[firewall]Is het van groot belang om er één te hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Is het van groot belang om een firewall te hebben? al ben ik maar een simpele thuisgebruiker die, voor mij, niets bijzonders op zijn PC heeft staan.

Ik heb wel het een en ander gelezen over de werking er van. Maar Het echte effect als je die "wall" niet zou hebben weet ik nog niet.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Persoonlijk zeg ik 'nee'. Ik doe zelf iig al een jaar zonder na 2,5 jaar 'met'. Op een gegeven moment begint het te vervelen als je weet dat er weer op poort nr xxx wordt geklopt zonder wat met die info te kunnen/hoeven doen.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
IceStorm schreef op 15 December 2002 @ 20:48:
Persoonlijk zeg ik 'nee'. Ik doe zelf iig al een jaar zonder na 2,5 jaar 'met'. Op een gegeven moment begint het te vervelen als je weet dat er weer op poort nr xxx wordt geklopt zonder wat met die info te kunnen/hoeven doen.
Heb jij dan al "problemen" ondervonden omdat geen Firewall hebt? En dan bedoel ik echt nul problemen. (eerlijk zeggen he ;) )

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• IceStorm

IceStorm

Afgelopen jaar, helemaal 0. Of ik heb er niks van gemerkt en dan vind ik het ook best :+.

Voor de duidelijkheid, mijn pc wordt voor vanalles en nog wat gebruikt dus niet dat ie nooit aanstaat oid. Virusscanner heb ik overigens wel.

[ Voor 45% gewijzigd door IceStorm op 15-12-2002 20:59 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

IceStorm schreef op 15 december 2002 @ 20:48:
Ik heb het idee dat je hier Zonealarm bedoeld? Die komt idd vaak met zulke meldingen (kan je btw uitzetten ;))

Ik werk al een tijdje met Smoothwall en dat werkt perfect, niet last van die meldingen etc.

Persoonlijk zou ik nooit meer zonder firewall willen aangezien ik best wel persoonlijke documenten, chat logs etc op m'n hdd heb staan.

En nu ik weet hoe je simpel via netbios op een HDD kan komen als diegene geen firewall heeft .. :X

Om simpel antwoord te geven : 'ja'

:)

Twitter

Verwijderd

ik zou geen firewall pakken, gewoon zorgen dat je pc secure is, dus geen netbios sharing naar het internet enzo. Zonder firewall heb je ook niet dat gezeur van als er eens iemand aanklopt op een poort, en als je wil gamen dan heb je ook geen gezeur met poorten.

• IceStorm

IceStorm

[nohtml]
BrEeZeR schreef op 15 december 2002 @ 21:03:
Ik heb het idee dat je hier Zonealarm bedoeld? Die komt idd vaak met zulke meldingen (kan je btw uitzetten ;))
Nee, of iig niet alleen. ZoneAlarm vind ik echt een ranzig irritant programma ("wilt u iexplorer.exe toegang verschaffen tot het internet" --> JA NATUURLIJK #@*)@#)(*!). Blackice en Norton vond ik allebei op een gegeven moment ook gewoon vervelen.
Persoonlijk zou ik nooit meer zonder firewall willen aangezien ik best wel persoonlijke documenten, chat logs etc op m'n hdd heb staan.
Die heb ik ook maar je komt echt niet overal 'zomaar' bij.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik draai geen firewall en geen virusscanner op mijn eigen pc en ik heb nog nooit problemen gehad.

Wel draai ik een firewall die alle poorten van buitenaf(behalve 80 en 21 en 22) blocked ons netwerk op :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Nee, of iig niet alleen. ZoneAlarm vind ik echt een ranzig irritant programma ("wilt u iexplorer.exe toegang verschaffen tot het internet" --> JA NATUURLIJK #@*)@#)(*!). Blackice en Norton vond ik allebei op een gegeven moment ook gewoon vervelen.
Ik heb met andere firewall's niet zoveel ervaring, heb zelf ook een tijdje zonder firewall gesurft, maar toen wij een netwerkje kregen wou ik het meteen goed doen. Smoothwall dus :).
Die heb ik ook maar je komt echt niet overal 'zomaar' bij.
Dat is zo, maar zonder firewall loop je wel meer risico. En een onwetende beginner heeft vaak netbios open staan inclusief alles wat daar onder valt.

Twitter

Verwijderd

@topicstarter: ik zie dat je xp pro hebt. ik dacht dat daar ook een standaard firewall in zit (in home iig wel). die inschakelen is voldoende om je pc 100% stealth te krijgen (checken op www.grc.com ).

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 22:50:
@topicstarter: ik zie dat je xp pro hebt. ik dacht dat daar ook een standaard firewall in zit (in home iig wel). die inschakelen is voldoende om je pc 100% stealth te krijgen (checken op www.grc.com ).

Die gewoon uitlaten kan ook prima hoor (doe ik ook, en GRC vind het best, ja poort 21 staat open maar dat is niet echt gek met een FTP-server ;))

Verwijderd

Ik heb mijn adsl modempie getweaked en er ligt nog een router in dit netwerkje ,
das 2x een hardwarematige Firewall >:) :*) 8) :Y)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Ik vind persoonlijke dat het een soort morele plicht is op het moment dat je een breedband verbinding hebt en je computer vaak langere tijd op het web laat staan. En idd de kans dat je daadwerkelijk "gehacked/gecracked" wordt is niet erg groot, sterker nog volgens mij vrijwel nihil. Maar op het moment dat het gebeurt kunnen andere via jouw computer makkelijk het een ander het leven flink zuur maken (en dat van jouw dus ook :(). Sja na het installeren van een firewall heb je idd even last van pop-ups van wilt u blablabla toegang tot het internet verschaffen maar dat is met een paar uur actief gebruik ook vrijwel over.

Een virusscanner vind ik zeker een must have.

• IceStorm

IceStorm

basterd schreef op 15 december 2002 @ 23:18:Maar op het moment dat het gebeurt kunnen andere via jouw computer makkelijk het een ander het leven flink zuur maken (en dat van jouw dus ook :().

Mee eensch maar ik ben naief genoeg om te zeggen dat ik mijn verbinding onder controle heb ;)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

IceStorm schreef op 15 december 2002 @ 23:24:

[...]

Mee eensch maar ik ben naief genoeg om te zeggen dat ik mijn verbinding onder controle heb ;)
Sja je zal je rode naam wel niet verdient hebben omdat je van indiaanse afkomst bent waarschijnlijk :+

Maar op het moment dat iemand vraagt is het verstandig om een firewall te hebben kan ik er denk ik wel van uitgaan dat het voor deze persoon wel beter is om even een firewall te installeren. Voordat de locale whizzkid uit de buurt erbij wordt geroepen met de melding me computer doet vreemd repareer hem eens.
Pagina: 1