ADSL + Pinautomaat

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Simpel: kan dat :?

Op de site van Cistron:
Let op:
ADSL over ISDN is alleen mogelijk met een (enkelvoudig) ISDN2 pakket, dus niet over een (meervoudig) ISDN-30 pakket.
ADSL is niet mogelijk als uw telefoonlijn voor een alarmdienst gebruikt.
ADSL is niet mogelijk door een telefooncentrale.
ADSL is niet mogelijk als er PIN betalingsverkeer over dezelfde lijn gaat.
Maar er staat nergens of dat icm een analoge of isdn lijn geld.. of kan het in geen van beide gevallen?

Dat het via ISDN problemen kan geven kan ik me een beetje voorstellen : pinverkeer gaat via een D-kanaal voor zover ik weet.

Maar bij analoog heb je er toch geen fuck mee te maken?? Zo'n pinautomaat gaat dan vrolijk met z'n modempje inbellen.... en da's gewoon normaal analoog

Maar waarom zegt Cistron dan dat het niet kan.. Wat mis ik?
Iemand ervaring met ADSL en pin over 1 lijn??

offtopic:
Ik heb dus ADSL (cistron maxx) aangevraagd op onze pinlijn.... pin is analoog, lijn ook (duh), linesharing is ook geregeld..
Maar nu ontdek ik dus dat kleine regeltje :X en heb wel een probleempje als straks de pin op z'n smoel ligt.... maar kan er nergens verder iets over vinden, alleen die regel bij cistron.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

MBV

Heb je al gekeken hoe dat bij andere aanbieders is geregeld? misschien helpdesk bellen (weet het, mag niet vloeken :) )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
MBV schreef op 15 december 2002 @ 23:20:
Heb je al gekeken hoe dat bij andere aanbieders is geregeld? misschien helpdesk bellen (weet het, mag niet vloeken :) )
kan nergens bij andere aanbieders wat vinden...
en helpdesk...die van cistron is beetje lastig te pakken te krijgen, en nu al helemaal niet.... bellen had ik wel verzonnen hoor, doe ik ook nog wel misschien

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik heb ADSL van XS4ALL (basic ADSL) voor ISDN. Beneden, in de winkel van m'n pa staat een Pin-automaat (niet-IDSN, aangesloten via Quattrovox II). Dit werkt prima samen

Verwijderd

Op ISDN werkt dit prima ( digiacces D kanaal of qvox ) en op een analoge lijn is het ook geen probleem.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Cistron had i.i.g. in de tijd dat Cistron Telecom nog bestond, een bijzonder goede helpdesk, waar ze ook daadwerkelijk verstand van zaken hadden en niet alleen standaardvraagjes konden beantwoorden, en niet alles netjes volgens het boekje moesten doen. Je zou even kunnen proberen om ze te bellen. 'k Weet niet hoe het nu met de helpdesk daar gesteld is, maar twee jaar geleden was het absoluut geen probleem om ze dergelijke vragen te stellen, en zorgden ze altijd voor een goed antwoord.

Maar in theorie kan ik geen enkel bezwaar bedenken tegen ADSL over een lijn met PIN-communicatie.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik in de praktijk ook niet ;)

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 10:20
Misschien komt het omdat PIN-lijnen vaak meervoudige lijnen zijn, en ADSL alleen op enkelvoudige lijnen geleverd kan worden?
Pagina: 1