Johnny64 schreef op 16 December 2002 @ 00:19:
[...]
Nee... dat gaat niet.
Er is op internet genoeg over te vinden dat het niet kan. De topicstarter staat er ook niet om bekend veel zoekwerk te doen voor een topic te openen.
Los van de topicstarter, het meerendeel van wat je online leest komt uit de VS, waar ze de meest draconische anti-consument wet hebben die je maar kunt verzinnen (DMCA). Hier in NL is er idd meer dan genoeg grijs gebied en je ziet zelfs dat de producenten (denk aan Philips) zich afzetten tegen overdreven beveiliging of vervolging.
Als de mediadrager beschadigd raakt heb je toch recht op een nieuw product wat even duur is als de mediadrager/verzendkosten omdat je al voor de licentie hebt betaald, over back-ups hoef je je dus geen zorgen te maken.
Uhuh, probeer eens met een CD met een kras erop zo een vervanging te krijgen
Face it, de enige betrouwbare manier is met een backup. Daar is niets illegaals aan en maar goed ook- wat je er verder mee doet, dat is een ander verhaal, want het moet in theorie bij dezelfde eigenaar blijven als het origineel.
Juist als ik een dure GC met nog veel duurdere, vooralsnog niet illegaal verkrijgbare spellen had, zou ik mijn investering van vele tientalle EUR willen veiligstellen door een kopie achter de hand te houden. Dat mag in NL dan ook, zelfs zonder enige 'grijsheid', zolang je de aanwezige beveiliging maar met rust laat (=meekopieert)