Toon posts:

[VC++] Is het mogelijk een MS-DOS app te schrijven??

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ik schrijf effe snel een app waarmee ik snel mijn programa's in mijn oude 80486 PC kan gebruiken (Een soort menu'tje)

Ik heb dus in VC++ 6 een programma geschreven en gecompiled, zet em op diskette en probeer deze op mijn 80486 te runnen en tot mijn verbazing : "This program cannot run in DOS mode"

Ik dacht dat een console programma ook onder DOS kan werken, moet ik soms de compiler settings veranderen? In de help kon ik niks vinden en ook niks op google.

Iemand een idee??

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 07:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Denk dat ligt aan de manier waarop je het proggie compileert, bv je kunt een console app volgens mij als 16 of 32 bit compileren. Die 32 bit zie ik niet zo snel draaien op DOS.

oogjes open, snaveltjes dicht

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met VC6 kun je alleen win32 apps bouwen... Zowel window als console mode apps, maar het blijft win32. Een console scherm is dan ook niet hetzelfde als DOS

Maar als je een goede C++ DOS programmeeromgeving wilt kan ik je DJGPP aanraden, waarmee je 32 bits DOS applicaties kunt schrijven (ter vergelijking: Quake is hier ook in gemaakt). Djgpp maakt gebruik van een port van de gnu C/C++ compiler (en nog wat andere ported gnu tools)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:04
Of je moet op zoek naar Borland C++ 5.02, daar zit een 16 bit compiler bij.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Borland Turbo C :Y)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

laatste visual C die dosapps kon maken was als ik mij niet vergis visual C 1.52..

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16

Tomatoman

Fulltime prutser

Een gratis en legale DOS-compiler voor C of C++? Borland Developer's Network. Gratis aanmelden en naar het 'museum'. Daar kun je volwaardige C en C++ compilers downloaden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

ik zou zeggen maak het in pascal of basic :P. maar dat zal geen optie zijn hier, je wil C.... :)
Pagina: 1