[WIN2000] Eerst Server of Professional ?

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:43
Hoi !!

Ik heb een nieuwe hardeschijf met 3 partities. Nu nog leeg.

partitie 1 // 4 gig
partitie 2 // 4 gig
partitie 3 // 32 gig

Partitie 3 is voor alle files, de eerste twee partities voor WINDOWS 2000 PROFESSIONAL en WINDOWS 2000 ADVANCED SERVER.

Ik moet die twee erop hebben voor school.

Mijn vraag is, welke moet ik eerst installeren om een werkend bootmenu te krijgen. Normaal gesproken installeer je eerst Windows 2000 en dan Windows XP bijvoorbeeld. Hoe moet ik dat in dit geval doen met 200 Professional en 2000 Advanced Server ?

Thanks !!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Volgens mij maakt dat niet uit, ik zou zeggen, probeer het eens en als het niet werkt, gewoon omdraaien :)

• ericafterdark
Ja omdat ik dat op school moet installeren heb ik niet zoveel tijd, zeker niet om het te proberen en misschien dan ook nog eens om te draaien. Dat is dus mijn laatste optie haha. Misschien weet iemand het en als niemand het weet moet ik het wel via jouw manier doen :)

Verwijderd

Eiríkr schreef op 15 December 2002 @ 20:28:
Ja omdat ik dat op school moet installeren heb ik niet zoveel tijd, zeker niet om het te proberen en misschien dan ook nog eens om te draaien. Dat is dus mijn laatste optie haha. Misschien weet iemand het en als niemand het weet moet ik het wel via jouw manier doen :)
Ik denk dat het echt niet uitmaakt, ze hebben immers allebei een bootmenu.

Verwijderd

Eerst professional en daarna Server

Dit werkt 100% procent goed

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 20:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 20:35:
Eerst professional en daarna Server
Waarom?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heren, heren, het maakt allemaal niet uit welke je als eerste installeerd, zolang als het windows 2000 maakt het niet uit,

echter als je ook XP gaat gebruiken dien je XP als laatste te installeren, omdat deze wat file's die nodig zijn om te booten gaat updaten (ntoskrnl.exe/ntdetect.com)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik weet iig dat het 100% werkt.

Of het uitmaakt weet ik niet precies, maar ze maken allebei gebruik van het zelfde boot bestand. Het kan zijn dat het idd geen dr0l uitmaakt.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Als je dezelfde windows vesies wilt installeren, dan maakt het niet uit welke je eerst installeert. Maar zodra je 2(of meer) verschillende versies naast elkaar wilt installeren dan eerst de oudste en daarna de nieuwste.

Verwijderd

Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat de snelheid op de eerste partitie theoretisch sneller is.
Maar daar merk je praktisch helemaal niks van :P

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom eerst Pro en daarna Server? Simpel: omdat je van Pro kan upgraden naar Server maar andersom niet.

Bloed, zweet & koffie

• ericafterdark
Thanks guys voor de hulp !!

Verwijderd

Vilenin schreef op 16 December 2002 @ 09:10:
Waarom eerst Pro en daarna Server? Simpel: omdat je van Pro kan upgraden naar Server maar andersom niet.
Hij wil toch niet upgraden, maar het erbij naast installeren.
Dit staat hier los van hoor!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 11:16:
[...]
Hij wil toch niet upgraden, maar het erbij naast installeren.
Dit staat hier los van hoor!
Ik weet dat dat hier los van staat, maar je krijgt zo'n fraai boot-menuutje als je kan upgraden. Kan je niet upgraden, dan kan je niet vanuit het OS installeren. Kan je niet vanuit het OS installeren, dan krijg je geen boot-menuutje.

Of zie ik het nu verkeerd? Ik begrijp dat er geen sprake is van upgraden, maar volgens mij heeft het er wel degelijk mee te maken!

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1