[RTS] Welke is ECHT goed/groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben dus opzoek naar een leuke/goede/grote RTS. Ik was altijd best wel een fan van Red Alert en Warcraft maar ik vind het een beetje te beperkt. Je kan bijvoorbeeld bij Red Alert wel paratroopers trainen maar die gaan altijd per 5 en je kan dus nooit een grote vracht paratroopers (stuk of 50 :) ) ergens droppen.

Ik zoek dus een RTS waarbij dat soort dingen wel kunnen en je dus veel meer taktiek nodig hebt. Het liefst ook waarbij je nooit alles kan onderzoeken en je dus keuzes moet maken wat je wel en niet onderzoekt zodat het altijd weer anders spelen is tegen andere mensen omdat die ongetwijfeld hun prioriteiten (iets) anders leggen.

Post ook ff waarom je het zo'n goed spel vind. Eventueel met screens en linkje naar de demo ofzo _/-\o_

Wie heeft voor mij een goede tip? :)
owja, liefst niet iets wat zich in de toekomst afspeeld, tenzij dit echt een geweldig spel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Check je sig :) daar staat het antwoord :*)

Nee, even zonder dollen, ik ken nauwelijks zo'n spel. Misschien Medieval:Total War? Ehm. Age of Mythology. Daar kan je nooit alle goden worshippen in ieder geval.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op 15 december 2002 @ 22:39:
Check je sig :) daar staat het antwoord :*)

Nee, even zonder dollen, ik ken nauwelijks zo'n spel. Misschien Medieval:Total War? Ehm. Age of Mythology. Daar kan je nooit alle goden worshippen in ieder geval.
Heb hier al gezocht maar ik kon er niet veel over vinden helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

mulder

ik spuug op het trottoir

Vond Knight & Merchants wel apart, daar zat ik soms gewoon naar te kijken zonder wat te doen

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emire Earth lijkt me ook wel geschikt als je vette grote battles wilt, met muchos veel units, maar heeft dan weer niet het 'keuzes' gedeelte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Je had toch ook Shogun oid :?

Dat speelde zich af in Japan, daar kon je echt veel mannetjes kwijt.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
GolbeZeromus schreef op 15 December 2002 @ 23:26:
Je had toch ook Shogun oid :?

Dat speelde zich af in Japan, daar kon je echt veel mannetjes kwijt.
Hmm, nooit van gehoord, ik zal es ff zoeken of het wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:24:
Emire Earth lijkt me ook wel geschikt als je vette grote battles wilt, met muchos veel units, maar heeft dan weer niet het 'keuzes' gedeelte..
Integendeel. Bij EE kan je juist heel veel keuzes maken. Je kan wel alles uitvinden, maar per unit-type kan je maar een paar upgrades doen

Je focust dan bv of op snelheid, of op range of je verdeelt het... je kan de units helemaal aan je tactiek aanpassen :)

www.empireearth.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 12-10 11:09
Total Annihilation
met de patch tot 500 units >:) en geloof me. das VEEL.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Ik heb net ff gezocht naar Shogun: Total War maar dat lijkt me niet echt super. Ik heb wel op de site van de makers Medieval: Total War gezien. Dat ziet er goed uit. De officiele site kan je hier vinden en de demo staat op 3dgamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:48:
[...]

Integendeel. Bij EE kan je juist heel veel keuzes maken. Je kan wel alles uitvinden, maar per unit-type kan je maar een paar upgrades doen

Je focust dan bv of op snelheid, of op range of je verdeelt het... je kan de units helemaal aan je tactiek aanpassen :)

www.empireearth.com
Hmm, daar zal ik ook es ff naar kijken. Al moet ik zeggen dat Medieval: Total War er erg hoopvol uitziet :)

Maar ik zal empire earth ook zeker ff nakijken al lijkt MTW me op het eerste gezicht uitgebreider.
Lord_Mithril schreef op 15 december 2002 @ 23:52:
Total Annihilation
Tsja, het zijn wel veel units maar erg veel diepgang enzo zit er niet in bij TA imho. Ik heb het hier origineel liggen maar afgezien van het feit dat je zo asociaal veel units hebt vind ik het weinig spectaculairs. Je kan niets upgraden of wat dan ook aan je units en gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
Empire Earth :p
je moet wel alles onderzoeken, maar dat duurt heeeeel lang ;)
op zich heb je wel keuzes, je kunt aan het begin van een multiplayer game 100 punten verdelen over bijvoorbeeld.. sneller werkende civs, of aan de health van je bombers.. etc etc

[ Voor 54% gewijzigd door Maximize op 16-12-2002 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Zijn er toevallig ook mensen die zowel Empire Earth en Medieval: Total War hebben gespeeld en mij kunnen vertellen welke ze leuker vonden en waarom? :) Heb vanacht geen tijd meer om ze allebei te downloaden (demo uiteraard, bij die is bij Medieval: Total War ook al 235 mb :) ).

