Goed(koop) alternatief voor waterwetter?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag kwam ik toevallig een beschrijving tegen van glansspoelmiddel voor een vaatwasmachine.
Dit spul zorgt voor een verlaging van de oppervlaktespanning van het water (dat is volgens mij wat waterwetter ook doet) Verder heeft het een reinigende werking en bevat het een ingrediënt, dat schuimvorming tegengaat.

Bij elkaar is dit volgens mij een perfect alternatief voor waterwetter.
Heeft iemand dit ooit al eens geprobeerd?

De tekst die ik vond (van een milieuvriendelijke versie, maar de werking daarvan zal gelijk zijn aan de traditionele versie):

Samenstelling: citroenzuur in
levensmiddelkwaliteit, plant-
aardige alcohol (ethanol),
suikertenside, vetalcohol.
Alcohol en suikertenside ver-
lagen de oppervlaktespanning
van het water, zodat het laatste
spoelwater beter van de vaat
afdruipt. Vetalcohol voorkomt
daarbij overmatige schuim-
vorming en het citroenzuur
bindt de overblijvende kalk in
het water. Met name ook geschikt
voor hard water.
Verkrijgbaar in 0,5 l, 10 l.

edit:
Het gaat me hier dus voornamelijk om het verbeteren van de koeling en tegengaan van algen in het water.

[ Voor 6% gewijzigd door KifArU op 15-12-2002 23:06 ]

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Citroenzuur lijkt me niet fijn, dat lost langzaam maar zeker je componenten op, ookal is het een heel zwak zuur, als het maandenlang rondgepompt wordt...

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Water wetter gaat electrolyse tegen zodat je alu delen niet wegrotten als je ook koper gebruikt.
Volgens mij doet glansspoelmiddel dat niet hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Kraanwater + Antivries (ruitenwisservloeistof)

Draait bij mij al 6 maanden (alu blok + alu rad) nog geen aanslag te zien, en gelijk een mooi kleurtje (mijn antivries was blauw, en heb bij iemand anders ook gezien met groen) ziet er heel lekker uit.

Verwijderd

Alternatief voor WaterWetter

Kijk daar eens zou ik zeggen *D

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Daar heeft niemand glansspoelmiddel gebruikt. Dus ook geen ervaringsgegevens.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Devil schreef op 15 December 2002 @ 22:53:
Citroenzuur lijkt me niet fijn, dat lost langzaam maar zeker je componenten op, ookal is het een heel zwak zuur, als het maandenlang rondgepompt wordt...
Je afwasmachine gaat er toch ook niet van kapot? en je bestek toch ook niet? Volgens mij valt dat wel mee met de aftakeling.
En dat echte watterwetter elecktrolyse tegen gaat, tja , maar dat hoef je ook niet persee te hebben. Volgens mij kan je dit prima gebruiken!

systeem specs

Verwijderd

Probeer het eens uit, zou ik zeggen: een stukje koper (oude stuiver?) en een stukje aluminium (keukenfolie) in een plastic bakje met spoelmiddel. Is het metaal na een week aangetast?

Verwijderd

ik denk dat er in dat vaatwasser goedje dingen zitten wat jouw pompje niet zo leuk gaat vinden
Pagina: 1