Standalone DVD-recorders van dit moment

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
ik vroeg me af hoe het op dit moment staat met de DVD recorders
dus het opnemen van een tv programma naar een DVD recorder.
er zijn hier anderhalve jaar geleden een paar topics over geweest maar toen waren deze recorders nog velen duizende guldens.
ik heb zo even een paar online winkels afgespeurt en gekeken wat ze daar kosten
ik zag prijzen rond de 900 euro.
wie heeft er een goedkope en kwa kwaliteit goede DVD recorder gezien?
ik dacht zelf aan maximaal 400 euro

en moet ik nog ergens speciaal op letten bij de aanschaf van dit apparaat?

(ps ik heb het natuurlijk niet over een computer DVD brander)

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier is toch nog geen definitive standaard voor? Ze hebben nu toch DVD-RW en DVD+RW? Daarom zou ik persoonlijk even wachten tot er een echte standaard is. Anders koop je er nu een en dan blijkt het de ander te worden, zit je over 2-3 jaar met een onbruikbaar apparaat.

Beetje hetzelfde als destijds met Video2000, BetaMax en VHS (de winnaar).

Virussen? Scan ze hier!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Sony heeft een recorder voor alle standaarden dacht ik..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Rob&Nico schreef op 15 December 2002 @ 19:42:
yep.

maar die dingen zijn echt niet voor 400 euro te krijgen... helaas.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rob&Nico schreef op 15 December 2002 @ 19:42:
Hmm, even gezocht en klopt idd: nieuws: Sony komt met multi-format DVD-schrijver, althans, da's de aankonding ervan, uit augustus jl.

Maar ik kan daar niet uit opmaken of dit een standalone writer is (zoals topicstarter wil) of een PC-versie.

Daarnaast zal die wel iets meer kosten dan die 900 euro, die een enkelstandaards-brander al kost....

Virussen? Scan ze hier!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

Steffie

Opaque

Dit topic valt onder hardware; NSTM >> AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Kan je vergeten voor 400 euro. Een dvd-brander voor in de pc kost al 400 euro. Voor een standalone die je videorecorder gaat vervangen kan je al gauw op een euro of 800-900 rekenen!

webOS all the way!

Verwijderd

De goedkoopste recorders zitten rond de 800,-. Zelf heb ik overigens het meeste vertrouwen in het DVD+RW systeem.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Het lijkt me een beetje een risico-investering op dit moment. Het is vrij duur en de kwaliteit, ach, daar hoefje het denk ik ook niet voor te doen. De standaard is ook nog niet vastgesteld, dus misschien heb je vrij snel iets wat niet goed meer ondersteund wordt, zelfs al heb je een bedrijf wat nu +R(W) en -R(W) aankan. De Blue-ray DVD zit er voor dit soort toepassingen bijv. aan te komen en ook in combinatie met een hardeschijf in het apparaat zelf. Ik denk dat dat meer de toekomst wordt.

wil je er toch perse nu alvast 1 hebben dan moet je inderdaad zoals anderen hier al posten richting de 800 euro denken voor een stand-alone versie.

Ceci n'est pas une signature!

• Scarp
  • Niet online
Op Blue-Ray kan je nog een lange tijd wachten. Het dvd-forum heeft de voorkeur voor een ander formaat gegeven ipv blue ray. Hetzelfde geintje gebeurde ook al met de dvd recordable (rewritable).
Als ik kijk naar de mogelijkheden dan zit dvd+rw beter. Philips heeft daar een aardig apparaat voor.
Persoonlijk vind ik het teveel geld voor iets wat ik weinig zou gebruiken. Voor tv uitzendingen voldoet een redelijk videorecorder (of svhs zoals ik heb) en die zijn een stuk goedkoper. Voor kopieren van dvd's moet je geen standalone apparaat kopen maar eentje in de computer, dan kan je perfecte copieen maken.

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
wat is het verschil tussen dvd+rw en dvd-rw dan?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Scarp
  • Niet online
http://www.dvdplusrw.org/video/comparison.html

Daar staat een hele lijst van verschillen. Uiteraard enigszins gekleurd omdat het van de mensen van dvd+rw zelf komt, maar het klopt volgens mij wel.
Beide formaten zijn niet 100% compatible met oudere dvd spelers. Mijn 3 jaar oude panasonic pakt niet alle dvd+rw's. Dvd+r trouwens wel.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:54
Wat een gedoe altijd over die standaarden..
Ik ben het daar niet echt mee eens. De formaten bestaan nu al n aantal jaar, en dat zal zeker ook nog wel even zo blijven. Tegen die tijd is een dvd-recorder net zo duur als een video nu, dan vervang je em toch gewoon weer, ik zie dat probleem niet zo.

Ik heb zelf n paar jaar terug gekozen voor -R en RAM (panasonic dmr-20), het lijkt er op dat zeker RAM het zal verliezen. De reden daarvoor is mij wel duidelijk, alleen blijf ik RAM wel het mooiste systeem vinden (werkt net als een HD en gaat veel langer mee dan RW). Daarbij heb ik genoeg ram diskjes gekocht dat ik het wel kan uithouden tot mijn volgende recorder, en -R is er ook nog wel even.
Ik vind het probleem ook niet echt te vergelijken met de Video-standaarden van toen, die waren (om af te spelen) niet uitwisselbaar, dat zijn + en - wel, die spelen op zo'n beetje alles..
Alleen is RAM n beetje vreemde eend in de bijt, en toch zou ik er denk ik nog steeds voor kiezen.

Maar goed, wat ik nu zou doen is natuurlijk een ander verhaal, ik denk dat ik toch voor de + (plus) zou gaan maar blijf RAM nog steeds erg mooi vinden (reclames er tussenuit knippen ed)
Ik zou wel kiezen voor n beetje ok merk, dus Panasonic, Sony, Phillips of iets in die geest.
Ik las dat Hiteker nu n brander heeft voor ongeveer 400 eurie, heb echter geen idee van de kwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door rinkel op 05-02-2004 13:21 ]

Verwijderd

rinkel schreef op 05 februari 2004 @ 13:13:
Wat een gedoe altijd over die standaarden..
Ik ben het daar niet echt mee eens. De formaten bestaan nu al n aantal jaar, en dat zal zeker ook nog wel even zo blijven. Tegen die tijd is een dvd-recorder net zo duur als een video nu, dan vervang je em toch gewoon weer, ik zie dat probleem niet zo.

Ik heb zelf n paar jaar terug gekozen voor -R en RAM (panasonic dmr-20), het lijkt er op dat zeker RAM het zal verliezen. De reden daarvoor is mij wel duidelijk, alleen blijf ik RAM wel het mooiste systeem vinden (werkt net als een HD en gaat veel langer mee dan RW). Daarbij heb ik genoeg ram diskjes gekocht dat ik het wel kan uithouden tot mijn volgende recorder, en -R is er ook nog wel even.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar je reageerd op een topic van bijna 2 jaar geleden! Weinig nut dus ... Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 13:21 ]

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:54
HAHA,
Dank je voor de reaktie

Dit heeft idd absolut geen zin LOL

wat mij betreft mag ie weg

Verwijderd

Voortaan wat beter opletten dan he? ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.