plaatje vergroten zonder kwaliteits verlies: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
Ik heb een vrij klein plaatje, maar als je dat dus standaard vergroot dan wordt de kwaliteit natuurlijk een eind minder.

Er is vast wel een manier om een plaatje te vergroten zonder kwaliteits verlies toch?

edit: ohja het gaat om een .gif

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 08:09

BertV

Handgemaakt

omzetten in RGB, dan pas resizen.

(kwaliteit gaat onherroepelijk ahteruit)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

http://www.s-spline.com/

beste vergrotings algoritme dat er bestaat!

Verwijderd

Bij mij crashed S-Spline continue bij het opslaan van een bestand? Enig idee?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The downloadable demo version is fully functional, with exception of the save-functionality[/quote]

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Wat er dus bedoeld wordt hier is dat je een crack moet opzoeken. Er is vast en zeker weer iemand die die crack hier ook neer zet, met het gevolg... je raad het al... een slotje :)

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

Verwijderd

uitprinten op glossy papier, beste kwaliteit.
Dan inscannen op bv 1200 DPI...
en dan weer verkleinen :)
dan krijg je een scherpe foto!

::dener::

Verwijderd

Heb het ook al met een crack geprobeerd.
Dan volgt er juist een error-message.
Maarja, wat heb ik aan een demo, waar ik niet eens iets mee kan?

Fullversion gekocht en die werkte ook niet, zowel onder 98 als 2000 niet.

Verwijderd

vraag: plaatje vergroten zonder kwaliteits verlies: hoe?

antwoord: kan niet tenzij het plaatje vector based is.

vraag: hoe zet ik een non-vector-based plaatje om in vector-based plaatje zonder kwaliteits verlies

antwoord: niet

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
met zulk soort dingen doe ik altijd met wat handenarbeid de mooiste vectorizaties!

tijdje geleje ook voor iemand op dit forum gedaan

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 22:53
BJ in principe heb je gelijk, maar nietemin is het wel mogelijk om een bitmap te resizen, met heeeel weinig kwaliteitsverlies. Er stond een tijd geleden een of ander programma dat dit heel goed kon in de C!T, wellicht is dat het programma dat Razor_Blade ook noemde.

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Verwijderd

ja, was ook maar beetje theoretisch gezeik natuurlijk...

maar wel waar op zich

als je een bitmap hebt van bv een logo en je weet de verhoudingen kun je hem natuurlijk altijd vectorizen... foto's ofcourze niet... tenzij je optisch gaat vergroten maar das niet de bedoeling neem ik aan

in de praktijk blijft het gewoon ff JPGtjes en GIFjes via photoshop ff enlargen... (of met dat andere proggie dan) en weer omzetten naar JPG of GIFjes

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:15

admiral866

The King Personality Disorder

Topicstarter
ja dat s-spline ruled echt wel.
:)
Ik heb daar versie 1.04 gedownd, maar kon geen crack vinden. Een crack voor 1.03 geprobeerd, scheen te werken. niet dus.
Dus heb ik versie 1.03 ergens op een vage chinese site gevonden.
Om em te vinden ga je naar altavista en type je <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>+download +s-spline +1.03[/quote]En dan is het een van de twee.
:) :)

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

PS. Het niet kunnen saven is ook te omzeilen door het plaatje zo groot mogelijk in beeld te zetten en dan met Grabb it op alt+print screen (als je het voor webimplicaties gebruikt is dat geen probleem.)

Verwijderd

.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 10:21 schreef FourEyes het volgende:
Heb het ook al met een crack geprobeerd.
Dan volgt er juist een error-message.[/quote]In de shareware versie krijg je geen error message, daar kun je namelijk helemaal niet mee saven. Als je een crack of illegaal serial nr gebruikt kun je wel saven, alleen heb je dan grote kans dat het crasht.

Alleen als je S-Spline hebt GEKOCHT (da's dat gedoe met je credit card en die nummertjes enzo, via s-spline.com, dus NIET astalavista), dan werkt het zonder crashes.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Fullversion gekocht en die werkte ook niet, zowel onder 98 als 2000 niet.[/quote]Onzin. Je liegt! Als je echt de full version hebt gekocht, werkt ie prima in win98 en win2000.

• jurriaan
  • Laatst online: 11-01 22:53
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Onzin. Je liegt!...[/quote]doe is ff een potje normaal...

onschuldig tot het tegendeel bewezen is enzo..

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Verwijderd

Jurriaan,

denk eens goed na nu

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 22:27 schreef TaaiePad het volgende:
Jurriaan,

denk eens goed na nu[/quote]Jij ook. :(

Verwijderd

heeft niemand mijn eerdere reply gelezen...deze methode werkt echt perfect !!!! Zo doen ze het ook op een reclamebureau, als je een slechte kleine foto hebt :) !

::dener::

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 23:53 schreef dener het volgende:
heeft niemand mijn eerdere reply gelezen...deze methode werkt echt perfect !!!! Zo doen ze het ook op een reclamebureau, als je een slechte kleine foto hebt :) ![/quote]Hehe, ik geloof je, maar... wel eens nagedacht over waar die winst aan detail nou vandaan komt? Je print het groter uit en scant het weer in, kortom: IETS verzint die nieuwe pixels erbij. Je printer dus, die meer dots op het papier zet dan er pixels in je originele afbeelding zaten. Wedden dat die printer minder goed interpoleert dan S-Spline? :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 17:48 schreef jurriaan het volgende:
doe is ff een potje normaal...[/quote]Sorry, maar die situatie die hij beschrijft kan alleen maar daardoor komen. Ik heb die bug er expres in gemaakt, het treedt alleen op met een illegaal licentienummer. Als ie 'em gewoon echt had gekocht en het zou écht buggen, had hij heus wel een klacht/support mailtje naar ons gestuurd ipv alleen maar een random message op een vaag forum te plaatsen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>onschuldig tot het tegendeel bewezen is enzo..[/quote]Helemaal mee eens. Een officieel gekochte S-Spline is onschuldig aan crashen tijdens het saven, totdat het tegendeel is bewezen! :)

Verwijderd

Op woensdag 08 november 2000 11:49 schreef BJ het volgende:
vraag: hoe zet ik een non-vector-based plaatje om in vector-based plaatje zonder kwaliteits verlies

antwoord: niet
:) hetzelfde als dombo's die mp3's van 64kbit omzetten naar 256kbit en dan super tevreden zijn met het geluid en echt zweren dat het beter is *D

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

*kickerdekick*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.