Toon posts:

[win 2k pro] traag afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren Windows 2000 pro opnieuw geinstalleerd omdat ik nauwelijks meer schijfruimte overhad.
Alles opnieuw geinstalleerd. nieuwste drivertjes van de harde waren en alle windows updates.
Zodra ik de pc wil afsluiten blijft ie zo'n 5 minuten hangen bij "bezig met opslaan van instellingen". D'r is dan geen schijfactiviteit. Na zo'n 5 minuten ratelt ie dus wast en gaat de pc wel uit :s.
Met de search gezocht: Waren wel mensen met ongeveer hetzelfde probleem , maar die kregen meestal een error en die krijg ik niet.
Gegoogled: Niets kunnen vinden ook geen registry tweaker voor afsluiten of zo, die was d'r voor XP wel, maar voor win2k helaas niet. Ik had hier eerder nooit last van.

Specs:
p3 450 , qdi mammaplank met BX chipset. 256 sd ram. 4 GB hdd (40 GB hdd is dood :() , gf 2 mx 400 64 mb videoplank.

Ik zie net in het logboek van Win2k de volgende vaak voorbij komen, deze had ik voor de format c: ook heel vaak in het logboek staan:

Het gebeurtenissysteem van COM+ heeft een beschadigd IEventSubscription-object gevonden. De object-id {83362811-6C47-46E7-B819-28AC61D4C027} is verwijderd door het COM+-gebeurtenissysteem. De abonnee ontvangt geen bericht meer wanneer de gebeurtenis optreedt.

Bron: event system.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm....ben dr nog steeds niet uit, heeft iemand misschien een idee?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hm.. misschien bij de service control manager even kijken naar de eigenschappen van dat COM+ gebeurtenissen service ding :?

Ervanuitgaand dat je een NL versie hebt (en anders maar vertalen ;) ):

Start >> Instellingen >> Configuratiescherm >> Systeembeheer >> Services

Dan zoek je de COM+ <blaat> op en dubbelklik je even... Probeer ook wat te spelen met het uitzetten van die service waarna je de pc gaat rebooten om te kijken of hij dan nog zo traag is.

Succes :)

Hoi

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Dacht dat er pas ook een topic was over het langzaam afsluiten van w2k, kan het alleen niet vinden, stond een link bij voor een update oid. Dus doe een windows update en update de boel eens...
Maarja, je kan ook even hier http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;315409& kijken op technet. Wellicht kan je dit eens nalopen...
Die foutmelding in het logboek lijk mij er zo niets mee te maken hebben, maar je kan het event id eens nazoeken op http://www.eventid.net of ook op technet.