[VB] Compoort hexadecimaal

Pagina: 1
Acties:

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:53
Ik heb sinds kort een VFD en deze wil ik nu met VB via het MSComm Control aansturen. Het lukt me wel om gewoon tekst te sturen naar de VFD met het volgende stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
MSComm1.Settings = "9600,N,8,2"
MSComm1.InputLen = 0

MSComm1.PortOpen = True
MSComm1.Output = "Woei"
MSComm1.PortOpen = False

Nu zou ik bijvoorbeelde cursor willen uitzetten op de VFD. Dit kan volgens de documentatie van BgMicro met de hexadecimale code: 0Fh
Om deze hexadecimale code te versturen naar de VFD heb ik het volgende stukje code geschreven:

code:
1
2
3
MSComm1.PortOpen = True
MSComm1.Output = Chr$(&0Fh)
MSComm1.PortOpen = False

Maar dit wil dus echt niet werken. Hij geeft dan de foutmelding: "Expected list seperator or )" Ik heb nu de hele dag lopen zoeken met google hoe je met VB deze waarde naar de VFD kan sturen, maar ik kom er niet uit. :(

Heeft er iemand een idee of desnoods een link naar een howto hoe je dit met VB voor elkaar krijgt?

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

hex in VB = &h
dus
MSComm1.Output = &h0FH

ik vind het eigenlijk wel al redelijk sterk dat je zomaar tekst kan sturen, moet je de boel niet eerst init'en enzo ?

• MickMack
nee, hij geef het in 1 keer goed weer. Als ik de bovenstaande code toepas geeft ie nog steeds dezelfde foutmelding. Hij geeft geen foutmelding als ik
MSComm1.Output = Chr$(&HF) gebruik.

Als ik geen Chr$ gebruik dan geeft ie de foutmelding: "Invalid property value"

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:39

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[nohtml]
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:43:
hex in VB = &h
dus
MSComm1.Output = &h0FH
en nu de laatste h nog weghalen ;)
Bovendien is &hf een integer-waarde (15 om precies te zijn), en Output verwacht een string

Bovendien verwacht de VFD ook de charactercode 15, en niet gewoon 15, vandaar de Chr ()

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

sorry, het moet
MSComm1.Output = "&h0FH"
zijn

maar ... als je die code moet sturen, verwacht het schermpje toch geen string ...

edit :
negeer mijn post maar, ik ken echt te weinig van van Com poorten denk ik

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 21:06 ]

• MickMack
Yes, het werkt. Thx so much :)
En nee de VFD verwacht geen string maar een instructie. De controller moet iets gaan doen, namelijk die cursor uitzetten :)

[ Voor 69% gewijzigd door MickMack op 15-12-2002 21:08 ]

Pagina: 1