Ik ga morgen sowieso ook Empire Earth ff bekijken. Ziet er opzich ook wel leuk uit maar mn eerste indruk van Medieval: Total Earth is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

earth 2150 dan. \Heel uitgebreid alleen niet zo netjes afgewerkt. Toch vrij goed en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 00:26:
earth 2150 dan. \Heel uitgebreid alleen niet zo netjes afgewerkt. Toch vrij goed en mooi.
Ik zat daar net een review van te lezen op gamer.nl en die waren er erg positief over. Het is alleen al vrij oud (ergens 2000 geloof ik) dus zijn er nog wel veel mogelijkheden om het via inet te spelen?

En is het niet al achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:02
Medieval Total War. Met ruim 1900 3D mannekes een 3D slagveld op gaan. Oww I luv the smell of bleeding flesh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uehm ffe kijken owjah cossacks,american conquesst,sudden strike 2<===real war
pff kheb er og veel meer maar daar kom ik niet zo snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cossacks: Eauropean Wars + uitbreiding(en). Echt master spel, goede sfeer en MEGA veel units. Tot 32000 eenheden (dus niet 1 eenheid telt voor 100 manschappen oid, maar gewoon echt 10000'en units trainen).

En dan tegenover elkaar met de musketten en piekeniers er op af laten stormen, kanonnen geven dekking :).

www.cosssacks.com zal het wel wezen :).

En tsja, de keuzes, je moet wel de goede manschappen maken, weet ik zo ff niet wat je allemaal kan upgraden, wel een hoop (ongeveer 30 dingen die je kan researchen). Probeer em gewoon es. Het roelt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Voor een echte RTS uitdaging moet je Sudden Strike of Sudden Strike 2 spelen. Daar kan je wel + 100 mannen droppen als je wil :). Alleen het is niet basisje bouwen, recources ophalen, een legertje opbouwen en vechten maar. Je moet het bij SS gewoon doen met de units die je in het begin krijgt.

http://www.suddenstrike.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:57

PoweRoy

funky!

knight & merchants vond ik altijd kewl :)

grote legers maken en bouwen...alles gewoon :D alleen het bouwen duurde zo lang :/

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
de multiplayer map rts1 t/m 3 voor operation flashpoint. Ipv het besturen van kleine figuurtjes speel je zelf echt de hoofdrol en kan je 11 ai mannetjes commanderen. Dwz bv een groep van 4 tanks óf 6 heli's óf nou ja, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

urf schreef op 16 december 2002 @ 00:05:
Tsja, het zijn wel veel units maar erg veel diepgang enzo zit er niet in bij TA imho. Ik heb het hier origineel liggen maar afgezien van het feit dat je zo asociaal veel units hebt vind ik het weinig spectaculairs. Je kan niets upgraden of wat dan ook aan je units en gebouwen.
je moet voor de gein dan es mee doen met een battletje online.

tis echt een vet spel.

en die vele units maken niets uit.
als jij niet goed die units gebruikt, dan ben je zo dood.

500 units is nix trouwens :) der zijn wel een paar honder verschillende trouwens.
maar die 500 heb ik in online battles altijd zo vol :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen de game Hearts of Iron.. het ziet er niet mooi uit maar ikzelf vindt het enorme verslaving om te spelen. enorme research tree.. echt enorm.. hierdoor worden je units beter en de beweging over bepaalde stukken land is ook altijd anders zodat ze langer doen over bijvoorbeeld door de woestijn banjeren dan door een stuk open veld..

hier ff een link voor meer info

het is dus niet zoals red alert ensow want je ziet hier dus niet je poppetjes in 2d perspex zoals c&c , warcraft etc.. maarjah k zou zeggen check die site maar ff dan kom je wel meer te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 12:11:
ik moet zeggen de game Hearts of Iron.. het ziet er niet mooi uit maar ikzelf vindt het enorme verslaving om te spelen. enorme research tree.. echt enorm.. hierdoor worden je units beter en de beweging over bepaalde stukken land is ook altijd anders zodat ze langer doen over bijvoorbeeld door de woestijn banjeren dan door een stuk open veld..

hier ff een link voor meer info

het is dus niet zoals red alert ensow want je ziet hier dus niet je poppetjes in 2d perspex zoals c&c , warcraft etc.. maarjah k zou zeggen check die site maar ff dan kom je wel meer te weten
Volgens mij speel je het als een soort van risk ofzo als ik het goed zie. Lijkt me opzich wel leuk om een keer te proberen maar het was niet echt wat ik zoek, sorry.

