mailto in een form

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 13:42
Hoi !

Ik snap nog niet zoveel van HTML maar inmiddels een pop3 form to email HTML doc. gemaakt.

Maar nu wil ik dat de persoon die het formulier invult ook het zojuist ingevulde formulier per email krijgt, in plaats van alleen ik.

Dit is een deel van de code:

form action="mailto:skoers@chello.nl;info@a-board.nl?subject=xxxxxx" method="post" enctype="text/plain">

Ook heb ik een veld waar de persoon zijn/haar mailadres moet invullen:

<INPUT NAME="email" TYPE="text" VALUE="emailadres" SIZE=30

Kan de ingevulde naam bij het veld "email" automatisch via form action="mailto [ toegevoegd worden ?

dus zoiets:
form action="mailto:skoers@chello.nl;[VELD EMAILADRES]?subject=xxxxxx" method="post" enctype="text/plain">

happy 2023 !

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 13:42
ik weet dat ik deze vraag in het andere forum al geplaatst heb, maar geen antwoord gekregen. Dus hierbij nogmaals in het daarvoor bestemde forum.. alvast bedankt!

happy 2023 !

Verwijderd

Mij lijkt dat het niet kan eigenlijk, een naam bij een mailadres komt toch voort uit een adresboek? Of loop ik nou te blaten :X

En btw als je topic in een ander forum staat waar hij niet goed is moet je in Schop een Modje een move aanvragen en niet zomaar een nieuwe openen.
Succes verder :)

Edit: ik zie net dat je andere is gesloten, met een verwijzing naar de post van iemand, heb je al geprobeerd wat hij poste, zoeken op google?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 22:08 ]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:41
javascript
een variable sendto
en een variable rest

dan de action van je form setten met javascript eerst de variable sendto dan de var rest

Icons are overrated

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:16

crisp

Devver

Pixelated

Persoonlijk vind ik het gebruik van mailto in een form nogal een pauper-oplossing; kijk dan liever even of je provider misschien een server-side mailscript heeft staan, of zoek een gratis formmail provider (bv thalasson)

Intentionally left blank

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

skoers schreef op 15 December 2002 @ 22:02:
ik weet dat ik deze vraag in het andere forum al geplaatst heb, maar geen antwoord gekregen. Dus hierbij nogmaals in het daarvoor bestemde forum.. alvast bedankt!
:? Geen antwoord gekregen? Die twee verwijzingen naar Google waren klikbaar. Erachter zat een link naar Google, inclusief de juiste keywords voor de problemen...

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• eXtReMeBiE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 10:42
Idd, gorgi_19 had 2 handige links gegeven :) als het goed is, bij de eerste verwijzing, een van de eerste 3 hits... gegarandeerd raak ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dan nog nogal erg basic.. en makkelijk vindbaar (al is de methode zoals crisp zegt niet echt een aanrader...)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.