[FAQ] Misschien wat juridische blabla op GoT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01-2022

EnRaged

rijdt met Joe Bar Team Spirit

Topicstarter
Naar aanleiding van wat topics die ik wel eens tegenkwam zoals:

SDRAM 1 dag voor garantie afloopt defect
en
Xenon webstore: geld klopperij / oplichting

heb ik een (korte) FAQ geschreven aangaande het consumentenrecht. (ik ben zelf 4e jaars student Nederlands Recht en heb 2 jaar bij de Rechtswinkel Tilburg gewerkt op de afdeling comsumentenrecht).
Hoewel Tweakers.net zich helemaal niet bezig houdt met juridisch geblaat, leek het me toch handig om wat puntjes uiteen te zetten om de kopende Tweaker te laten zien waar hij juridisch gezien ergens staat. Sommige zaken zijn niet altijd even vanzelfsprekend. Sterker nog: er gelden hele andere regels indien je iets koopt in de winkel dan waneer je iets via internet besteld.

Ik kan de FAQ hierin plaatsen, of 'm mailen zodat 'ie kan worden doorgelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door EnRaged op 15-12-2002 22:30 ]

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Daar is toch al een adviseur voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Da's erg tof van je... Zou idd wel handig zijn.. Open gewoon een topic in SG met de inhoud er in zou ik zeggen, dan issie gewoon makkelijk met de search te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

Topicstarter
Topic in SG? Tja, het zou ook kunnen in PMG. Om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten waar ik 'm zou moeten plaatsten en of ik toestemming nodig heb van modjes.

[ Voor 4% gewijzigd door EnRaged op 15-12-2002 21:18 ]

Overtuigingen zijn gevangenissen.................................................. Specs: een Duron 650@800 in een gemod kastje, een P-100 in een Panasonic videorecorder gemod enne.... 90PK op 2 wieltjes voor d'n echte snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

EnRaged schreef op 15 december 2002 @ 21:18:
Topic in SG? Tja, het zou ook kunnen in PMG. Om heel eerlijk te zijn zou ik niet weten waar ik 'm zou moeten plaatsten en of ik toestemming nodig heb van modjes.
ja daarom dacht ik SG, want het is over alle aankopen, niet specifiek de hardware besproken in bijv. PMG ofzo. Meestal staan ook topics over opgelicht zijn e.d. in SG, dus daarom leek me dat dit daar ook goed in zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

m-m schreef op 15 December 2002 @ 21:16:
Da's erg tof van je... Zou idd wel handig zijn.. Open gewoon een topic in SG met de inhoud er in zou ik zeggen, dan issie gewoon makkelijk met de search te vinden :)
Ook als mensen geen SG access hebben? ;)

Je kunt hem het beste mailen naar Jaymz@tweakers.net, Jaymz is onze FAQ-man, hij weet waarschijnlijk wel een geschikte plek :).

[ Voor 7% gewijzigd door Compubiter op 15-12-2002 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Compubiter schreef op 15 December 2002 @ 21:21:
[...]
Ook als mensen geen SG access hebben? ;)

Je kunt hem het beste mailen naar Jaymz@tweakers.net, Jaymz is onze FAQ-man :).
Dan kunnen ze wel meer niet...
Als officiele FAQ vind ik dit eik toch een beetje te offtopic, maar goed, laat notre Jaymz het maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

Topicstarter
Thanx voor de info. Dan laat ik Jaymz zijn oordeel wel vellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou 'm ook graag lezen met de juridische bril.... :P

wekkel_e@hotmail.com

credentials per mail ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Wekkel op 15-12-2002 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnRaged

EnRaged

Topicstarter
Wekkel, hij komt eraan.
Ahhh, jij bent zeker al klaar met studeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhh, niet beter om die ergens op de frontpage bij de pricewatch in de buurt te doen?
al kan ik me ook voorstellen dat de frontpage dar niets mee te maken wil hebben...
Ik zou het in iedergeval wel interesant vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee! Voor leken (= Nederlands voor n00b) is consumentenrecht een vaag gebied, zeker met al die verschillende garantiebepalingen. Misschien is hte een idee om een complete buyers guide op te zetten (eventueel gelinkt aan de FP)? Dus met kooptips voor verschillende soorten hard/software, aandachtspunten, pro's en con's en dus hoe je in je recht staat... Of nog mooier: de producten die in de pricewatch op de FP staan koppelen aan relevante topics hier op GoT.
NG schreef op 15 December 2002 @ 21:16:
Daar is toch al een adviseur voor?
Ja, Zeef zal me daar effe jou persoonlijk gaan adviseren over je koop... :+ Gevalletje van je B) niet op hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Wij zijn geen consumentenbond, dus buyersguide etc. etc. op de FP gaat denk ik niet gebeuren. ;)

Een topic hierover in SG lijkt me geen slecht idee. Een serieuze tweaker heeft in no-time XS tot SG, dus de bereikbaarheid lijkt me ook geen probleem.

In de FAQ, liever niet, want dan lijkt het net alsof wij een soort rechtsbijstand gaan verlenen (en dat doen we dus NIET :)).

Prima initiatief verder.

[ Voor 68% gewijzigd door zeef op 17-12-2002 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat ie al in SG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

EnRaged
Aantal postings 48
Gemiddeld aantal postings per dag 1
Geregistreerd op Wednesday 17 April 2002 16:59
En niet allemaal tech ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Een faq hebben we daar toch al over? (De Algemene Voorwaarden.) of heb je het nu over shop.tweakers.net?

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik 'm ook mogen inkijken?

rene@netwire.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Winkelen op internet, per telefoon, post of fax

Op die site (http://www.xs4all.nl/~advocare) staat überhaupt een hoop nuttige juridische informatie, ook de mogelijkheid om vragen per mail te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Is een leuke site, ziet er goed uit, zo globaal bekeken..
Pagina: 1