Oke, het zit zo:
Ik heb nu in mijn pc een maxtor 15 GB (master)
Ben nu bezig met het inbouwen van een maxtor 60 GB, deze moet de nieuwe master worden, en de oude HD Slave.
Nu heb ik alles gedaan zoals hoort, maar het werkt helaas niet.
ik heb het gedaan volgesn de handleiding van de wesite:
http://www.maxtor.com/en/...ta_installation_guide.pdf
maar nog steeds werkt het niet.
Op de 15 GB has ik wat jumpers zitten als volgt:
| - - .
| . . . .
Er zaten dus 2 jumpers op.
Op de eerste punten van de boventste rij en de eerste puntje van de onderste rij zat een jumper(horizointaal dus) op de 2de en 3de puntje van boven zat ook een jumper(vertikaal dus).
Op de 60GB zat 1 jumper:
. | . .
. | . . .
op de 2de punte van de onderste en bovenste zat een jumper(horizontaal dus)
Ik me gehouden aan de manula , maar als ik de computer opstart blijfr het scherm leeg, alsof er geen signaal word verzonden, geen beepjes. Het HD lampje blijft continue branden(geen flikkering).
ik heb nu dus al een tijdje bezig met het goed krijgen van de opstelling, niks werkt.
iemand suggesties.
Ik heb ook effe de slave HD gedisconnect en de nieuwe alleen als master laten draaine(de nieuwe schijf), maar dan zelfde verhaal scherm lampje blijft geel(geen signaal!!!), en het hd lampje blijf branden?
Ik heb nu in mijn pc een maxtor 15 GB (master)
Ben nu bezig met het inbouwen van een maxtor 60 GB, deze moet de nieuwe master worden, en de oude HD Slave.
Nu heb ik alles gedaan zoals hoort, maar het werkt helaas niet.
ik heb het gedaan volgesn de handleiding van de wesite:
http://www.maxtor.com/en/...ta_installation_guide.pdf
maar nog steeds werkt het niet.
Op de 15 GB has ik wat jumpers zitten als volgt:
| - - .
| . . . .
Er zaten dus 2 jumpers op.
Op de eerste punten van de boventste rij en de eerste puntje van de onderste rij zat een jumper(horizointaal dus) op de 2de en 3de puntje van boven zat ook een jumper(vertikaal dus).
Op de 60GB zat 1 jumper:
. | . .
. | . . .
op de 2de punte van de onderste en bovenste zat een jumper(horizontaal dus)
Ik me gehouden aan de manula , maar als ik de computer opstart blijfr het scherm leeg, alsof er geen signaal word verzonden, geen beepjes. Het HD lampje blijft continue branden(geen flikkering).
ik heb nu dus al een tijdje bezig met het goed krijgen van de opstelling, niks werkt.
iemand suggesties.
Ik heb ook effe de slave HD gedisconnect en de nieuwe alleen als master laten draaine(de nieuwe schijf), maar dan zelfde verhaal scherm lampje blijft geel(geen signaal!!!), en het hd lampje blijf branden?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)