bmp/gif naar nol/ngg converter

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik wil graag met gnokii logo's veranderen op mijn nokia.

De bestanden die je daarvoor nodig hebt zijn zogenaamde NOL of NGG bestanden maar GIMP, gimp plugins en imagemagick ondersteunen die niet. Gnokii of andere logo editors doen ook geen conversie ... Google/freshmeat levert voor mij niks evidents op behalve een dos tool.

Voordat mijn andere topic werd dichtgegooid kwam compukid met o.a. http://java.ankanet.com.t...pis/image_utility_api.htm maar dat wil bij mij niet werken..

Heeft iemand anders nog suggesties?

Als iemand deze topic nog onvoldoende vindt toegelicht dan wijd ik graag uit zodat hij niet weer op slot hoeft.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

[google=nol ngg linux nokia]
Kies het eerste zoekresultaat...daar heb je een programma dat die dingen moet kunnen schrijven (zo zegt de beschrijving in ieder geval).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 22:31
Je oude post zit op slot hallo en je dacht een paar dagen later op nieuws proberen? dacht het niet pipo :+ link

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

StephanL schreef op 15 december 2002 @ 20:52:
Je oude post zit op slot hallo en je dacht een paar dagen later op nieuws proberen? dacht het niet pipo :+ link

Dat is in principe geen probleem, als je nu een beter topic opent. Dit topic is inderdaad beter, dus wat dat betreft geen probleem :). Wel is het nog altijd vrij simpel (één zoekopdracht met Google bracht me wat hij nodig lijkt te hebben) en daarom misschien sluitwaardig.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Okee, je geeft nu inderdaad duidelijk aan dat die andere tools niet het gevraagde doen (ik had het topic alweer gesloten, ik moet ff beter lezen ofzo 8)7 ). Bij deze weer geopend voor meer suggesties, met dank aan de oplettendheid van moto-moi :)

Dus, weet iemand tools of manieren om dit wel doen? Ik zou het ook niet weten ofzo...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wilke: in mijn eerste post noem ik al een programma dat dit doet. Zie hier. Uit de feature-lijst:
[q]
• Reads nol and ngg files.
• Saves nol and ngg files.

edit:

Hmm...dat programma kan wel leuk die dingen laden en schrijven, maar kan blijkbaar geen BMP's en dergelijke lezen. Mijn verontschuldigingen :7.

[ Voor 27% gewijzigd door odysseus op 15-12-2002 22:04 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Odysseus: dat was dus precies de fout die ik ook maakte :P

Dus nog steeds geen oplossing tot nu toe ;(

* Wilke mist even hoe de programmeurs van die tooltjes dan verwachten dat mensen er plaatjes mee maken, met de hand pixeltjes zetten ofzo :?

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
haha bij die extensie te horen (Nol) moet ik telkens denken aan dat liedje

Ow Nol haal die vinger uit mn bier

naja oke sorry :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wilke schreef op 15 december 2002 @ 22:12:
Odysseus: dat was dus precies de fout die ik ook maakte :P

Dus nog steeds geen oplossing tot nu toe ;(

* Wilke mist even hoe de programmeurs van die tooltjes dan verwachten dat mensen er plaatjes mee maken, met de hand pixeltjes zetten ofzo :?

Yep...dat programma ondersteunt inderdaad het zelf pixel-per-pixel maken van die afbeeldingen...het werkt wel, maar meer ook niet :7.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Uiteindelijk toch nog gevonden...

http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/endownloadlinux.html

Bedankt voor het meehelpen...

Heeft iemand hier uberhaupt wel eens met gnokii gewerkt?

Verwijderd

Ik heb wel eens met gnokii gewerkt, maar dan niet om logo's en dergelijke meer om te zetten. In de testing dir staat nml. een programma om massa sms te versturen, wat we voor een feestje nodig hadden. ..werkte trouwens prima, op bijna alle mobieltjes die we geprobeerd hadden..
Pagina: 1