Toon posts:

Hoe brand ik Gamecube games?

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gezien en gelezen over dit onderwerp, maar er staat nooit bij hoe?

Zijn er ervaring mee of tegenvallers, meld dat dan aub hier.

Alvast bedankt.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:42
Doe eens niet zo raar ,dit mag hier niet!!!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zelf gemaakte games wel! Topicstarter, laat eens wat zien?

* sebastius is interested (voor zelf maken van games enzo. Als ik een spel wil dan koop ik het)

[ Voor 73% gewijzigd door sebastius op 15-12-2002 20:46 ]

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Als ik me niet vergis werden GC mini-DVD's van buiten naar binnen gelezen ipv binnen naar buiten. Je zou dus de data "achterstvoren moeten branden", maar misschien kraam ik nu wel onzin uit :) Ik kan het me namelijk niet meer zo goed herinneren.

[ Voor 5% gewijzigd door PhatFish op 15-12-2002 20:47 ]

...

Verwijderd

Dit mag hier zowieso niet, en dan nog het verkeerde fora ook nog ;)

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op 15 December 2002 @ 20:43:
Doe eens niet zo raar ,dit mag hier niet!!!
En als het nu eens voor back-ups is?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:59:
[...]

En als het nu eens voor back-ups is?
Haha dat zou leuk zijn geweest, maar je moet dan ook eerst lege kleinen cd'tjes voor hebben.

En over dat binnstet buiten lezen kan wel kloppen, maar weet het niet zeker.

Verwijderd

gamecube games kunnen nog niet gekopieerd worden kleine cdtjes kan je overal krijgen :) ik heb ze voor me mp3 speler

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:02:
[...]

Haha dat zou leuk zijn geweest, maar je moet dan ook eerst lege kleinen cd'tjes voor hebben.

En over dat binnstet buiten lezen kan wel kloppen, maar weet het niet zeker.
Die kleine cd'tjes (dvd tjes eigenlijk) bestaan hoor, maar ik kan me niet direct herrineren waar ik die heb gezien. Wat ik nog wel weet is dat er ongeveer 1,5 GB op kan, evenveel als op een GC schijfje dus.

Dat omgekeerd lezen en schrijven valt wel op te lossen door een of ander progje denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:06:
gamecube games kunnen nog niet gekopieerd worden kleine cdtjes kan je overal krijgen :) ik heb ze voor me mp3 speler
Waarom dan eigenlijk niet?
En moet dat dan op de PC of een speciaal ding dat je moet kopen?

EN het klopt er past 1.5 gig op een cd'tje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:36:
Ik heb al wat gezien en gelezen over dit onderwerp, maar er staat nooit bij hoe?

Zijn er ervaring mee of tegenvallers, meld dat dan aub hier.

Alvast bedankt.
Er staat nooit bij hoe omdat niemand het nog echt weet, of iig bijna niemand. De NGC gebruikt inderdaad DL mini-DVD's (geen mini-CD), die tegenwoordig wel te krijgen zijn volgens mij, hoewel ik niet weet of er fysieke afwijkingen tussen de standaard zit en de NGC schijfjes. De data staat er achterstevoren op...

Ik vind dit topic trouwens wel een grijs geval, mag het wel mag het niet...als je alleen het topictitel leest gooi je em op slot.

Verwijderd

ik ga hier niet verder op in, er zijn mensen geweest die hebben geprobeert de gamecube op een pc aan te sluiten enz maar dat is naar mijn weten mislukt. kleine cdtjes kan je gewoon branden met je normale brander zit als het goed is een apart randje voor in past geen 1.5 gig op. gamecube games kan je ook niet branden met een normale brander.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat word dan nog even wachten :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:15:

Ik vind dit topic trouwens wel een grijs geval, mag het wel mag het niet...als je alleen het topictitel leest gooi je em op slot.
Kopiëren mag altijd, zolang je het origineel maar bezit...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 21:17:
ik ga hier niet verder op in, er zijn mensen geweest die hebben geprobeert de gamecube op een pc aan te sluiten enz maar dat is naar mijn weten mislukt. kleine cdtjes kan je gewoon branden met je normale brander zit als het goed is een apart randje voor in past geen 1.5 gig op. gamecube games kan je ook niet branden met een normale brander.
Het gaat hier ook niet over cd's maar over dvd's. Je hebt dus zowiezo een dvd fikker nodig (dvd - of + ???) en mini dvd's, waar wel 1,5 gig op past

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:19:
[...]

