Toon posts:

[VB] Winamp 3 info...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij na heel wat proberen en zoeken redelijk duidelijk dat de mensen van Nullsoft de mogelijkheden om Winamp 3 aan te sturen uit VB(.NET) allemaal dichtgegooit hebben ... De rechtstreekse manieren zoals het vroeger was met Sendmessage enzo.

Aan de hand van een simpele plugin (PocketSoap & WS-amp) lukt het me wel om play, pauze, enzovoort uit te voeren, maar het lukt me maar niet om "uitgebriede" info op te vragen uit Winamp3

Zijn er mensen die hier wel in geslaagt zijn ? Ik raak er niet echt meer uit eigenljik ...
Of zijn er mensen met kennis van C++ ofzo :+ die een plugin willen maken

Verwijderd

Ik zou die laatste regel maar snel weghalen....
Or else: Slotje is imminent...

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik op 90% van mijn topics geen antwoord krijgt in P&W maakt het eigenlijk niet zoveel uit of die regel der staat. En ik vraag niet om scripts btw. Als er ik de kennis had dan zou ik onmiddelijk een plugin schrijven voor de vb programmeurs en die op winamp.com zetten, want ik vind het nogal lame van nullsoft dat ze deze mogelijkheid niet inbouwen.

Dus serieuze antwoord op de vraag zouden welkom zijn.

Verwijderd

Topicstarter
titel niet zo goed gelezen vrees ;) => Winamp 3

In winamp 2 is het dus idd heel makkelijk

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 22:17 . Reden: typo ... ]

Verwijderd

Sorry Dacht dat dit ook voor winamp 3 werkte

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Winamp 2.x plugins kun je dmv de winamp 2.x plugin manager in winamp 3 aan het werk krijgen.

Je moet je plugin wel een beetje compatible maken (bijvoorbeeld plugin dir detectie). Zo heb ik TrayAmp ook aan het werk gekregen in Winamp3 :)

Ik wacht ook al heel lang op de delphi vertaling van de wasabi sdk :P

Verwijderd

Topicstarter
euh ... ik kan helemaal geen C++/C/Delphi (of toch niet genoeg om er een plugin in te schrijven). Das nu net het probleem ;)

Ik kan uit mijn VB.NET prog (PowerLCD :+ ) geen info ophalen uit Winamp 3 gewoon omdat Nullsoft alleen support heeft voor C++

Verwijderd

Dmv die winamp 2.x plugin manager reageerd WA3 ook weer redelijk op die sendmessage manier van winamp 2. 't blijft een beetje behelpen though

Verwijderd

Topicstarter
das pas handig !
ff testen

...
er komt idd info door, maar de artist en titel zie ik niet :D
maar heb natuurlijk nog geen code aangepast enzo, alvast bedankt en laat ons hopen dat er een goeie manier komt van nullsoft of dat er iemand met de juiste kennis een Winamp-Info-To-VB plugin maakt :+

edit : nog ff kort een testje gedaan voor ik ga slapen en momenteel ziet het er naaruit dat ik de titel en artist niet kan ophalen :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 23:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:16:
alvast bedankt en laat ons hopen dat er een goeie manier komt van nullsoft
Ik heb toevallig vandaag een wa3 plugin gemaakt voor lcdstudio en gezien de SDK die ze leveren garandeer ik je dat de kans dat ze iets anders gaan supporten dan C++ vrijwel te verwaarlozen is. ('t is een grote C++ class meuk)
of dat er iemand met de juiste kennis een Winamp-Info-To-VB plugin maakt :+
Wellicht dat jullie mee kunnen liften op de lcdstudio wac kan je bij shared memory vanuit vb.net? hoewel.. ik had jullie ook de code gestuurd voor de winamp2 spectrum analyzer.. ook nix mee gebeurd.. ;(

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11

Verwijderd

Topicstarter
Winamp VB Link is a small, free, developer component that enables Visual Basic programmers to write their own visualisation plugins for Winamp (2.xx versions). No Visual C++ or other C related knowledge is required. This library enables you to read VU levels (stereo) and more! More>>

again ... het is versie 3 die moeilijk doet, niet versie 2
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 23:28:
[...]

Wellicht dat jullie mee kunnen liften op de lcdstudio wac kan je bij shared memory vanuit vb.net? hoewel.. ik had jullie ook de code gestuurd voor de winamp2 spectrum analyzer.. ook nix mee gebeurd.. ;(
Ik ben nooit van plan geweest om een spectrum analyzer te gaan gebruiker hoor ... :/
maar goed er zijn dus mensen met de kennis...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 22:02:
Ik ben nooit van plan geweest om een spectrum analyzer te gaan gebruiker hoor ... :/
maar goed er zijn dus mensen met de kennis...
Ik heb 'n pre pre pre pre versie van de lcdstudio wac, werkt +-zo'n beetje op de zelfde manier als mbm via shared memory..

zie http://yarvje.dyndns.org/~ray/winamp3/ voor de pre release wac en een C testappje wat je denk ik wel vrij makkelijk naar vb kan porten. aangezien ik liever niet heb dat er 1001 prerelease versies van die wac rond gaan slingeren expired ie eind van het jaar..

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu eindelijk eens kunne testen en het werkt dus de data te zien te krijgen, heel snel welliswaar, maar het is er
Pagina: 1