zoek.

Maar goed nu nog de vraag.....gaat de linksys goed overweg met verschillende merken wireless kaartjes??

En ik ben een beetje aan het kijken geweest naar de linksys en die kan je in 2 varianten krijgen. Met of zonder router....ik hou er presoonlijk niet van om een router kant en klaar te hebben.....ik installeer liever mijn eigen linux router. Is het toch aan te raden om de router te nemen??? of kan ik net zo goed de accesspoint nemen.
Waar moet de accesspoint op aangesloten worden?? op een netwerkkaart in een pc of kan hij rechtstreeks aangesloten worden op de switch? Want als ik hem op de pc aangesloten moet hebben betekent dat dus dat een pc een 2e netwerkaart moet hebben of de router een 3e netwerkkaart.....maar kan de accesspoint geinstalleerd worden op een linux router??

Poeh poeh wat een vragen ;)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Caesartje schreef op 16 December 2002 @ 01:06:
een heel mooi verhaal.

Overigens gelijk als antwoord op de vraag hierboven: Ja, de WAP11 heeft 2 antennes,
welke er af gedraaid kunnen worden, je houdt dan 2 normale BNC aansluitingen over.
offtopic:
Jesus Christ wat een lap text om deze tijd
Ik denk dat je veel mensen met die uitspraak op het verkeerde been zet ;)

ik geloof dat je reversed TNC bedoelt? :+

Overigens werk ik ook met 2 wap11's , snelheid ligt gem tussen de 550 en 600 kb/s en is SUPER stabiel.

Alleen met externe antenne's wordt misschien wat lastiger omdat je reversed TNC
dingen nodig hebt.

Maar je kunt ook altijd nog die chassis delen eruit solderen en er een N connector op zetten zoals ik gedaan heb ;)

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenT op 16-12-2002 02:03 ]

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

De linksys WAP-11 kan goed omgaan met verschillende soorten WLAN kaarten. Ik gebruik zelf de WAP-11 in combinatie met een Orinoco Silver PCMCIA kaartje en een Sitecom PCMCIA kaartje, en beide werken stabiel, snel en goed.

• rvanlooijen
Klubbheads schreef op 16 december 2002 @ 02:02:
[...]
ik geloof dat je reversed TNC bedoelt? :+
D'OH, errr ja, voor mij was t ook laat ;)

Maar inderdaad, BNC kabeltje enzo, * rvanlooijen zal niet meer wazig doen ;)

Maar er zijn wel dongeltjes voor te krijgen om m direct aan een antenne
te hangen, Wireless Leiden verkocht ze, maar ik neem aan dat ze ook wel
via zaken als Conrad te krijgen zijn.

Solderen kan natuurlijk ook, maar net iets meer messy en je bent je
garantie kwijt ;) Maar goed, i agree, je bent tweaker of je bent t niet he...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het erg gave van de Linksys WAP11 is dat er een Linksys WSB24 voor te krijgen is. Wat is een WSB24 hoor ik je vragen ? ;)

Een Signal Booster die je onderaan je WAP11 vastklkit en zo je bereik en signaalsterkte een stuk omhoog gooit :) ideaal !

• iZi

iZi

Topicstarter
Hhmmm kijk dat is ook een goeie tip van kazuka

• iZi

iZi

Topicstarter
Ik heb even op de site gekeken van Linksys....daar zag ik dat ze binnenkort uitkomen met een 54mbit Wireless Accespoint en ook een 54mbit wireless pc card.....mensen met een 11mbit pc card kunnen die wel op de accespoint aanknopen?
Dus is de accespoint downwards compatible?

hhhhmmm lama ....na verder lezen:
Wireless-G devices can also interoperate with existing 11Mbps Wireless-B equipment

[ Voor 20% gewijzigd door iZi op 17-12-2002 18:49 ]

• rvanlooijen
iZi schreef op 17 December 2002 @ 18:47:
Ik heb even op de site gekeken van Linksys....daar zag ik dat ze binnenkort uitkomen met een 54mbit Wireless Accespoint en ook een 54mbit wireless pc card.....mensen met een 11mbit pc card kunnen die wel op de accespoint aanknopen?
Dus is de accespoint downwards compatible?

hhhhmmm lama ....na verder lezen:

[...]
Die apparatuur is er al langer, ook van andere merken, en werken met de
802.11a standaard (ipv 802.11b). De snelheid is hoger, maar haalt een
stuk kortere afstand en de snelheid neemt naarmate de afstand toeneemt
al erg snel af.

Verwacht deze beestjes overigens voorlopig hier in Europa maar niet op
de markt, die frequenties zijn nog niet vrijgegeven (5.4GHz, 802.11b is 2.4GHz),
en dus is het (nog) illegaal deze setjes hier te gebruiken :'(.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Ze bedoelen de 802.11g spullen, ipv 802.11a.
802.11g apparatuur zou over enkele weken in de winkels moeten liggen

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• iZi

iZi

Topicstarter
Wat raden jullie aan:

Een Linksys Wireless Accesspoint WAP11 voor 154 euro

of

Een Linksys Wireless Accespoint/Router WAP11 voor 154 euro

Ander vraagje.....hoe moet die Accespoint aangesloten worden? Op een pc of kan hij rechtstreeks aan een switch?

Oh ja ik denk dat ik nog wel een tijdje wacht met het aanschaffen van een 54mbit Accesspoint. Moet nog beetje goedkoper worden

[ Voor 20% gewijzigd door iZi op 18-12-2002 20:19 ]

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

hij kan zo aan de switch, en ik zou persoonlijk gewoon de versie kopen zonder router, behalve als ze even duur zijn natuurlijk :)

kazuka kun je die WSB24 ergens in NL kopen ? zal wel niet he, maar hij ziet er wel zupah geil uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.wi-fi.com.ua/images/wsb24_2.jpg

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

aKra

Intentionally left blank.

