Toon posts:

rode lampjes op mobo Scaleo 800s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De pc van mijn schoonouders - een Fujitsu Siemens Scaleo 800S - stond aan tijdens een stroomstoring... nou ja... hij stond vóór de stroomstoring aan en tijdens de stroomstoring natuurlijk uit. Dat is misschien muggezifterij. Maar dat is niet waar... het is muggeNzifterij... maar goed.

Het probleem is dat deze PC met Windows XP Home niet opstart. De PC boot gewoon maar als het welkomstvenster van XP in beeld zou moeten komen - na het 'groene balkje' - blijft het scherm gewoon zwart, is er geen hd-activiteit meer te zien (led) of te horen. Op dat punt loopt de PC dus vast. Ik dacht eerst dat dit aan windows zelf lag maar dat blijkt niet het geval. Ook de hd is in orde.

Er blijven op het moederbord wel 3 ledjes rood. Nu is het over 't algemeen zo: ROOD = FOUT; GROEN = GOED! Normaal zoek je dit dus op in het boekje van het moederbord maar dat zit er niet bij en ook op 't net kan ik niets vinden over moederborden in een Fujitsu-Siemens Scaleo 800S.

Weet iemand wat die 3 rode ledjes (2 bij de geheugenbanken & 1 tussen 1e & 2e PCI slot) betekenen en - belangrijker - hoe ik er voor kan zorgen dat ze weer groen worden?

Verwijderd

Kijk aub even op het moederbord zelf, tussen de pci sloten staat vaak het type etc...
http://212.52.234.17/inde...n=dspcontent&lid=1&page=1
Daar heb ik gekeken voor specs van je pc-tje, maar kon geen moederbord type vinden, en zonder dat typen is het zoeken naar dat boekje natuurlijk niet mogelijk :).

Als je het type moederbord weet (zal wel intel ofzo zijn) kun je op www.intel.com het boekje downloaden, en lezen waar de piepjes, ledjes en al dat soort flauwekul voor staat :)

Verwijderd

Vaak is het de voeding die het begeeft tijdens stroomuitval/pieken je zou eens kunnen kijken of je er een andere voeding in kan zetten of het dan wel lukt. werkt dit niet, dan heb je kans dat je HD het begeven heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moederbord niets kunnen vinden. Er staat enkel Revision B en de altijd aanwezige FCC statement. De HD is in orde... De URL die je geeft had ik ook al bezocht. Daar kon ik idd ook niets vinden. Maar ik heb de Intel Motherboard Selector Guide gebruikt. Bij manufactorer eerst Fujitsu-Siemens ingevuld maar het is niet de d1194 want de layout en biosnaam kloppen niet... Het blijkt de Intel D850MV te zijn... dus ik heb de manual gedownload en ik ga dus nu lekker lezen...

close topic please

Verwijderd

t zijn prima mobos. als ze werken :D