Toon posts:

[WinXP] Traage boot, geen netwerk, etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Kom er nu niet meer uit...
Heb een nieuwe PC in elkaar gezet en de volgende stappen gedaan:

* WinXP Home NL geinstalleerd
* 4 users aangemaakt tijdens install
* Office XP NL geinstalleerd
* WinXP geconfigureerd naar behoeven (start menu, looks, etc.) voor de 4 gebruikers
* MSN5, WinXP SP1, McAffee AntiVirus 7 geinstalleerd

Alles getest, alles werkt... ik switch van user... alles werkt... ik switch weer terug... en hangen :'(

Na een reboot duurt het inloggen veel langer (1 minuut extra) en blijk ik geen netwerk meer te hebben.
IP staat op 0.0.0.0, repair werk niet (en ipconfig /release .. /renew ook niet)
In de Event Log staan veel meldingen met "A system call that should never fail has failed" (ooo, M$ vraagt er gewoon om...), bij DHCP, bij SENS een paar keer, bij service control manager.
Bij de services staan DHCP en System Event Notification Service (SENS) in de status "Starten" en komen daar niet meer uit.

Vanalles geprobeerd om dit te verhelpen (incl. DHCP instellingen van mijn ADSL modem checken, router reset, etc., etc.) Nothing works.

Dus... opnieuw geinstalleerd die zooi...

Krijg gewoon hetzelfde probleem

Nu heb ik meerdere PC's, maar normaal gesproken switch ik niet op die PC's. Dat deed ik voor een test dus maar een keer. Uuuh één keer maar ja...

Dit systeem is behoorlijk anders (Intel ipv AMD, XP PRO UK ipv XP HOME NL, GF2 ipv GF4, etc.) maar ik krijg daar verdorrie hetzelfde geneuzel na de user switch. Zelfde SENS waarschuwingen, zelfde DHCP en SENS "starting" problemen. Ook hier was MSN5 & SP1 (us ipv nl) geinstalleerd.

SAFE MODE met netwerk ondersteuning heeft geen enkele zin
SYSTEM RESTORE heeft geen enkele zin
Netwerk reinstall heeft geen enkele zin
MSN deinstall heeft geen enkele zin

Nu zit ik maar op mijn notebookje te tikken, want ik heb nu niet direct zin om alles opnieuw te installeren.

Ik hoor liever van jullie of er soortgelijke problemen zijn (moet haast wel...) met MSN5/Sp1/Switch user combinatie, waarbij bij betreffende users het MSN gebeuren in gebruik is. Beter nog.... een oplossing ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 21:01 ]