Moet NFAP geinstalleerd zijn op nw5.1 om LDAP te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik wil users met LDAP laten inloggen op MAC's met OSX.

LDAP heb ik aan de praat, de mac's zoeken ook al naar netjes naar een object in de ldap-database, vinden die ook en proberen vervolgens in te loggen.

Dat werkt dan niet. OSX-schakelt naar een full-screen consolewindow, en vraagt om een login.

Nou heb ik ergens gelezen dat je simple-passwords moet instellen. Dat kan weer met NMAS en AFP. Dit zijn onderdelen van Native File Access.

Maar ik moet toch ook van LDAP gebruik kunnen maken zonder native file access te instaleren?
Alle documentjes die ik erover kan vinden gaan uit van native file access, hoe doe ik het zonder?

Leven is meervoud van lef

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PNS

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

In C1 kun je in het LDAP Group object van de betreffende server een vinkje zeten bij Use Clear text oid. Bij mijn weten heb je dan geen NFA, AFP, NMAS, XMAS, FBI, NOID of andere rare afkortingen te gebruiken.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Dat vinkje staat aan, en ik dacht dat dat ook de oplossing was. Maar het werkt dus niet. (Deze optie staat trouwens alleen in C1 als je de NFAP snapins hebt geinstalleerd. Dat heb ik dus gedaan, ook al is NFAP niet geinstalleerd. Zonder de snapins kan je hem ook wel instellen, maar dan als extra object)

Maar ik krijg ook geen meldingen als 'invalid password' of een errorcode die daar naar verwijst. (ook niet in DSTRACE, weer zo'n mooie afkorting)

Ik ga nog proberen eDir te installeren in plaats van NDS.

Mits dat mag van de FBI, natuurlijk, zo vlak voor XMAS.

Leven is meervoud van lef