Toon posts:

PIII 650 MHz @ 866 MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collegae overclockers,

Het lukt mij zonder moeite mijn Pentium III 650 te overclocken naar 866 MHz (coolermaster PIII koeler). Het systeem blijft zonder meer stabiel, maar ik verbaas mij ten zeerste dat de temperatuur stijgt tot een graad of 75 (volgens ASUS probe versie 1.1). Dat is best heet ja!
Twee vragen: Het systeem blijft stabiel, dus ik maak me geen zorgen over beschadigingen (anders zou het systeem snel genoeg instabiel worden, dus dan krijg ik pas zorgen). Is deze veronderstelling juist?
Ten tweede vraag ik mij af bij welke temperatuur er schade gaat optreden.

Wie oh wie helpt mij uit de brand (hehe)?

Odin

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Weet je zeker dat de cooler goed is aangesloten..? Ik draai een PIII700 @ 903, ook met een coolermaster. Ik draai idle op zo'n 23/ 24 graden en full load (voor een lange tijd) 40. Maximale reading ooit was 48graden.

Gebruik wel koelprut ipv dat 'rubber-achtige-stickertje' wat standaard op de heatsink zit. Scheelde bij mij 3 graden.

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Oh ja, ik draai nu op een nieuwere versie van de BE6-II dan ik eerst had -> dit scheelde mij ook gewoon 4 graden... Vaag maar waar. Wat voor een mobo heb jij..?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
De gemeten moederbord temperaturen kloppen vaak van geen kant...Als je systeem niet instabiel wordt en je reukt geen brandgeur dan zou ik me geen zorgen maken :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

wil je gaan overclocken ?? neem amd ik heb hier een Duron 700@980@1,85 V

idle 40 graden
stressed 48 graden >:)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook een PIII 650 op een P3B-F, doet ook 866 en 910 Mhz @ 1.65 V. MAAAAR mijne wordt ook nogal heeT (hoogste ooit: 71 C) .. op 650 Mhz is de hoogste reading 55 C...

Maar heb nog wel een paar probleempjes met Half-Life .. loopt op zowel 650 , 866 en 910 Mhz willekeurig vast (geluid loopt, kan soms nog wel afsluiten) Zowel CAS 2228 , 2328 en 33310.

Antwoord : 60 graden is wel gezond, moet niet gekker worden... volgens de thermal specs van Intel mag een Coppermine niet heter worden dan 80 C ...

Concrete Loop Watercooling

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik zou als ik jou was gewoon de koeler met heatsink eraf halen. De onderkant van de heatsink schoonmaken...eerst rotzooi eraf krabben en vervolgens met cassettedeckvloeistof goed schoonmaken. Hetzelfde doen met je core. En dan tenslotten een portie Artic Silver of een ander soort koelprut aanbrengen met een schoon mesje. Heel dun filmpie op de core alleen.

Koeler/heatsink weer erop en dan eens kijken hoeveel dat scheelt!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 10:42
De P3B-F heeft een fout in de bios zitten. Even de nieuwe bios downen / flashen en dat scheelt je 20 graden. De tempsensor werd nml. niet goed uitgelezen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wil je gaan overclocken ?? neem amd ik heb hier een Duron 700@980@1,85 V
idle 40 graden
stressed 48 graden[/quote]Wie haald AMD er nu weer bij?? slaat werkelijk weer nergens op. Ik vind Intel platform een veel betere oplossing (vooral vanwege de moederbord-chipsets voor Athlon-platform).

Mijn P3-700 doet trouwens zonder problemen 933MHz op standaard voltage, en wordt nauwelijk warmer ook. Waarschijnlijk kan hij nog hoger, maar ik heb niet echt behoefte om mijn RAM en videokaart te ver buiten spec te laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Tja, een wat late reactie van mijn kant.
Enfin, ik draai op een P3V4X van ASUS. Die coolpasta moet ik nog aanschaffen (was bij de plaatselijke electronicaboer nog niet verkrijgbaar). Ga ik dus zeker nog doen. FreeRider, jouw waarden (overclocked en normaal) zie ik ook verschijnen. Zal dus wel kloppen denk ik. Ik draai met name Falcon4, en als die lekker heeft lopen stampen krijg ik dus die 70 graden te zien.

We zullen het allemaal wel zien; zolang ik inderdaad geen instabiele situaties meemaak heb ik nog niet echt zorgen.

Bedankt voor jullie tips allemaal!

Tot later,

Odin

Verwijderd

650E@866 max 40C incl. koetje of Burnin test.
Standaard koeler met 2 fans (heb slot 1 uitvoering) gemeten met interne temp sensor en digi thermometer welke in koellichaam is gemonteerd (gaatje geboord en sensor erin gefrot :))
Pagina: 1