[WinXP] Desktop iconen+tekst verkeerd weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:01
Mijn icoontjes en tekst op mijn desktop worden vreemd weergegeven. Ze zijn nogal gekarteld. Het lijkt alsof er een kleurtje omheen zit, het grijze dus (zie de afbeelding onder). Dit lijkt ook alleen te gebeuren bij de windows standaard icoonen.
Ook de tekst is omlijst door een witte achtergrond en is niet meer transparant, en de tekst heeft niet meer zo'n mooie schaduw zoals windows standaard had.

Ik heb heel wat met wat instellingen gespeeld maar ik krijg het echt niet voor elkaar, ik maak wel gebruik van een active desktop maar dit is het probleem ook niet, gebruik maken van een standaard achtergrond heeft geen effect.

Als er verder nog informatie nodig is zal ik die graag geven.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edwindebruin/icons.gif
klik voor een vergrote image
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edwindebruin/desk_small.gif

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Dat komt door je active desktop. Waarschijnlijk is de achtergrondkleur van je desktop wit, dat zie je dan dus achter de text van je icoontjes.

Voor zover ik weet is er geen weg omheen (misschien met transtext ofzo :?).

edit:

Ik lees net dus op die site van transtext dat ie niet werkt icm. met active desktop...

[ Voor 27% gewijzigd door Access op 15-12-2002 19:10 ]

• Exyge
Maar het gekke is, het is exact hetzelfde als de active desktop uit staat, daar snap ik dan echt niks van. Als het nodig is kan ik de source ervan plaatsen. Maar ik denk niet dat het daar aan licht... Text en icoonen blijven hetzelfde als ik gewoon een achtergrond kies

[ Voor 58% gewijzigd door Exyge op 15-12-2002 19:14 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft het niet met dit specifieke thema te maken, kijk eens hoe je iconen eruit zien met een ander thema.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Exyge
Nee, dat is het ook niet, er veranderd wel iets als ik hem op de windowsXP standaard zet, en dat is dat de achtergrondkleur van de tekst en de icoontjes blauw worden. Normaal zie je die blauwe kleur alleen als je het selecteerd.