Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Ok mensen hier het volgende..

Vrijdagnacht had ik een beetje teveel gezopen, en toen ik naar huis wilde fietsen ben ik een paar keer op mn bek gegaan :P nadat ik voor de 3e keer was gevallen wilde ik een maat van mij bellen om te vragen of hij me misschien kon ophalen.. tot mijn grote schrik was ik ineens mijn telefoon kwijt, ik heb nog ff gezocht.. maar nix gevonden..

Ik heb de volgende ochtend (lees middag) gelijk naar mijn mobiel gebeld, maar deze stond op dat moment uit.. en heeft tot nu toch alleen nog maar uit gestaan..
Ik heb er een code opzitten, dus dat is het probleem niet

Ik ben al naar het politie bureau geweest, maar die eikels hebben blijkbaar in het weekend vrij.. ik mocht er niet in.. ik moest maandag maar terugkomen..

Nu ga ik er dus morgen nog maar langs, en daar begint het probleem:

Namelijk, wanneer ik zeg dat ik mijn telefoon heb verloren heb ik naar mijn weten geen recht op een nieuwe (ben 'perfect' verzekerd bij debitel)
Als ik zeg dat ie gejat is doe ik een valse aangifte, en ik moet volgens mij zeggen dat ik zelf aan het bellen was toen iemand hem uit mijn hand rukte..

Ik heb hier nog het papier met imei code enz..

Wat lijkt jullie de beste manier om de politie te vertellen, en hebben jullie hier misschien ervaring mee..

Van mn maten wist niemand iets dus ik probeer het maar zo

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

vertel geen LUL verhaal...

Vertel eerlijk wat er gebeurd is en verwacht geen uitkering..

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn GSM is op m'n werk gejat en ik kon er mooi zelf voor opdraaien. Het bedrijf was er niet voor verzekerd en het valt onder de eigen verantwoordelijkheid. Dus kon ik fijn een nieuwe GSM kopen en een nieuwe SIM-kaart aan laten maken voor m'n abbo.

Laat in ieder geval de politie die IMEI code gebruiken om die GSM onbruikbaar te maken!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
jah, maar dan heb ik dus een probleem.. want dan krijg ik dus geen nieuwe telefoon van de verzekering en kan ik dus wel gewoon de abbo kosten betalen.. toch?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op 15 December 2002 @ 22:03:
jah, maar dan heb ik dus een probleem.. want dan krijg ik dus geen nieuwe telefoon van de verzekering en kan ik dus wel gewoon de abbo kosten betalen.. toch?
Yup, het is niet anders. Zo snel mogelijk een nieuwe kopen omdat je anders voor niks je abbo laat doorlopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
damn en telefoons zijn natuurlijk hartstikke duur.. en dan moet ik er ook nog een nieuwe simkaart bijhebben, zou ik het nummer wel kunnen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vertel iig een eerlijk verhaal aan de politie anders kom je miss nog meer in de shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
jah das misschien wel het beste.. en dan heb ik gelijk weer een goede les geleerd :P niet meer zoveel zuipen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

St@m schreef op 15 december 2002 @ 22:07:
en dan moet ik er ook nog een nieuwe simkaart bijhebben, zou ik het nummer wel kunnen behouden?
Ze maken gewoon een nieuwe kaart voor je 'account' aan, dus alles blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55
Daar zijn verzekeringen nou voor, om niet uit te betalen..... ;)

Maar goed, nou is dit wel een erg discutabel verhaal. 3x met je bezopen kop stuiteren en dan ineens tot de ontdekking komen dat je foon pleite is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verzekeringen doen bij diefstal onder bedreiging (waar ook jouw verhaaltje onder zou vallen) in veel gevallen een onderzoek in samenwerking met de politie. Zo zal de politie vragen om een signalement te geven van de dader, en eventuele getuigen te noemen. Klopt er iets niet in je verhaal dan kun je de uitkering van de verzekering wel vergeten en wat nog erger is: je bent strafbaar. Op valsheid in geschrifte staat zelfs celstraf. In ieder geval zal de verzekering de kosten van het onderzoek op de valse aangever verhalen. De politie is wel zo ervaren in de behandeling van diefstal van telefoons, dat ze het in veel gevallen door hebben als de aangifte vals is. Ook komen ze er na navraag van de provider wel achter dat er op het tijdstip van de 'beroving' helemaal geen telefoongesprek is gevoerd met het nummer in het proces-verbaal.
Of iemand strafbare feiten wil plegen is zijn eigen keuze, maar wees wel gewaarschuwd voor de vervelende consequenties, bijvoorbeeld nergens meer een verzekering kunnen afsluiten, niet alleen voor een telefoon maar ook voor andere, waardevollere dingen.
Is een telefoon die misschien 200 euro kost je dat waard?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
dominator schreef op 15 december 2002 @ 22:10:
Daar zijn verzekeringen nou voor, om niet uit te betalen..... ;)

