Toon posts:

Bestaan 90min CDRW's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Doordat SVCD's tegenwoordig vaak groter zijn dan 700mb moet je die vaak overburnen, maar ik heb nu onderhand zoveel CD's verknalt dat het me beter leek om ze maar gewoon op 90 min CD's te fikken. Het geval is alleen dat ik meestal een film op een RW knal, beneden in de DVD bekijk en daarna meteen weer eraf gooi om weer een nieuwe erop zetten. Vandaar dat ik me afvroeg of 800mb RW's bestaan en of een DVD speler ze dan nog steeds kan afspelen :?

Ik heb al in de pricewatch en cdrwinkel gekeken maar daar kon ik niets vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 21:36 ]

Verwijderd

antwoord op topictitel = ja, alloewel ik niet weet of er ook 90min cdRW zijn

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik haal ze bij de Duitse Mediamarkt 10 minuten fietsen. Grote computerzaken zullen toch wel 90 minuten CD-R's hebben.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 12:29

Sick Nick

Drop the top!

een 800 MB SVCD past easy op een 80 minuten (700 MB dus)

Probeer maar eens ;)

Moet je m wel fikken als svcd en niet als data cd met daarop de mpg.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

ProPHeT_Ewok schreef op 15 december 2002 @ 21:45:
Ik haal ze bij de Duitse Mediamarkt 10 minuten fietsen. Grote computerzaken zullen toch wel 90 minuten CD-R's hebben.
Maar hij vraagt naar RW's, die schijfjes die je weer kan leeggooien, en opnieuw kan beschrijven ;)

ff op Google gezocht, maar kon maar 1 verwijzing vinden, naar www.cdrwinkel.nl, maar die site werk niet :(

[ Voor 17% gewijzigd door Jeldert op 15-12-2002 21:55 ]

Juist

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Jeldert schreef op 15 december 2002 @ 21:54:
[...]

Maar hij vraagr naar RW's, die schijfjes die je weer kan leeggooien, en opnieuw kan beschrijven ;)
Ik zie. :) Over het W'tje heen gelezen. :(

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Ik heb ze gloof ik wel es gezien, heb hier thuis wel 90 en 99 minuten cds liggen, van het merk Parrot, dunno site :(
Misschien dat die ook RW hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Nakebod op 15-12-2002 22:11 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

heb hier thuis ook van de 99 minuten liggen, alleen geen rW tjes

cdrwinkel.nl werkt trouwens normaal wel volgus mij.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Het was toch ook http://www.cdrwinkel.com ?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Ik kan ze in de pricewatch niet vinden dus ik vrees dat ze nog (niet) bestaan.

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Volgens mij zijn deze (nog) niet te krijgen :( .
Ik bekijk of zoek op deze link als ik iets wil weten over cd-r of cd-rw:
http://www.cdr-info.de/index_cdrohlinge_e.php

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

"Soylent Green is people!"

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Inderdaad :)
Maar, die heeft ze ook niet.

Als ik op google zoek vind ik wel een 'Platinum 80min 800MB CDRW', dus het bestaat dan lijkt me wel. :)
Op de winkel http://www.ckhsystems.de verkopen ze het iig.

[ Voor 64% gewijzigd door kamerplant op 17-12-2002 14:12 . Reden: te vroeg verzonden :( ]

🌞🍃

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
DataBeest schreef op 17 December 2002 @ 14:09:
[...]

Inderdaad :)
Maar, die heeft ze ook niet.

Als ik op google zoek vind ik wel een 'Platinum 80min 800MB CDRW', dus het bestaat dan lijkt me wel. :)
Op de winkel http://www.ckhsystems.de verkopen ze het iig.
Lijkt me een foutje, of misleidende reclame. T'is namelijk 80min/700MB of 90min/800 MB.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Domino schreef op 17 december 2002 @ 15:00:
[...]

Lijkt me een foutje, of misleidende reclame. T'is namelijk 80min/700MB of 90min/800 MB.
Mja, dat zou idd ook erg goed kunnen.
De website/prijslijst ziet er al vaag uit, en dit is het enige wat ik kon vinden. :|
DAN zal het wel gewoon niet bestaan.

