ok dit is mijn situatie : ik heb 2 HD's op de primary staan. Xp stond op de primary slave geinstalleerd en dat wil ik dus anders hebben. Xp op de primary master en de ander schijf gewoon formaten en op de primary slave zetten. Ik heb inmiddels mijn schijven omgewisseld : XP staat op de prim. master. en de andere schijf bevat nog steeds de bootrecords. Ik kan dus niet booten vanaf mijn primary master. Ik wil nu de bootrecords overzetten van de slave naar de master, weet iemand hoe ik dit kan doen ? Misschien met Partition Magic ofzo ?!
Verwijderd
hmm, ik denk wel dat dat gaat, maar dan moet je eerst alles steken zoals het oorspronkelijk was en vandaaruit alles overzetten naar andere... daar ben ik echter niet zeker van...
[google=mbr backup] > (bijvoorbeeld) mbrtool.
Hou er wel rekening mee dat je MBR informatie over de schijf (grootte, bijvoorbeeld) bevat en dus niet zomaar naar een andere schijf gekopieerd kan worden.
Je wil dus alleen de bootloader overzetten. Volgens mij heeft windows niks meer nodig dan dat de partitie waar 'ie op staat actief te maken (>fdisk), eventueel moet je boot.ini wijzigen.
Helaas slaat XP op nog wel meer plaatsen informatie over de locatie waar het op geinstalleerd is op, dus als je plotseling vanaf een "andere" schijf boot kan je meer dan een beetje problemen verwachten.
Mijn advies: clean install.
Hou er wel rekening mee dat je MBR informatie over de schijf (grootte, bijvoorbeeld) bevat en dus niet zomaar naar een andere schijf gekopieerd kan worden.
Je wil dus alleen de bootloader overzetten. Volgens mij heeft windows niks meer nodig dan dat de partitie waar 'ie op staat actief te maken (>fdisk), eventueel moet je boot.ini wijzigen.
Helaas slaat XP op nog wel meer plaatsen informatie over de locatie waar het op geinstalleerd is op, dus als je plotseling vanaf een "andere" schijf boot kan je meer dan een beetje problemen verwachten.
Mijn advies: clean install.
[ Voor 29% gewijzigd door Rataplan op 16-12-2002 03:06 . Reden: opperdepop ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Titel voorzien van OS, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023