Maar goed, nou is dit wel een erg discutabel verhaal. 3x met je bezopen kop stuiteren en dan ineens tot de ontdekking komen dat je foon pleite is.....
Hoe bedoel je? Tis echt zo hoor :P niet zo slim.. ik denk ook niet dat ik dat erbij vertel bij de politie, ik maak er wel van dat ik redelijk aangeschoten was ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik denk dat ie al eeerder op de avond is gejat, dus dan kan je wel aangifte doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
haas schreef op 15 december 2002 @ 22:11:
Verzekeringen doen bij diefstal onder bedreiging (waar ook jouw verhaaltje onder zou vallen) in veel gevallen een onderzoek in samenwerking met de politie. Zo zal de politie vragen om een signalement te geven van de dader, en eventuele getuigen te noemen. Klopt er iets niet in je verhaal dan kun je de uitkering van de verzekering wel vergeten en wat nog erger is: je bent strafbaar. Op valsheid in geschrifte staat zelfs celstraf. In ieder geval zal de verzekering de kosten van het onderzoek op de valse aangever verhalen. De politie is wel zo ervaren in de behandeling van diefstal van telefoons, dat ze het in veel gevallen door hebben als de aangifte vals is. Ook komen ze er na navraag van de provider wel achter dat er op het tijdstip van de 'beroving' helemaal geen telefoongesprek is gevoerd met het nummer in het proces-verbaal.
Of iemand strafbare feiten wil plegen is zijn eigen keuze, maar wees wel gewaarschuwd voor de vervelende consequenties, bijvoorbeeld nergens meer een verzekering kunnen afsluiten, niet alleen voor een telefoon maar ook voor andere, waardevollere dingen.
Is een telefoon die misschien 200 euro kost je dat waard?
Nee natuurlijk niet.. ik ben iig al blij dat ik wel mn nummer kan blijven behouden.. nu nog ff afwachten wat de prijzen zullen zijn van een nieuwe telefoon..

Nokia 6210 verkopen ze niet meer, dus het zal een 6310 worden, iemand een iedee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op 15 december 2002 @ 22:07:
damn en telefoons zijn natuurlijk hartstikke duur.. en dan moet ik er ook nog een nieuwe simkaart bijhebben, zou ik het nummer wel kunnen behouden?
Gewoon ff bij een debitel shop langs gaan, krijg je een nieuwe simkaart mee als je je legitimeerd etc.

Kost wel €25 en je moet zelf een toestel hebben of meteen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Dat word dus een heeeel duur geintje zie ik al, een 6310 kost rond de 400 euros ..

[ Voor 72% gewijzigd door St@m op 15-12-2002 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Och een 3310 is niet meer zo duur. En je zou naar een 2ehands telefoon kunnen zoeken, hoelang loopt je abo nog??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
abbo loopt nog tot oktober.. :P ik had er net een jaar opzitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Misschien is het mogelijk iets met Debitel te regelen. Ik weet niet hoelang je abonnement nog loopt
edit:
nu dus wel
, maar bij de meeste providers kun je toestelkorting krijgen als je je abonnement één of twee jaar verlengt. Bij vermissing van je toestel kan dat soms zelfs ruim voordat je contract afloopt. Logisch, een provider verdient véél minder aan je als je niet kunt bellen doordat je geen telefoon hebt, vooral als je een goede klant bent (lees: hoge rekeningen hebt). Als Debitel dat niet doet, kun je ook bij een andere provider een abonnement met toestel aanschaffen. Je betaalt dan een aantal maanden dubbel abonnement, maar hebt wel direct tegen lage kosten een nieuw toestel. In de meeste gevallen kun je je nummer wel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anders zou je iets kunnen regelen mbt een contractverlenging, dan krijg je meestal een nieuwe telefoon... Maar als je dat al gedaan hebt houdt het op natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
nouja, ik ben al een stukje wijzer, ik moet dus geen lulverhaal ophangen bij de politie, ik heb ff rondgekeken op martplaats enzo, zitten goedkope telefoontjes tussen, en misschien is contractverlenging idd een idee, bedankt iig

