[HL]geforce 4 mx 440 werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:22
Ik post dit maar even hier maar als het tog een hardware probleem is moet een modje het maar ff verhuizen :)

Een virend van mij heeft nogal een vreemd probleem, als hij de computer net heeft opgestart werkt Half Life helemaal normaal, sluit hij vervolgens Half Life 1 keer af en dan start hij Half Life dan weer op geeft Half Life de error dat zijn Videokaart geen OpenGL ondersteunt :? Nadat de drivers opnieuw zijn geinstalleerd doet Half Life het pas weer :? en dan iets wat het verhaal nog wat vreemder maakt, het probleem doet zich niet altijd voor :? Bijvoorbeeld toen ik net Windows opnieuw had geinstalleerd deed hij het tijdelijk weer normaal :?
En het vreemdste: alle andere spellen doen het nog gewoon 8)7

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, ik heb dus Windows opnieuw geinstalleerd, nadat windows opnieuw geinstalleerd was deed Half Life het eerst nog niet goed, Ik had de Detonator 41.09 geinstalleerd, daarmee werkte het nog steeds niet goed, met de 40.72 drivers leek alles het goed te doen. Toen ik echter thuis kwam deed Half life het alweer niet, toen zijn er nog oudere drivers geprobeerd, die ook niet werkten, toen verschillende resoluties geprobeerd, ook dat leverde niet het gewenste resultaat op

Ik weet ook niet meer wat ik nu nog kan proberen en waar de oorzaak ligt, iemand een idee :?

specs:
1-AMD XP, 1477MHz, 256KB (0% Load) .:. (RAM) usage: 120/448MB (26.79%) .:. (GFX) NVIDIA GeForce4 MX 440, (Display) 1024x768/32bit/60Hz
(OS) Windows XP Professional (5.1 - 2600), (installed for) 2d 1h 53m, (uptime) 26m 57s .:. (HDDs) 549.23MB/6.03G(8.9%) free

/edit
vergeten te melden maar alle nieuwste HL patches zijn uiteraad geinstalleerd O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Sv3n op 15-12-2002 18:47 ]

Last.fm
Films!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Heeft ie dit onder één enkele Windows of bij elke versie? Ik had soms ook wel eens dat HL Open GL niet ondersteunde en andere spellen wel, toen kon ik bij drivers (in HL zelf) geloof ik wat selecteren en dat deed het dan soms. Maar meestal is het gewoon een kwestie van goede drivers, goed installeren :)

The devil is in the details.

• Sv3n
MaRc0 schreef op 15 December 2002 @ 19:05:
Heeft ie dit onder één enkele Windows of bij elke versie? Ik had soms ook wel eens dat HL Open GL niet ondersteunde en andere spellen wel, toen kon ik bij drivers (in HL zelf) geloof ik wat selecteren en dat deed het dan soms. Maar meestal is het gewoon een kwestie van goede drivers, goed installeren :)
Drivers zijn wel goed geinstalleerd, deze computer heeft alleen onder XP gedraait, maar met een tnt 2 deed ie het wel goed :?

Last.fm
Films!

• CE_REAL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 08:05
Ja die vriend dat ben ik.. :*) ik heb eerst windows 98 gehad en een ouder videokaartje waar ik geen problemen mee had. Een paar weken terug heb ik een geforce 4 mx gekocht en toen kreeg ik later ineens de fout dat mijn videokaart geen open gl meer ondersteunde terwijl deze dat toch echt doet. :'( Dus ik probeer drivers opnieuw te installen werkte. Dag later weer kapot. :? Dus maar ff formateren hielp wel vaker. Weer de zooi geinstalled dagje later zelfde fout. :'( Dus maar ff windows xp dr op. BLeek ook niet te helpen en in ineens van 1178xblabla te verandere naar 1024xbla deed ie t weer ff maar dan toch blijkt hij t later niet te doen. Ik ben hopeloos en denk erover maar is ff weer terug naar de winkel te gaan want hij is echt fucked. Maar als iemand toch een idee heeft graag ff neerzetten.
Alvast bedankt. :)

• Sv3n
klein lief schopje :>

Last.fm
Films!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit probleem doet het alleen in Halflife dus. Misschien de nieuwe updaty van Half Life. ER zou namelijk een bug of fout in deze versie zitten.??

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CE_REAL
Ehm ja dat zou het kunnen zijn misschien. Ik zou wel ff proberen ergens anders de update van te downloaden ik vrees dat het niet gaat helpen maar beter proberen dan nix doen. :P

• CE_REAL
Nope Nog steeds stuk, ik hoor wel dat meerdere er last van hebben :x

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 22:34
Probeer eens de wat oudere drivers, bijvoorbeeld de 21.xx of 30.xx. Misschien hebben de 40.xx drivers een foutje waardoor jouw videokaart niet goed draait. En omdat een GF4 MX440 gebaseerd is op de Geforce 2 werken die oudere drivers misschien wat beter :)

The devil is in the details.

Pagina: 1