Toon posts:

Highpoint raid0 hhds gebruiken voor winxp raid0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje, Mijn abit kg7 raid(highpoint controler) mobo is kaduuk en nu zit ik met een raid array van 80 gig waar ik nix mee kan.

Ik wil de data die op die array staat backuppen en vervolgens die schijven gewoon los gebruiken.

Kan ik onder windows xp die 2 hdd's zo instellen dat windows xp het ziet als een raid 0 configuratie? of kan windows xp alleen maar standaard raid 5 aan?

als bovenstaande niet lukt is er dan een ander programma dat mij kan helpen om de data te recoveren??

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
hoe krijg jij je raid controller chip stuk? heb je er met een schroevendraaier op de chip gekrast?

kan me niet voorstellen dat ie stuk is namelijk, heb je al laaste bios geprobeert (voor die raid controller?)

het enige wat me opkomt is die schijven aan een identieke controller hangen (bij een vriend ofzo) en de array aanmaken zoals ze waren en dan alles backuppen (ik heb zovaak me raid arrays weggehaald en weer aangemaakt, de zooi bleef gewoon leesbaar op me schijven).

Verwijderd

Topicstarter
neej mijn raid is geloof ik niet kaduuk maar mijn pc start gewoon niet meer op. maar ik zit nu dus wel met mijn schijven die ik niet kan uitlezen. Maar er bestaat dus geen tool die de data van die 2 schijven combineerd. dus dat ik van die ene schijf bestand xyz.avi kopieer en dan vervolgens van de andere schijf ook bestand xyz.avi en dat dat dan vervolgens gecombineerd wordt tot 1 goede xyz.avi.

of is er maar 1 van de 2 schijven leesbaar in een raid array en dat de stripeset zorgt voor de toegang tot de 2e schijf?

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40
Misschien dat het lukt door ze in een andere pc te hangen met dezelfde controller en dezelfde instellingen. In ieder geval kan het niet door in xp een stripe set aan te maken.

Verwijderd

Topicstarter
das heel vervelend, en onder linux is daar niet iets voor te vinden dat ik mijn normale ide0 en ide1 van een andere pc als raid gebruik en dat ik dan die highpoint raid array eraan koppel? of ben ik nu echt aan het zoeken naar oplossingen die er echt niet zijn.. Dan zit er op dit moment niet echt veel anders op dan die hele zooi maar te formateren :( want ik heb gewoon die ruimte nodig.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-03 19:40
Het probleem is dat je pc de schijven als 1 ziet, als je ze dan softwarematig wilt koppelen moet je met die 2 schijven als het ware 1 schijf emuleren precies zoals een highpoint controller het doet... Ik denk niet dat het mogelijk is dus. Of dan toch iemand in de buurt zoeken die dezelfde controller heeft

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens R-Studio. Dit tooltje kan ook bepaalde RAID array's recoveren :)
Pagina: 1