Trouwens, die 100mW is een *hack* die alleen werkt op 1.1 dacht ik, en 2.2 heeft dit niet meer, deze kan je alleen upgraden naar D-Link apparatuur (software dan...)

Intentionally left blank.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
aKra schreef op 19 december 2002 @ 10:51:
Trouwens, die 100mW is een *hack* die alleen werkt op 1.1 dacht ik, en 2.2 heeft dit niet meer, deze kan je alleen upgraden naar D-Link apparatuur (software dan...)
mjah, maar die v2.2 is standaard al 100mW :)

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

iZi schreef op 18 December 2002 @ 20:18:
Wat raden jullie aan:

Een Linksys Wireless Accesspoint WAP11 voor 154 euro

of

Een Linksys Wireless Accespoint/Router WAP11 voor 154 euro

Ander vraagje.....hoe moet die Accespoint aangesloten worden? Op een pc of kan hij rechtstreeks aan een switch?

Oh ja ik denk dat ik nog wel een tijdje wacht met het aanschaffen van een 54mbit Accesspoint. Moet nog beetje goedkoper worden
izi, ik zou zeker degene MET router nemen, ik heb zelf de BEFSR41 router (iets ouder model al) maar het bespaart je het gezeik van een aparte pc als router te moeten installeren. Echt superhandig zeker doen!

Linksys rulezzz

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

als ik ook nog even een spreekwoordelijke duit in het zakje mag doen:
3Com OfficeConnect Wireless DSL/Cable Gateway.

Fijn bakkie. Wireless AP, router, 4 poorts hub, 10/100 switch, firewall etc.

Werkt als een speer en gaat qua afstand zelfs over de specificaties van de fabrikant (zou 30-90 m zijn, maar gaat over de 100m.)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Vavoom
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb ik meteen ook even een vraagje. Dit topic komt me wel goed uit, omdat ik ook "Wireless wil gaan" thuis. Krijg binnenkort ook ADSL en ik wil geen kabels meer trekken. Dus wil ik een apparaat, waarop ADSL aan te sluiten is, en tevens als Accesspoint kan dienen. Is zoiets op de markt, of ben ik in de war dat die Linksys WAP11 dat kan.

Verwijderd

Vavoom schreef op 19 december 2002 @ 15:49:
Heb ik meteen ook even een vraagje. Dit topic komt me wel goed uit, omdat ik ook "Wireless wil gaan" thuis. Krijg binnenkort ook ADSL en ik wil geen kabels meer trekken. Dus wil ik een apparaat, waarop ADSL aan te sluiten is, en tevens als Accesspoint kan dienen. Is zoiets op de markt, of ben ik in de war dat die Linksys WAP11 dat kan.
Dit is voor zover ik weer mogelijk met (bijna) alle accesspoints

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 19:30:
[...]

Dit is voor zover ik weer mogelijk met (bijna) alle accesspoints
jah behalve als je je ap wilt gebruiken als router. want een wap11 is echt geen router....

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 19:54

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

daar komt dan o.a. de usrobotics weer om de hoek kijken.... router, printserver, wireless accespoint....

aAarGhh

• iZi

iZi

Topicstarter
Wat zijn nou de nadelen van een Router/firewall/switch/wirelessAP???
en die van alleen een AP??

Is het ook aan te raden om de AP zo hoog mogelijk zetten?? Bijvoorbeeld op slaapkamer of zolder.

En hoe komt het dat de AP en AP+Router+Firewall+etc even duur zijn???
Bij Digiworld is de AP+Router+Firewall+etc zelfs nog goedkoper dan de Accesspoint

[ Voor 64% gewijzigd door iZi op 19-12-2002 22:23 ]

• Vavoom
  • Laatst online: 16-12-2024
Jimbolino schreef op 19 December 2002 @ 21:30:
[...]

jah behalve als je je ap wilt gebruiken als router. want een wap11 is echt geen router....
Is dit wel wat? (Linksys BEFW11S4) Ik krijg van m'n provider wel een ADSL-modem, maar zover ik dat kan zien is dat een flut apparaat (CopperJet 810) :( . Dat ding kan niet routeren. Ja na een patch wel (zeggen ze).

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/image180/befw11s4v2.jpg

The Wireless Access Point Router provides the ideal solution for connecting your wireless network to a high-speed broadband Internet connection and a 10/100 Fast Ethernet backbone. Configurable as a DHCP server for your existing network, the Wireless Access Point Router acts as the only externally recognized Internet gateway on your local area network (LAN) and serves as an Internet NAT firewall against unwanted outside intruders. The Router can also be configured to filter internal users’ access to the Internet.
A typical router relies on a separate hub or switch to share its broadband Internet connection, but the Wireless Access Point Router channels this connection through the blazing, full duplex speed of its built-in 4-port, 10/100 switch. This cutting-edge combination of wireless router and switch technology eliminates the need to buy an additional hub or switch and extends the range of your wireless network. Now your entire wireless network can enjoy blazing broadband Internet connections supported by its robust switched backbone. With the dual-function speed and power of the Wireless Access Point Router, your network will take off at speeds faster than you ever imagined possible.

Verwijderd

Ik heb op de HCC-dagen een SMC Barricade gekocht met geïntgreerde printserver en dat bevalt ERG goed!
Volgens mij is de US Robotics een vergelijkbaar apparaat.
Pagina: 1