Toon posts:

[OC] P4 1.7 @ 1.9GHz wil niet

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een p4 1700mhz 256kb cache

1gig geheugen sdram 133mhz

jetway mobo (p4 mobo)

ik klok hem over naar 1.9gig

wordt dan max 38graden bij 100% load ( 5 ventilatoren)

gaat hij telkens uit zichzelf rebooten..

en ik krijg hem ook met geen mogelijkheid hoger :(

wat kan het probleem zijn ?

Verwijderd

Een klotevoeding is het eerste wat in me opkomt :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Welke OS heb je :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 20:20:
Een klotevoeding is het eerste wat in me opkomt :)
zit een nieuwe 450 watt voeding in met 2 koelers en die is zeer stabiel bezig
windows xp professional met servicepack 1

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 20:22 ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

* mOrPhie schiet Soulmaster1 lek... <--- voortaan wat nettere topictitel ;)

maar goed...
Welk merk geheugen?
Voeding hoeveel?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Brak geheugen dan?

Verwijderd

Instellen dat XP niet moet rebooten na vinden van een fout? kan ik deze computer eigenschappen.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Zo kaal mogelijk draaien (minimaal geheugen (1 reepje? later wisselen) alle kaarten die je niet nodig hebt, all extra HD's afkopelen) en dan nog eens kijken. Je configuratie is zo stabilel als je zwakste component. Hoeveel vermogen heeft je voeding?

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Verwijderd

Topicstarter
je zou het toch bijna gaan zeggen :( tot 150mhz red die het nog wel.. maar boven de 150mhz.. floep pc uit

denk dat ik er dan toch maar eens een ander merk in moet gooien

hint ? moet wel sdram zijn ddr past niet in dit mobootje

en tot hoever kan je eigenlijk gaan met een p4 1700 ?

Verwijderd

Het is niet zomaar te zeggen tot hoever een bepaalde CPU kan. Moet je dus gewoon uitproberen :) Als je nieuw geheugen wilt kopen zit je met de bekende merken vaak wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
thnx zal morgen eens een paar nieuwe reepjes gaan halen..

heb ook in computer- eigenschappen de boel eens uit gevinkt wat het rebooten betreft nu eens opnieuw de boel instellen

Verwijderd

Je moet dan wel alleen je nieuwe geheugen gebruiken. Het oude en het nieuwe door elkaar gebruiken heeft geen zin :)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Hm, ik heb ook een Willamette 1700@1900 en ik krijg hem ook met geen mogelijkheid meer hoger. Wat blijkt bij mij? Het systeem wil gewoon niet meer werken boven een FSB van 112 (460 QDR) Ookal voltage op 1.9V, helpt niks...
Blijkt dat mijn geheugen niet verder wil. OK ik mag dan wel RDRAM hebben, maar volgens mij willen de mobo`s met een socket 423 gewoon niet verder...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
je hebt dus helemaal gelijk :( net geprobeerd maar max 1900 mhz.. zet ik hem op bv 1.98mhz wil hij dus niet eens meer opstaten .. dan toch maar een nieuwe cpu erin.. een 2.4 of zo dit is waardeloos

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Hm, ik heb hem wel op 1950 gekregen... Alleen liep Windhoos niet meer stabiel en knalde telkens uit 3DMark 2001... Toen ik me geheugen setting op 3x zette ipv 4x kon ik wel wat verder. Maar PCMark 2002 wees uit dat je performance van het geheugen achteruit holt en je proc daar ook niet echt blij mee is... Ik weet niet of SDR geheugen ook nog over klocksettings bezit, anders zou je dat kunnen proberen...
Sowieso is een P4 met SDRAM niet echt snel, want het lijkt dan meer op een Celly. Een P4 wil graag een vette FSB...

Use the Search Luke...

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 20:37:
je hebt dus helemaal gelijk :( net geprobeerd maar max 1900 mhz.. zet ik hem op bv 1.98mhz wil hij dus niet eens meer opstaten .. dan toch maar een nieuwe cpu erin.. een 2.4 of zo dit is waardeloos
En dat gaat je dus niet lukken. Williamette = 423 pins en Northwood = 478 pins

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

test gewoon eerst :
http://www.memtest86.com

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
oke ga morgen nieuw mobo halen met een 2.4 p4 es ff kijken hoe de prestaties dan worden..

btw dit staat in de specs van mijn mobo kan ik nu wel of geen p4 2.4 draaien ?

Socket423/478 (PGA423/478 Socket)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 20:54 ]

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Kijk wel naar de FSB van je bord/proc. Een 100 kan je lekker ver overclocken vanwege de grote multiplier. De 133 is strd natuurlijk als sneller, maar je clocksnelheid zal je niet zo hoog kunnen komen als die met 100...
The choise is yours..

EDIT: Ik denk toch echt dat je een nieuw mobo voor een 2.4 moet kopen, want er bestaan geen mobo`s die 423 EN 478 procs kunnen ondersteunen. Een Socket 478 is veel kleiner en er bestaan geen gecombineerde sockets. Zucht, helaas niet nee...

Je zou hier eens moeten kijken, das waar ook. Weet niet of die ook in Nederland verkrijgbaar is.
http://www.powerleap.nl/Products/P4N.htm
P4 478 in de converter, converter in de Socket 423. Op zich wel grappig, alleen je mobo moet het maar fijn vinden, die hoge klocksnelheid...

[ Voor 53% gewijzigd door Silentpuma op 15-12-2002 21:00 ]

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
nah neem het risico niet. net ff de prijzen van de 2.8 gekeken .. en die moet het maar worden.. tenminste weer helemaal up to date met de pc. zit alleen nog te twijfelen of ik direct een dual zal doen..

gebruik hem 24/7 voor seti en 12/6 voor webdesign e.d

Verwijderd

voltage tikkie omhoog gooien misschien?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:32
Topictitel edit gedaan.
In het vervolg een wat duidelijkere graag.

Verwijderd

zoals fronsertje al zei, voltage van je cpu en mem ietsje verhogen.. misschien dat dat helpt

Verwijderd

FAQ/Search vraagje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.