Kopiëren mag altijd, zolang je het origineel maar bezit...
Klopt, maar een kopieerbeveiliging omzeilen mag weet niet, dus heb je twee wetten die in strijd met elkaar zijn en daar kom je nooit uit :) vandaar: grijs gebied.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:24:

Klopt, maar een kopieerbeveiliging omzeilen mag weet niet, dus heb je twee wetten die in strijd met elkaar zijn en daar kom je nooit uit :) vandaar: grijs gebied.
Zo kun je uiteraard blijven doorgaan.

Zou het met een progje zoals CloneCD niet gewoon gaan? Dan omzeil je de beveiliging niet echt, maar neem je ze gewoon mee naar de back-up.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 21:40:
[...]

Zo kun je uiteraard blijven doorgaan.

Zou het met een progje zoals CloneCD niet gewoon gaan? Dan omzeil je de beveiliging niet echt, maar neem je ze gewoon mee naar de back-up.
Nee... dat gaat niet.

Er is op internet genoeg over te vinden dat het niet kan. De topicstarter staat er ook niet om bekend veel zoekwerk te doen voor een topic te openen.

Als de mediadrager beschadigd raakt heb je toch recht op een nieuw product wat even duur is als de mediadrager/verzendkosten omdat je al voor de licentie hebt betaald, over back-ups hoef je je dus geen zorgen te maken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Johnny64 schreef op 16 December 2002 @ 00:19:
[...]

Nee... dat gaat niet.

Er is op internet genoeg over te vinden dat het niet kan. De topicstarter staat er ook niet om bekend veel zoekwerk te doen voor een topic te openen.
Los van de topicstarter, het meerendeel van wat je online leest komt uit de VS, waar ze de meest draconische anti-consument wet hebben die je maar kunt verzinnen (DMCA). Hier in NL is er idd meer dan genoeg grijs gebied en je ziet zelfs dat de producenten (denk aan Philips) zich afzetten tegen overdreven beveiliging of vervolging.
Als de mediadrager beschadigd raakt heb je toch recht op een nieuw product wat even duur is als de mediadrager/verzendkosten omdat je al voor de licentie hebt betaald, over back-ups hoef je je dus geen zorgen te maken.
Uhuh, probeer eens met een CD met een kras erop zo een vervanging te krijgen :X

Face it, de enige betrouwbare manier is met een backup. Daar is niets illegaals aan en maar goed ook- wat je er verder mee doet, dat is een ander verhaal, want het moet in theorie bij dezelfde eigenaar blijven als het origineel.

Juist als ik een dure GC met nog veel duurdere, vooralsnog niet illegaal verkrijgbare spellen had, zou ik mijn investering van vele tientalle EUR willen veiligstellen door een kopie achter de hand te houden. Dat mag in NL dan ook, zelfs zonder enige 'grijsheid', zolang je de aanwezige beveiliging maar met rust laat (=meekopieert)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

http://shop.cdfreaks.com/showproducts.php3?motherid=32

staat een leuke optie bij.
DVD-R mini for general use V2.0
1.4 GB
geschikt voor Hitachi camera en Gamecube backup
in jewelcase met beschermlaag

Beetje rare marketing :/
naar mijn weten is het idd nog niet mogelijk er zit namelijk een soort barcode op als beveiliging, die kan je niet faken door simpelweg kopie te fikken.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 01:19
Zou nintendo niet een develepors kit maken dan, is er wel voor de gamboy advanced. Daar kun je ook je spellen op backuppen en tevens kun je ook je eigen games ermee maken.

Zou leuk zijn als ze dat ook voor gamecube deden :?

Hello fellow humans

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59
laten we eerst eens beginnen met een gamecube game in je pc dvdspeler te proberen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Sowieso hoort dit niet in dit forum thuis, en verder: Ja je mag je eigen spellen backuppen. Maar nee, we hebben liever niet dat je dat binnen ons forum probeert uit te zoeken..

Daar zijn via google wel wat websites ofzo voor te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.