Toon posts:

[Domein + e-mail] Zelf e-mailadressen maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even wat hulp nodig...
Sta op het punt om een domein te registreren; deze wil ik hosten op een linuxpc(die gebruik maakt van een adslverbinding met een vast ip)
Bedoeling is dat ALLES op mijn bak draait(homepage, zelf e-mailadressen aanmaken)
Linux, Apache, Exim e.d. zal niet zo'n groot probleem zijn; weet niet zoveel van wat er bij de provider/domeinregistratie moet gebeuren...
Kom er zelf niet helemaal uit :(

P.S.: titel moet eigenlijk "[Domein + e-mail]hoe te werk gaan?" zijn....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 23:00 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Zolang het domain naar jouw ip wijst (Redirect dus) hoeft er aan de provider kant helemaal niets te gebeuren, ja domain naar ip laten wijzen dan.
Dan komt alles op het domain uit op dat ip, dus http, ftp, mail, en daardoor dus ook user@domein

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
vraag je domeinboer gewoon alle dns records (ook mx records, email dus) naar jouw IP te laten wijzen.

verder moet je zelf dan natuurlijk de shit configgen, maar da's dus niet zo'n werk.

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Als je alleen een domein regt bij een dotster, joker of wie dan ook dan krijg je daar vaak geen dns hosting bij, in elk geval niet voor niets. Dan moet je dus zelf ook je dns draaien voor je domein (en daar moet je nog wat dingen voor doen meestal)...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Gewoon even de Registar mailen of ie alles doorstuurd naar jou IP.

Ik zou het btw niet aanraden, liever dat hij de DNS doet. Want je moet anders gewoon 1 (officieel 2!) dns servers gaan draaien...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
idd dns zelf NIET doen.....

je hebt maar 1 IP, officeel moet je zelfs 2 dnssen hebben... soms kun je 't wel met 1 dns af, of gewoon 2xdezelfde opgeven, maar als je bak dan down is, wordt er nix vastgehouden, alles wordt DIRECT teruggetrapt: onbekend.

OOK email... en dat wil je niet

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Kan dat zomaar? Ik dacht dat als je een dns opgeeft voor je domein, dat die server een soort van dns handle moest hebben bij de registar? Dat je daarom bijv bij granite canyon (of hoe heten die lui) dns hosting kan krijgen...

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Even een ander (n00b) vraagje in dit verband: bij XS4ALL kun je een eigen server draaien onder servername.xs4all.nl

Houdt dit in dat je hier dus geen DNS nodig hebt, gewoon je redirect laten pointen naar servername.xs4all.nl? Kun je trouwens ook deeplinken naar bv. servername.xs4all.nl/subpage ?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
EXX, ik snap niet precies wat je bedoelt met "bij XS4ALL kun je een eigen server draaien onder servername.xs4all.nl".

Ik heb zelf gewoon xs4all-adsl-basic, daarbij krijg je 1 ip-adres en daar hoort ook een hostname bij, in mijn geval Airwolf-is-1337.xs4all.nl :P. Als ik hierop een apache server laat draaien met een /home dir en iemand connect op Airwolf-is-1337.xs4all.nl/home dan zal hij die te zien krijgen.

Is dit een beetje wat je bedoelt ?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Ja, dit is wat ik bedoel :)

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

namezero.com is misschien de oplossing.

Verwijderd

Het is best eenvoudig om allles zelf te doen:

1) Koop een domein bij joker.com of een andere registrar.
2) Regel een vriend die je slave DNS gaat worden.
3) Zet bind aan op je linux bak, wordt master DNS zorg dat de slave DNS werkt.
4) Stel bij joker.com (of de andere registrar) de ipnummers van de master en slave DNS in.

Je domein zou nu moeten draaien en ip-nummers in dat domein zouden op te zoeken moeten zijn via het internet.

5) Installeerd webserver en mailer daemon en de hele reutemeteut.

:)

Ikzelf heb zo bind, apache en exim draaien die precies doen wat jij wilt: helemaal zelfstandig een internet site draaien.

Success, het is leuk om te maken hoor!

Verwijderd

je kan ook eens een kijkje nemen bij zoneedit.com

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 10:50:
namezero.com is misschien de oplossing.
Kun je dat een beetje toelichten?

Verwijderd

Als je bij joker.com een domein registreert krijg je er gratis dns bij.
Lekker gebruik van maken

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bij www.enom.nl kun je ook je domein registreren en daar kun je echt alles van je dns zelf instellen, dus ook je mail server op je eigen bak laten draaien etc. Alles is daar via een webinterface in te stellen. Je hoeft er geen hosting bij te nemen en de dns-service was volgens mij gratis.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 11:01:
je kan ook eens een kijkje nemen bij zoneedit.com
is idd een goeie die gebruik ik ook!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Waarom zou je van de DNS van joker gebruik willen maken? Ik wil alles zelf doen, dus ook DNS.
Als de topicstarter ook alles zelf wil doen kan dat best makkelijk. Je moet alleen wat tijd investeren in het juist configureren van het systeem.

Verwijderd

ook zo een: www.domainmonger.com
Pagina: 1