Toon posts:

Access export > Error ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bennik weer

ik heb uitgevonden hoe het moet enzo, nog tnx voor de linkz..
anyway, nu wou ik dus exporten, alles gaat prima, tot ik bij de 2e tabel kwam. toen ging er iets mis, en kreeg ik een rare error.

De error luidt als volgt:
ODBC--call failed.

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-3.23.54-nt]You have an error in your SQL syntax near '(50), `smile_url`
text(100). `emoticon` text(75))' at line 1 (#1064)

wtf klopt hier niet? wrom zou ie 't niet doen? het komt gewoon uit de access database, die phpBB2 heeft, (tis dus van de phpBB2 database)

alvast bedankt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mja zonder verdere informatie kunnen wij er ook weinig mee, denk je ook niet?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
mja wat zou je nog verder willen weten dan?? de error staat er, ik weet er zelf verder ook niks van, denk je ook niet?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Oa de query :)
Lees nog even Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) door voor meer informatie over hoe een goede duidelijke startpost te maken (daar staat of valt je topic mee, zo'n eerste indruk)
Verder zou het lezen van een stukje in de FAQ ( Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002) ) over debuggen en SQL een stuk kunnen verhelderen voor je :) Lees dus even goed en doe onderzoek voordat je een topic opent. Als je er dan een opent doe het dan duidelijk, volledig en steek er wat tijd in :)
Danku.

• .oisyn
  • Laatst online: 23:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 21:42:
mja wat zou je nog verder willen weten dan?? de error staat er, ik weet er zelf verder ook niks van, denk je ook niet?
Misschien hoe de tabellen in elkaar zitten enzo?

.edit: ga weg, vervelende Glimi, beetje voor mij posten :P

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 15-12-2002 21:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gekke vraag, maar kan je deze vraag dan niet beter stellen op het PHPBB support forum / het IRC-kanaal daar? Het lijkt me dat daar de mensen zitten die er veel meer ervaring mee hebben.

En anders de tabel handmatig converteren (en in eerste instantie overslaan)

edit:

:'( /me is weer eens ontzettend traag........

[ Voor 30% gewijzigd door gorgi_19 op 15-12-2002 21:48 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bjorker
  • Laatst online: 21:33

Bjorker

Cadillacs rule!

Vanuit het phpbb2 admin panel, kun je volgens mij gewoon een dump van alle data doen.
Vervolgens maak je een nieuw forum, maar geef dan aan dat de database mysql is. Ga weer naar het admin panel en importeer al je data.
Op deze manier hoef je niet met odbc te werken (al zou dat eigenlijk wel normaal moeten kunnen)

Nope

Pagina: 1