Met Quark moet je even oefenen... ik had slechts een kliekje Illustrator ervaring en vroeger met Publisher gewerkt, en ik had in 1 ochtend QuarkXpress door hoor!
*auw* ik moet opeens denken aan een gozer die blufte 3dsmax in 1 middag te leren... goed, zoals ik verderop al zeg, ik ben geen pro... ik leer elke dag weer een functie bij
1) Waar heb je het visitekaartje in gemaakt? Photoshop?
Haal dan alle tekst weer weg, en sla alleen de achtergrond op als .EPS of .TIFF.
Start QuarkXpress, en maak een A4tje aan. Wat het handigste is, is eerst hulplijnen trekken.
Een visitekaartje heeft standaardmaten, helaas kan ik ze nooit onthouden. Ik neem meestal iets van 85 mm. bij 55 mm., of 9 mm. bij 55 mm..
Dus, begin je hulplijnen ongeveer 5 mm. van de kant, zodat je wat marge hebt bij het afdrukken. Dan een horizontale hulplijn erbij op 6 mm. en een verticale op bijv. 9mm. of 9,5 mm..
Hulplijnen maak je door vanuit de lineaal boven en aan de zijkant te slepen, dan krijg je een hulplijntje mee. Met het horizontale venstertje onderaan je scherm kun je zien op hoeveel mm. je zit. Als ze uitstaan, moet je eerst bij 'Beeld' eens gaan kijken of 'Stramien weergeven' aanstaat - en of je alle schermpjes en menuutjes terug kunt vinden waar ik nu doorheen raas.
Enfin, neem de rechthoekige knop met het kruis erdoor uit je menuutje. Sleep een vak vanaf je stramienlijn linksboven, tot aan je tweede duo stramienlijnen: de onderkant van het kaartje. Importeer de achtergrond van je visitekaartje. Zet nu de tekst erop.
Als je dit in Photoshop al gedaan had, en je moet nu je kaartje resizen om in het vak te passen, kan je tekst onscherp of juist blokkerig worden. (Hoewel, als je het had opgeslagen als EPS... ) enfin, neem het zekere voor het onzekere en zet het er opnieuw in....
Selecteer nu alles wat je in dat vakje hebt staan, en groepeer het.
Maak nu nog een hele reeks stramienlijnen aan: op 5 mm. afstand om je eerste kaartje in de hoek heen, zodat je tussen elk kaartje een marge hebt om uit te snijden/knippen.
Plak nu je gekopieerde groep, en plak hem naast het andere kaartje.
Als je bij 'Beeld' je stramienlijnen op magnetisch hebt staan, kun je ze zo tegen de lijnen aanplakken. Zo kun je een heel blad volzetten met ong. 10 kaartjes.
Dit is de manier waarop ik het geleerd heb en altijd doe, ik ben geen pro, ik ben een pru(tser) maar de klanten zijn toch altijd tevreden dus ik neem aan dat ik niets fout doe...
Succes
[
Voor 8% gewijzigd door
Dark Blue op 15-12-2002 23:01
. Reden: weer met 2 pootjes op de grond... ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs