[feat]niet ingelogd, dan edit niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Onder nr. 3 uit de FAQ, wat er in LA gepost mag worden:
Je wilt een voorstel ter verbetering doen.
...hoop ik dat ik hier goed zit ;)

Het valt me op dat er wel over dubbelposts gemekkerd wordt, en ik stoor me er zelf ook regelmatig aan. Mensen die nog snel even een toevoeging aan hun post willen doen, en er dan maar een postje onder kwakken, met alle geirriteerde reacties van dien.

Nu kwam ik het zelf laatst tegen, toen ik zat te GoTTen maar niet ingelogd kon zijn omdat de pc wel door meer mensen gebruikt wordt. Ik plaats een post, en wil er eigenlijk na het submitten nog wat aan toevoegen.
Maar ik kan de edit knop boven mijn berichtje niet vinden!
Aan de ene kant logisch, want je bent niet ingelogd, dus ben je 'anoniem' en mag je niet zomaar elke post editten.
Anderzijds, kun je boven het editscherm een user en passwordcheck doen, net als bij het plaatsen van een post in die situatie.
Zou dat een te grote omweg zijn, want als je submit maar username en password kloppen niet, moet het bericht ongewijzigd teruggezet worden, zelfs al heb je 90% van je post verwijderd bij wijze van spreken.

Dit zou dus ook best 'een' reden kunnen zijn dat users een dubbelpost zetten, gewoon omdat ze op dat moment niet ingelogd zijn en ook niet kunnen of willen inloggen.. bijv. omdat ze op school zitten, ik noem maar een mogelijkheid.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dit was vroeger bij Topix ook al zo, alleen nu is het veranderd. Waarom weet ik niet, dat moeten de Parse-devvers maar uitleggen :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik vond het sowieso altijd wel handig dat er bij elke post edit-knopjes stond, hierdoor kon je snel even kijken (toen ik newbie was) hoe je bepaalde tags kon gebruiken. Tegenwoordig doe je dat met de quote, maar dan worden de meeste tags alweer opnieuw geparsed, zoals de [img]-tag. Is volgens mij ooit een bugmelding over geweest.
geen edit button als je niet ingelogd bent
En een paar linkjes erbij :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Compubiter op 15-12-2002 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Je hebt gelijk, het is me ook wel eens opgevallen.. moet toch niet zo moeilijk zijn om dat te maken zou je zeggen :P

Compubiter schreef op 15 December 2002 @ 23:54:
Ik vond het sowieso altijd wel handig dat er bij elke post edit-knopjes stond

die staan toch overal? hmm... dat is weer een vaag recht dat ik heb blijkbaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

of je moet gewoon mod worden, heb je alsnog overal een editknopje :P

/flauwe zijdelingse opmerking :P

maar waarom het eruit is genomen, daar hebben we chem voor nodig ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Kjev schreef op 16 December 2002 @ 00:08:
die staan toch overal? hmm... dat is weer een vaag recht dat ik heb blijkbaar :?
En jij kunt waarschijnlijk ook gesloten SM-topics lezen. Het zijn een paar extraatjes die jij hebt gok ik ;).
LuNaTiC schreef op 16 december 2002 @ 00:08:
of je moet gewoon mod worden, heb je alsnog overal een editknopje :P

/flauwe zijdelingse opmerking :P
LuNaTiC is op het ronselpad hoor :+

[ Voor 30% gewijzigd door Compubiter op 16-12-2002 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Compubiter schreef op 16 december 2002 @ 00:09:
En jij kunt waarschijnlijk ook gesloten SM-topics lezen. Het zijn een paar extraatjes die jij hebt gok ik ;).
Nope.. tot voor kort geleden wel (en ook replyen trouwens), maar inmiddels niet meer. Wel een beetje terecht overigens, want ik ben FP-crew, geen GoT-crew ;).
LuNaTiC is op het ronselpad hoor :+

Mag ik HK-modje worden, please???// :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Dan zegt ACM hier:
http://gathering.tweakers...message/14848843#14848843
Dat is wat vervelend natuurlijk.
Dan zouden de niet ingelogde users "editrechten" op alle reacties moeten krijgen, terwijl dat nou net van die dingen zijn die we willen voorkomen
Maar posten kan tegenwoordig ook al zonder ingelogd zijn, d.m.v. het je direct laten invullen van je name en pass. Dus een editknopje kan best boven elk bericht, ook als het niet van jezelf is, want als je username en pass niet kloppen bij het bericht dat je edit, wordt het ook niet geëdit... toch?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
het is een beetje omslachtig om bij elke post een edit knopje neer te zetten wanneer het alleen is om dubbelposten te voorkomen. Het zorgt dan voor verwarring bij iedereen die niet dubbelpost, en diegene die dat wel doet die edit toch alleen zijn eigen post :P
Dan kan je het beter anders oplossen.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik vind het juist wel goed zo :) Ik ergerde me eraan toen bij topix dat je overal een edit knop zag, vind het juist wel zo netjes zo. En idd heb je de quote button voor het bekijken van tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 16 December 2002 @ 08:00:
Ik vind het juist wel goed zo :) Ik ergerde me eraan toen bij topix dat je overal een edit knop zag, vind het juist wel zo netjes zo. En idd heb je de quote button voor het bekijken van tags
ik heb wel bij iedere post een editknopje die "View Message" is genoemd, hiermee kan je wel alle tags zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Erkens schreef op 16 December 2002 @ 10:20:
[...]

ik heb wel bij iedere post een editknopje die "View Message" is genoemd, hiermee kan je wel alle tags zien ;)

jij hebt JS uitstaan dus :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

chem schreef op 16 december 2002 @ 10:23:

[...]

jij hebt JS uitstaan dus :)
*zet aan*
idd :P
*zet snel weer uit*

:+

edit:

waarom is die er dan niet als je JS wel aan hebt staan?

