Toon posts:

(proxy)virtuele netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
is het in win xp of win 2000 mogelijk om een proxy server te installeren die met 1 netwerkkaart werkt. ik heb gehoord dat het kan met een virtuele netwerkkaart weet iemand hoe dit moet en of het eigelijk wel kan.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

lees je post nog eens een keer, kijk eens of je snapt wat er staat ;)

ten eerste wat wil je doen met een proxy en een virtuele netwerkkaart?
en welke proxyserver had je in gedachten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry dat het niet duidelijk is het is de bedoeling dat een pc als internet proxy gaat dienen het maakt niet uit met welk proggie het probleem is dat in die pc maar een netwerkkaart zit en er geen slot meer open is om er een tweede netwerkkaart in te zetten. Een vriend heeft mij verteld dat in je in win 2000 of win xp een virtuele netwerkkaart kon aanmaken en dat je het op die manier kan laten werken. nu is dus mijn vraag is dit laatste zo en hoe moet dit dan

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

knoop 2 ip's aan je netwerkkaart met 2 verschillende subnetten, run een proxy en bind die aan een bepaald ip, klaar

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
uiteraard kan je een proxy draaien welke maar met 1 netwerkkaart werk, waarom zou dit een probleem moeten zijn?

ik draai al jaren een proxy thuis en op het werk waar maar 1 nic inzit,

om wat voor proxy gaat het eigenlijk (niet dat het van belang is maar toch)

A wise man's life is based around fuck you

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Met Sygate Home Network kan je internet delen via 1 NIC, dus dat zou de truuk moeten doen... http://www.sygate.com

[ Voor 3% gewijzigd door brammus op 16-12-2002 05:29 ]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Hiervoor is geen speciale software benodigt, dit kan met elk proxy-pakket en heeft voor de rest weinig te maken met het delen van internet oid. Ook een 2e IP is hiervoor helemaal niet nodig, tenzij je van die proxy gelijk de 'internet-deler' wilt maken.

Je stelt op de clients gewoon het IP adres in van de proxy, en op de proxy hoef je alleen te zorgen dat de default gateway goed staat. Daarna werkt alles perfect. Wil je ook internet delen op de proxy zelf, dan kun je idd. een 2e IP aan 1 en dezelfde NIC toekennen.
Pagina: 1