Morgen zal ik de rst van mijn bevindingen posten als ik bij de politie en debitel ben geweest

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 15-12-2002 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 15 December 2002 @ 22:02:
Laat in ieder geval de politie die IMEI code gebruiken om die GSM onbruikbaar te maken!
Grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Niks grapjas. Sinds een paar maanden maakt de politie eindelijk van de mogelijkheid gebruik om GSM's te laten blocken door providers. Wat voor SIM-kaart je er dan ook in stopt, hij doet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
??

Is toch een goed idee lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 15 december 2002 @ 22:44:
[...]

Niks grapjas. Sinds een paar maanden maakt de politie eindelijk van de mogelijkheid gebruik om GSM's te laten blocken door providers. Wat voor SIM-kaart je er dan ook in stopt, hij doet weinig.
MMhm, da's ook betrekkelijk hoor, ga ff naar een duister standje op een willekeurige markt en ze kunnen alles voor je flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 22:47:
MMhm, da's ook betrekkelijk hoor, ga ff naar een duister standje op een willekeurige markt en ze kunnen alles voor je flashen.
De IMEI code wijzigen is wat lastiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 15 december 2002 @ 22:48:
[...]

Maar niet onmogelijk evenals het achterhalen van je SIM-pincode wat makkelijker is.
Dus zorg maar gauw dat je je Sim kaart hebt geblokt want een collega van me had het ook gehad.

€300 naar een Afrikaans land op 1 dag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Exirion schreef op 15 December 2002 @ 22:48:
[...]

Maar het is mogelijk. Niet op legale wijze.
Het wordt wel lastig om de telefoon te flashen als er om de drie seconden een sms bericht van de politie binnenkomt >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
lijkt me dat een verzekering weinig uitmaakt in dit geval...met het verhaal "ja, ik was bezopen", denk ik niet dat ze uitkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Exirion schreef op 15 december 2002 @ 22:48:
[...]

Het schijnt vrij makkelijk te kunnen, ongeveer hetzelfde als de firmware een gsm te vervangen. Omdat de meeste gsm producenten (vooral Nokia) totaal geen beveiliging hebben ingebouwd rond de imei code van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 22:50:
[...]

Maar niet onmogelijk evenals het achterhalen van je SIM-pincode wat makkelijker is.
Dus zorg maar gauw dat je je Sim kaart hebt geblokt want een collega van me had het ook gehad.

€300 naar een Afrikaans land op 1 dag. :/
shit, helemaal vergeten, ik wist helemaal niet dat dat zo simpel kon, hopen dat de duistere zaakjes dicht waren van het weekend :P ga gelijk ff bellen, ty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
nouwwww mijne wel,

je zegt gewoon dat je uit ging... dat zat dat moeten ze zelf maar achter zien te komen, en dat je je tel verloren bent..

Mijn verzekering dekt gelukkig wel verlies, vermissing, zakkerollerij etc etc :)

ps. het wijzigen van een imei code is een kwestie avn een datakabeltje (meestal gewoon standaard) en een beetje software wat iedereen van URL' zijn echt niet nodig hoor....En aangezien dit geen legale site is, mag je over 5 min. je mail gaan checken :) kan halen..

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2002 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ach ja, ik zie het morgen wel, ik betaal iedere maand 11 gulden/euro? aan verzekering kosten dus hopen dat er nog iets uit te halen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Uit broekzak gevallen is t beste... (in dit geval ook waar?)...
Bij mij was dit ook zo, en ik weet 100% dat m'n telefoon later is opgepakt (er werd nog een keer opgenomen toen ik er naar toe belde). Dus, aangifte van diefstal. Kep uiteraard wel meteen abo laten blokkeren enzow.
Verzekering heeft me een nieuw vervangend toestel gedaan (Nokia 6210 hadden ze niet meer, 6310 ook niet dus kreeg ik maar een 6310i :))...
Anyhow, sterkte.

[edit]
Verder, verlengen gaat pas vanaf 6 maand tot aflopen van abo.
Mijn verzekering was btw een Lifeline Gold van the Phone House.
Maar goed, als je niet direct je telefoon hebt laten afsluiten (abo blokkeren) geef ik je weinig kans dat de verzekering uitkeert (in ieder geval als je verzekerd was tegen onrechtmatig gebruik bij diefstal (in mijn geval tot 3000 gulden)).