[ Voor 15% gewijzigd door Erkens op 16-12-2002 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Erkens schreef op 16 December 2002 @ 10:34:
[...]

*zet aan*
idd :P
*zet snel weer uit*

:+

edit:

waarom is die er dan niet als je JS wel aan hebt staan?

omdat ACM dat vergeten is in te bouwen in de JS functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

chem schreef op 16 december 2002 @ 10:48:

[...]

omdat ACM dat vergeten is in te bouwen in de JS functies :)
lol

maargoed dat neemt niet weg dat je niet kan editen, je kan enkel die post bekijken, maar dat ligt dus aan de rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

jah, het is uiteraard rechten-gebonden.
Kan je editten, dan krijg je een editlink, zo niet - dan krijg je een view link.

React is er op gebaseerd dat men ingelogd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lastig is het om er voor te zorgen dat iemand niet binnen 24 uur 2x achter elkaar kan posten in een topic?
zal wel lastig zijn heh, moet je indexen wie er als laatste heeft gepost in een topic etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 10:55
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 13:39:
hoe lastig is het om er voor te zorgen dat iemand niet binnen 24 uur 2x achter elkaar kan posten in een topic?
zal wel lastig zijn heh, moet je indexen wie er als laatste heeft gepost in een topic etc...
Technisch lijkt het me geen enkel probleem...
select .... from messages where topic = "..." ORDER BY Date limit 0,1 (of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij elke post zal dat dan gedaan worden, heeft dat een zware impact op de load?
ben niet zo'n dev'er, maar vind het wel interesant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

technisch gezien is dat mogelijk maar niet altijd gewenst ;)
zo kan ik wel voorbeelden verzinnen waarin je WEL meerdere posts wilt plaatsen binnen 24 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat begrijp ik :P er zal dan dus per topic naar laatste post moeten worden gekeken, vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

En dan?

Ik zou me er meer dan gemiddeld aan irriteren als ik niet binnen 24 uur een reply mag geven op m'n eigen topic. Bv. "het werkt al", of extra info die domweg niet in de 64kb limiet valt etc.

Ik verwacht hier eigenlijk alleen maar problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Compubiter schreef op 15 december 2002 @ 23:54:
Ik vond het sowieso altijd wel handig dat er bij elke post edit-knopjes stond, hierdoor kon je snel even kijken (toen ik newbie was) hoe je bepaalde tags kon gebruiken. Tegenwoordig doe je dat met de quote, maar dan worden de meeste tags alweer opnieuw geparsed, zoals de [img]-tag. Is volgens mij ooit een bugmelding over geweest.
geen edit button als je niet ingelogd bent
En een paar linkjes erbij :P.
Dat vond ik inderdaad ook altijd wel handig :)
Maar ik vind het ook niet erg dat niet overal edit-knopjes staan, want ik hoef alleen m'n eigen posts te editen (logisch) :P
En hierdoor kan je snel je eigen post vinden en editen en maak je niet zo snel fouten. Dat mensen niet willen inloggen omdat ze ergens anders zitten/in tijd nood zitten is misschien vervelend, maar dan moet je maar niet GoTen/willen posten :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 02-10 06:23
Je kan er wel een flood control opgooien, die bijvoorbeeld niet toestaat dat je binnen een minuuut meer als 1 post doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

MaRc0 schreef op 16 December 2002 @ 15:07:
[...]

Dat vond ik inderdaad ook altijd wel handig :)
Maar ik vind het ook niet erg dat niet overal edit-knopjes staan, want ik hoef alleen m'n eigen posts te editen (logisch) :P
En hierdoor kan je snel je eigen post vinden en editen en maak je niet zo snel fouten. Dat mensen niet willen inloggen omdat ze ergens anders zitten/in tijd nood zitten is misschien vervelend, maar dan moet je maar niet GoTen/willen posten :)

Als je quote_message vervangt door view_message, dan krijg een keurig overzicht van de post.

Helaas is deze link in de JS output niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

internetinfo schreef op 17 December 2002 @ 10:23:
Je kan er wel een flood control opgooien, die bijvoorbeeld niet toestaat dat je binnen een minuuut meer als 1 post doet...
lijkt me niet echt handig eerlijk gezegt :/
of het moet per topic zijn :/
maar dan nog, soms is er binnen die minuut al een reply en wil je weer replyen enzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Erkens schreef op 17 december 2002 @ 10:43:
[...]

lijkt me niet echt handig eerlijk gezegt :/
of het moet per topic zijn :/
maar dan nog, soms is er binnen die minuut al een reply en wil je weer replyen enzo :/

idd, dergelijke tijdslimieten gaan alleen maar vervelend werken voor gebruikers, en een 'spammer' werkt er wel omheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 16 December 2002 @ 14:32:

[...]

En dan?

Ik zou me er meer dan gemiddeld aan irriteren als ik niet binnen 24 uur een reply mag geven op m'n eigen topic. Bv. "het werkt al", of extra info die domweg niet in de 64kb limiet valt etc.

Ik verwacht hier eigenlijk alleen maar problemen mee.
natuurlijk is het niet wenselijk als je niet binnen 24 uur mag reageren in je eigen topic, zolang jou post niet de laatste was....

en als je dingen wil vermelden als "het werkt al" heb je de edit functie, die, als ik me niet vergis, 24 uur werkt :) of heeft die een limiet van 64K?
Pagina: 1