Toon posts:

Waarom leest DVDrom mijn gebrandde DVD's niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn nieuwe Philips DVDRW228 geinstalleerd en heb het volgende probleem.

Het branden van losse files en dirs lijkt prima de luxe te gaan en Nero meldt dan ook aan het einde van de brandsessie "succesvol gebrand etc".
Als medium heb ik een Philips DVD+RW gebruikt.
Als ik windows explorer opstart kan ik de DVD in de Philips DVDRW prima lezen in. Wat een "succes"!
Echter, als ik de DVD in mijn Aopen DVD speler stop, dan ziet deze speler geen enkel medium :? , terwijl hij wel originele DVD's leest.

Weet weet raad?
Thanks!!!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ondersteund die Aopen DVD+RW?
ik geloof dat niet alle DVD spelers die al ondersteunen
correct me if I am wrong.

Verwijderd

Is de cd wel afgesloten? Ondersteunt de Aopen wel dat soort DVD media?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-03 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

DVD+RW werd, meen ik, ondersteund door zo'n 70% van de apparaten, DVD+R door 96%. Dus probeer eerst eens een +R te maken en te kijken of dat werkt.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond een Philips DVD+R uit de verpakking gehaald en erop los gebrand. Ook dit maal geen enkel probleem met branden en ook weer te lezen met de Philips DVD-brander.
Maaaaar dit keer kon ik de DVD+R ook in mijn Aopen DVD-rom speler lezen.

Jullie hadden het bij het goede eind, mijn Aopen (DVD1240) blijkt dus geen DVD+RW's te ondersteunen ;) . Anyway, probleem opgelost!

Thanks guys, have a nice XXXmas ;)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-03 18:38

Nitai

Live the life you love.

herwini: voordat je fijn kerstcadeautjes gaat branden ;) misschien een tip. Je kan van de Nero site www.ahead.de een tooltje downloaden genaamd Nero Info (ong. 800 kb meen ik?) kan je gelijk zien welke standarden je dvd spelers en andere cdromspelers (mocht je die hebben) ondersteunt.

*Edit: hierbij de link ftp://ftp6.nero.com/InfoTool.exe

[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 16-12-2002 08:43 . Reden: link toegevoegd ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• real_jd
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

real_jd

Go ahead punk... Make my day!

Je kunt de DVD+R/RW ook branden als DVDRam. Dan lijkt het voor de AOpen alsof het een DVDRam is en die moet -ie altijd kunnen lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Pracht progje, echter .......... volgens dit progje behoord mijn DVDrom weldegelijk DVDRW's te lezen :? .

Heeft er misschien iemand anders ervaring met/op de Aopen DVDrom 12/40?
Nitai schreef op 16 December 2002 @ 08:41:
Je kan van de Nero site www.ahead.de een tooltje downloaden genaamd Nero Info (ong. 800 kb meen ik?) kan je gelijk zien welke standarden je dvd spelers en andere cdromspelers (mocht je die hebben) ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ehhhhh, leg me s.v.p. eens verder uit. Hoe doe je zo iets B) .
real_jd schreef op 16 December 2002 @ 10:00:
Je kunt de DVD+R/RW ook branden als DVDRam. Dan lijkt het voor de AOpen alsof het een DVDRam is en die moet -ie altijd kunnen lezen.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Verwijderd schreef op 18 december 2002 @ 01:43:
Pracht progje, echter .......... volgens dit progje behoord mijn DVDrom weldegelijk DVDRW's te lezen :?
Heeft er misschien iemand anders ervaring met/op de Aopen DVDrom 12/40?
Mischien moet je ff de firmware upgraden?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk Dud3!
Ik heb firmware R21 erin zitten en volgens de Aopen-site lost de laatste firmware (R24) mijn probleem op. Namelijk:
"Solve DVD-RW and DVD+RW reading issue. for DVD-1240/ASH".

Ik ga het vanavond nog uitproberen.
The_Dud3 schreef op 18 December 2002 @ 01:59:
[...]

Mischien moet je ff de firmware upgraden?

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn firmware upgrade naar R24 is alles zoals verwacht ...... prima de luxe!!!

(nu nog een firmware upgrade voor mijn standalone, maar daar start ik een nieuwe topic over).
Pagina: 1