Toon posts:

wd 80 gig probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn wd .. vorige week gekocht.. 80 gb doet vreemd.. hij start op, detecteert hem , maar als ik wil gaan formatteren blijftie hangen bij 0%

ook als ik met fdisk een nieuwe partitie wil aanmaken, hangtie bij 4%

hrb alles al afgezocht, maar kom nergens aan een antwoord :(

iemand met hetzelfde probleem en/of een oplossing???

vind dit beetje zonde na 1 week..

Grz Nick

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een oud seagate kreng. Ik heb hem door Tux laten formatteren en nu werkt hij weer.
Advies: Doe is een linux madrake install...wie weet werkt het :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

had ik ook met die ******Praxtor hdd van mij.
eerst even debuggen en opnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 18:33:
Ik had hetzelfde probleem met een oud seagate kreng. Ik heb hem door Tux laten formatteren en nu werkt hij weer.
Advies: Doe is een linux madrake install...wie weet werkt het :)
en daarna weer formatteren en windows erop ofwa???

ga niet met linux werken @ home..

Verwijderd

Ik had ook n wd 800 jb (80 gig dus), en precies hetzelfde probleem. Direct na het ophalen van de comp geprobeerd windows erop te zetten en met die windows installer te formatten en ntsf partitie erop te zetten. Bleeftie gewoon hangen, net alsof de schijf dood was.
Dus ik geprobeerd met partition magic, met linux enz, werkte allemaal niet. En daarna ben ik maar terug gegaan naar de winkel, kreeg ik volgende dag via de telefoon te horen dat de techniscche dienst er ook niet uit kon komen, en dat ik van hun een nieuwe kreeg en dat zij het met wd verder zouden oplossen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 19:10:
Ik had ook n wd 800 jb (80 gig dus), en precies hetzelfde probleem. Direct na het ophalen van de comp geprobeerd windows erop te zetten en met die windows installer te formatten en ntsf partitie erop te zetten. Bleeftie gewoon hangen, net alsof de schijf dood was.
Dus ik geprobeerd met partition magic, met linux enz, werkte allemaal niet. En daarna ben ik maar terug gegaan naar de winkel, kreeg ik volgende dag via de telefoon te horen dat de techniscche dienst er ook niet uit kon komen, en dat ik van hun een nieuwe kreeg en dat zij het met wd verder zouden oplossen :)
mja, net gedebugged, en linux geprobeert, maar linux bleef ook hangen bij het formatteren :(

morgen maar terug naar de winkel dan |:(
al de 2x in 2 weken :r

/edit

heb gedebugged m.b.v http://home01.wxs.nl/~beitler/tips_tricks/hardware/fdisk.htm

is dat goed ofnie? :) had nognooit eerder hoeven debuggen >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
is gvd al de 3e harde schijf in 2 weken , en weet f*cking niet waar het aan ligt :(

|:( |:( |:( |:(

Verwijderd

is dit iets misschien

http://www.bootdisk.com/original.htm

onderaan large hd fdisk gevalletje.. worked for me

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 09:43 ]

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 19:05
Dp_jaxx.. bij mij lukte het na een Format c:\MBR en een Low-level format met powermax van maxtor wel om de WD aan de praat te krijgen

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-03 08:56

cue

Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 09:39:
is dit iets misschien

http://www.bootdisk.com/original.htm

onderaan large hd fdisk gevalletje.. worked for me
Bij mij werkte dit prima...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 23:28
Als ik binnekort nieuwe schijven nodig heb had ik m'n oog laten vallen op de WDC800JB, maar als ik dit zo lees begin ik er wel twijfels over te krijgen... zijn dat gewoon foute producties uit die serie of is het wat anders wat dit probleem veroorzaakt ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Lijkt me onzin. De TS zal ongetwijfeld de bekabeling en bejumpering goed fout hebben gedaan. Overigens vind ik die kick van Cue echt erg lomp.. Met een schier overbodige opmerking reageren op een 2 maanden oud topic :|

Wat betreft WD en betrouwbaarheid, doe eens een FAQ/search :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.