Maar toch bedankt voor de tip, ik ga hem zeker proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Hmm, kheb nog geen idee welke ik nou moet gaan kiezen :(
Maarja, morgen ben ik vrij dus dan ga ik er wel een paar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 11:41
urf schreef op 16 december 2002 @ 00:25:
Zijn er toevallig ook mensen die zowel Empire Earth en Medieval: Total War hebben gespeeld en mij kunnen vertellen welke ze leuker vonden en waarom? :) Heb vanacht geen tijd meer om ze allebei te downloaden (demo uiteraard, bij die is bij Medieval: Total War ook al 235 mb :) ).

Ik ga morgen sowieso ook Empire Earth ff bekijken. Ziet er opzich ook wel leuk uit maar mn eerste indruk van Medieval: Total Earth is beter :)
EE vind ik vrij nep als je zomaar naar een andere age kan veranderen. Stel je voor, een leger galjoenen tegen high-tec dreadnaughts...

Nee, dat vind ik niks.

Medieval total war echter vind ik een MEESTERTITEL! Echt tactisch!!!

Enige nadelen voor míj zijn de ontzettende hoeveelheid units en de ietwat simpele animaties van units.

Met teveel units bedoel ik dat het er té veel zijn om te vergelijken kwa strenght en speed enzo...

Ga voor Medieval!!

(overigens is er nauwelijks wat verandert aan de graphics van Medieval ten opzichte van Shogun... Zelfde engine, alleen wat getweaked... :) )

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah klopt het is een soort risk achtige game maar echt super uitgebreid.. :D probeer hem idd ook es.. toen ik hem voor het eerst zag dacht ik ook van nou wat een kutspel maar later toen k me er iets in ging verdiepe bleek tog wel gave game te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Command and Conquer Generals GAAT heel groot worden.. Alleen dat is nog even wachten jammer genoeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cossacks : The Art of War als je een grote/leuke RTS zoekt die zich in het verleden afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empire Earth is wel een groot spelleke! Niet normaal meer. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant alleen leuk als je flink wat vrije tijd hebt. Ga er binnenkort toch maar weer eens aan beginnen, toch tijd zat met kerst enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warrior Kings: Big, bad en ECHTE strategie...dus geen Westwood zooi :r

Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/6ff9c094/bc/Games/Warrior+Kings/Powerfull+meeting.jpg?bc7_hB.AQhbkphg8
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/6ff9c094/bc/Games/Warrior+Kings/Base.jpg?bc7_hB.AWkb8TELN
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/6ff9c094/bc/Games/Warrior+Kings/2.jpg?bc7_hB.AKQ.qwGup
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/Cliff2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.warrior-kings.com/screen/pop/screenshoti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://us.f1.yahoofs.com/users/6ff9c094/bc/Games/Warrior+Kings/__hr_1.jpg?bco0k_9ApjeDAdxL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 22:53:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm, ziet er erg goed uit :) Heb je toevallig wat meer info? En heb je het zelf al gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom ben ik, de 2e post uitgezonderd, geen Age of Mythology tegen gekomen? Is naar mijn mening een zeer uitgebreid spel.
Je kunt de campaign doen en daar beginnen met de Grieken. Je kunt echter ook coole random games doen en uiteraard de multiplayer!
Kijk hier maar eens voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urf schreef op 16 December 2002 @ 23:02:
[...]

Hmm, ziet er erg goed uit :) Heb je toevallig wat meer info? En heb je het zelf al gespeeld?
Yup :)

Ik vond het een van de beste RTS'en van de afgelopen tijd, als je niet van de standaard Westwood-Rush meuk houd moet je deze eens proberen.
Je werkt hier namelijk niet met losse units maar met hele devisies die je kan besturen als 1 unit, dit houd in dat je soms met 100 manschappen TEGELIJK aan het knokken gaat.
En hierbij komt echte strategie om de hoek kijken...zal ik de hoge grond opzoeken, welke formatie, bevoorading van troepen, welke unit tegen wie etc etc.
Ik kan er wel een topic over vol schrijven maar ik raad je aan om ff de demo te downen! @ Site: http://www.warrior-kings.com/defaultGB.html

(ik had hier een groot topic over vol info..maar die !@#!@ klote search werkt weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urf
  • Niet online
Ik denkt dat ik je topic gevonden heb :) Bedoel je deze?
Iemand die hier 'Warrior Kings' speelt?

Ik heb hem gevonden met de externe search (http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urf schreef op 17 december 2002 @ 16:30:
Ik denkt dat ik je topic gevonden heb :) Bedoel je deze?
Iemand die hier 'Warrior Kings' speelt?