[ Voor 31% gewijzigd door Nefiorim op 15-12-2002 23:17 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
haas schreef op 15 december 2002 @ 22:52:
[...]

Het wordt wel lastig om de telefoon te flashen als er om de drie seconden een sms bericht van de politie binnenkomt >:) .
Stukkie lood rond de antenne en je kan rustig flashen hoor

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:57

jep

Telefoon van mijn pa werd uit zijn auto gestolen en hij heeft inmidels geld gehad van de verzekering en nu een nieuwe mobiel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haas schreef op 15 December 2002 @ 22:52:
[...]

Maar het is mogelijk. Niet op legale wijze.
The Dolf schreef op 15 december 2002 @ 23:26:
[...]

Stukkie lood rond de antenne en je kan rustig flashen hoor
Nooit een telefoon geflasht zeker ??

Bij het flashen is het toestel uit en wordt pas opgestart dmv. de aan knop wanneer de software aangeeft dat dat nodig is.
De gsm komt er niet eens aan toe om bij het netwerk roaming op te vragen omdat het toestel in een aparte modus draait zodat de firmware erin geschreven kan worden.

Dat heb ik een keer legaal zien gebeuren op me werk, destijds een partijtje ericcsons met een brakke firmware, toen kregen we instructies, datakabel en software toegestuurd om ze zelf te flashen voor de klanten en onze voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z koop gewoon een nieuwe... het is gewoon je eigen dronken schuld

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 23:50:
Dank je wel, voor deze goeie raad, en opbeurende melding, misschien ben ik wel gerold en is het helemaal niet mn eigen schuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Exirion schreef op 15 December 2002 @ 22:48:
[...]

Dat valt in de praktijk nog wel mee. :Y)
Bij een flash programma wat ik gezien heb (en gebruikt) kan je met 2 klikken je imei nummer veranderen, maar goed dit is een beetje offtopic.

Mja verder is alles wel gezegd hoe te handelen voor de topicstarter. :P
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:50:
Zou je je HK reply niet daar kunnen houden. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:58

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Tjek anders www.gsmstunter.nl voor een nieuwe mobi.....een 3310 gratis met gratis abbo.
Dan heb je in ieder geval een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 15 December 2002 @ 22:44:
[...]

Jij gelooft zeker ook nog in sinterklaar en de kerstman? Dit proberen ze je al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren wijs te maken, maar niks is waar. Men KAN NIET de telefoon van een afstand op slot doen. PUNT!!!!!!

Word zo moe van deze discussies :(

Ik wil de eerste mobieltje die gelocked is door de politie wel eens in mijn handen vasthouden. Wedden dat ik hem na een half uur weer aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sticker bovenop mijn batterij geplakt, (n8310) met daarbij de volgende text:

"Telefoon is onbruikbaar zonder beveiligingscode, breng hem terug naar mij of bel xxxx, en je kunt €50 verwachten"...

Misschien een beetje laat nu.. maar wel een tip voor de volgende keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ja, das ook wel een goed idee..

Maar ik ben vannochtend dus naar het politie bureau geweest, en ze hebben nix gevonden (hoe kan het ook anders) wel aangifte gedaan van vermissing.
Ik heb ze nog gevraagd of ze nu smsjes zouden sturen naar mijn telefoon, maar daar was onduidelijkheid over...
Vanmiddag naar Debitel geweest, nieuwe kaart gekregen met oude nummer, en een nokia 3210 gekocht voor 50 euro.. (ja dat heet afzetten, ik weet het) maar ik kan nu dus weer lekker bellen :P
En ik koop binnenkort wel weer een nieuwe telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
qoute:

ps. het wijzigen van een imei code is een kwestie avn een datakabeltje (meestal gewoon standaard) en een beetje software wat iedereen van URL' zijn echt niet nodig hoor....En aangezien dit geen legale site is, mag je over 5 min. je mail gaan checken kan halen..

ehmm wat is er illegaal aan die site?? er staan specs van phones.. een paar codes zoals voor nokia *#0000#, *#06# etc...
mag ik aub weten wat de problems daarmee zijn...

ps. chello had me email afgesloten }) heb niets ontvangen hehe
Pagina: 1