🌞🍃

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ow nee, hehehe, misschien beetje lullig om te zeggen maar das best stomme vraag.
Als je namenlijk een SVCD bestand hebt van 800mb kan je hem echt precies op een 80min cd branden. Als jij al die tijd SVCD files op een 90min cd hebt gebrand heb je niets aan die SVCD, SVCD is juist gemaakt zodat je hem in een dvdplayer kan afspelen maar als je al je SVCD's zo brand heb je er niets aan.

In Nero close je de wizard, dan naar nieuwe cd, daar staat een rijtje met soorten cd's oa: ISO, VCD, CDA en ook SVCD. Dan sleep je een SVCD file naar de cd en kan je hem op een 700mb cd branden.

Dan kan je dus je SVCD's kwijt op een CDRW :)
Nou dan is het probleem opgelost want het enige waar jij die voor nodig had was waren die SVCD's :)

[ Voor 13% gewijzigd door Novah op 17-12-2002 17:53 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
*schop* een oud topic omdat we van de modjes geen nieuwe topics mogen openen als er al een topic over bestaat :)

Ik heb een zut data die ik intussen op een CD/RW heb staan van 80min/700Mb, maar het past er nu *net* niet meer op, ook niet met een beetje overburnen.

Het zijn geen VCD's die split ik wel met TMPGEnc en zet ze op twee CD/RWs.... kan ik met deze data ook wel doen, maar aangezien ik die data vaak meezeul heb ik het liever op een enkele CD/RW.

Vraag uit orginele topic dan ook: Heeft iemand al CD/RW's gevonden (Rewritable dus, niet Recordable) waar meer op kan dan 80 minuten?

Bestaan er dus 90 en/of 99 minuten CD/RW's??

Edit: Google heeft niet echt veel opgeleverd..... en ik woon in de USA dus ik bestel ze liever "op z'n Amerikaans" hehe

[ Voor 13% gewijzigd door maartena op 02-04-2003 00:30 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja, ondertussen worden ook de DVD-RW drives steeds betaalbaarder. Hangt alleen van je DVD-speler af of ie het ondersteunt, want je hebt ook weer DVD+RW ofzo...

🖥️ | 🚗

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
MadMarky schreef op 02 April 2003 @ 00:39:
Tsja, ondertussen worden ook de DVD-RW drives steeds betaalbaarder. Hangt alleen van je DVD-speler af of ie het ondersteunt, want je hebt ook weer DVD+RW ofzo...
Hmm... ik dacht dat ik zei dat het om DATA gaat.... lang niet iedereen heeft een DVD speler in zijn machine :) Nogmaals, het gaat dus helemaal niet om VCD en/of video materiaal, maar om pure data die ik gewoon om logistieke redenen op 1 CD/RW wil hebben. Rewritable omdat de data nog wel es veranderd.

Een DVD+RW drive zit trouwens al in de planning :) Maar dat neemt nog niet weg dat ik met die data bij mensen langs moet die alleen een cd-rom speler hebben.... en ik heb niet zo'n veel zin constant van CD te moeten wissellen.

Iemand? _O_

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 02-04-2003 00:43 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

maartena schreef op 02 april 2003 @ 00:28:
*schop* een oud topic omdat we van de modjes geen nieuwe topics mogen openen als er al een topic over bestaat :)

Ik heb een zut data die ik intussen op een CD/RW heb staan van 80min/700Mb, maar het past er nu *net* niet meer op, ook niet met een beetje overburnen.

Het zijn geen VCD's die split ik wel met TMPGEnc en zet ze op twee CD/RWs.... kan ik met deze data ook wel doen, maar aangezien ik die data vaak meezeul heb ik het liever op een enkele CD/RW.

Vraag uit orginele topic dan ook: Heeft iemand al CD/RW's gevonden (Rewritable dus, niet Recordable) waar meer op kan dan 80 minuten?

Bestaan er dus 90 en/of 99 minuten CD/RW's??

Edit: Google heeft niet echt veel opgeleverd..... en ik woon in de USA dus ik bestel ze liever "op z'n Amerikaans" hehe
Volgens mij bestaan er alleen maar 74 en 80min CD-RW's.

Je kan wel op bepaalde manieren meer data op een CD kwijt door bijvoorbeeld je data als muziek weg te schrijven. Ik geloof dat je dan iets van 900MB op een 80min kwijt kan.

Kijk hier ook ff. Dan kan je 750MB op een 74min kwijt B)
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=44265

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1