Ik heb hem gevonden met de externe search (http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega)
Da's em :+ daar staat veel info en meer screenies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-10 12:10
Lord_Mithril schreef op 15 December 2002 @ 23:52:
Total Annihilation
Empire Earth
zonder patch 3000 units >:) en geloof me. das VEEL :)

Effe zonder dollen, wat ik goede rts'sen vind:
Empire Earth, qua variatie DE rts.
Age of Empires (alle delen behalve Age of Mythology)
Conquest: Frontier Wars (is vrij onbekend, maar zeer zeker de beste space rts die ik ken)
Star Wars: Galactic Battlegrounds: Clone Campaigns, leuk als je fan van star wars bent.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:12
Speelt niemand meer Myth of Myth II: Soulblighter? Da's pas taktiek, het landschap speelt b.v. een bepalende rol in de gevechten. Myth is niet makkelijk, zeker niet op de hogere difficulty levels, maar in zijn genre voor mij nog steeds ongeëvenaard.

Let wel: bij Myth gaat het puur om de gevechten, je kan geen eenheden of gebouwtje bouwen, en resources zitten er ook niet in.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, Myth was ook erg leuk...alleen om het mooie sneeuw landschap eens flinkt 'rood' te painten >:) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Wat ik ook een hele stoere vondt, was Sacrifice. Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar wel een top game :)

Xbox360 gamerprofile

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 15:12
Idd, Myth was ook erg leuk...alleen om het mooie sneeuw landschap eens flinkt 'rood' te painten
Of het vee dat in sommige levels rondliep: Als je in de tutorial van Myth II de dwarf een molotov cocktail in de kippenren liet gooien (overal bloed en veren), dan zei de tutorialstem: 'Yes, it's possible to kill the chickens!' Hij werd ook boos als je de tutorial niet goed opvolgde...

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-12-2002 01:05 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

inXs

known as inXs

is homeworld niet iets dan? Dik veel units, dik veel upgrades.. En je moet zeer goede strategie gebruiken om te winnen.. Vooral in de latere velden.

superB

• marshallq
  • Niet online
bl!kje schreef op 19 december 2002 @ 11:06:
is homeworld niet iets dan? Dik veel units, dik veel upgrades.. En je moet zeer goede strategie gebruiken om te winnen.. Vooral in de latere velden.
Mmmh hier heb ik goede herinneringen aan :D

Keer was ik op lan met 4 vrienden die game gaan doen, ik was server maar ik had cheat (ja blaat wat lame he O-) ) ik had een vloot groter dan hun allemaal :+

Ging ik opdelen in 4 delen viel ik iedereen tegelijk aan met hyperspace hahaha je had hun monitors en gezichten moeten zien }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lame :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, Homeworld Cataclysm heeft een uber gameplay en kwijl GFX, zelfs de nieuwe Hemegmonia game kan niet aan de Homeworld serie tippen.

Afbeeldingslocatie: http://homeworld.sierra.com/images/cataclysm/screenshots/sshot22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homeworld.sierra.com/images/cataclysm/screenshots/sshot15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homeworld.sierra.com/images/cataclysm/screenshots/sshot32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou Star Wars Battlegrounds aanbevelen is echt goed als je van SW houd
zeker nu de saga edition uit is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik raad Eart 2150 aan.
Erg uitgebreid, ziet er mooi uit, 3 partijen om uit te kiezen, veel management (zelf units ontwerpen uit chassis, wapens, etc), mooie muziek en bij de FRS toch wel 8 euro ofzo :P (althans die van mij, dat zou ik voor zo'n prijs niet laten liggen).
Maar het is bij lange na niet zo simpel als C&C (want laten we eerlijk zijn; je hebt C&C zo door, losstaand van de moeilijkheidsgraad/AI).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-10 22:47
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 22:53:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Warrior Kings lijkt me cool ja :)
Ziet er erg goed uit en reviews waren erg positief. Binnenkort ga ik 'm denk ik kopen. Hij is namelijk maar 15 euro! :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:38

Cyphax

Moderator LNX
MaRc0 schreef op 20 December 2002 @ 20:03:
[...]

Warrior Kings lijkt me cool ja :)
Ziet er erg goed uit en reviews waren erg positief. Binnenkort ga ik 'm denk ik kopen. Hij is namelijk maar 15 euro! :Y)
Dat klinkt niet gek! Is het een nieuwe game?
Ik zal eens wat opzoeken erover.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-10 22:47
Cyphax schreef op 20 december 2002 @ 20:13:
[...]

Dat klinkt niet gek! Is het een nieuwe game?
Ik zal eens wat opzoeken erover.
Hij is redelijk nieuw. Maandje of 5 geloof ik. Drie/vier maanden geleden werd ie gereviewd.
http://www.warrior-kings.com/ is de officiele site :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 20-12-2002 20:27 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1