Micro ATX voedingen waarom zo weinig watt ?

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil graag een klein systeempje / servertje bouwen op een ECS microATX bordje met een Athlon XP1800, een 40gig 7200rpm schijf en nog wat zooi.

Ik ben van plan de Aopen H340D te kopen, daar zit deze 180 of 200watt voeding in.

200W ( support P4 CPU ) proprietary , UL/CSA/CE/TUV/S/CB/N/FCC/C'tick Certified

Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/exp-h340/h340d_black.jpg

Maar als je dan van die microATX kastjes ziet zit daar een 180 of 200 watt voeding in, das dan toch veel te weinig lijkt me ? Of werkt dat met microATX anders ? Zo ja waarom en hoe dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Aike op 15-12-2002 18:21 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Het is niet weinig voor zoals jij zegt "servertje" een server heeft namelijk niet veel bijzonders nodig geen Gf4 geen Soundblaster live om zo maar op te noemen.
Dus het is genoeg zeker voor zo mobotje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

veel wattage zorgt ook voor veel warmte, en dat kun je niet gebruiken in een kleine kast/voeding

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

1 ding scheelt al aanzienlijk, je kan gewoon veel minder kwijt in een micro atx kast dan dan een normale of zelfs een tower. In deze kast kan dus maar 1 hd 1 cdrom 1 floppy en 4 uitbreidings kaarten. De voedingen zullen vaak ook wel een stukje betere kwaliteit hebben dan de normale voedingen.

Ik heb dezelfde kast, met de 185watt p4 voeding en die houd me bak gewoon stabiel. (1.6@2.4GHZ radeon 7500 80gb hd 256mb ddr dvdcdrw combi) Dus ik verwacht dat jij niet al te veel problemen moet krijgen. Let alleen wel goed op de cooling, niet elke cooler zal passen omdat de kast best laag is. (max 7cm hoge cooler dacht ik)
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 18:30:
Het is niet weinig voor zoals jij zegt "servertje" een server heeft namelijk niet veel bijzonders nodig geen Gf4 geen Soundblaster live om zo maar op te noemen.
Dus het is genoeg zeker voor zo mobotje.
Deze kast is zeker niet bedoelt als server kast oid.
Terw_Dan schreef op 15 december 2002 @ 18:35:
veel wattage zorgt ook voor veel warmte, en dat kun je niet gebruiken in een kleine kast/voeding
Je weet vast wel dat je nooit het volle wattage van je voeding gebruikt, als mijn systeem 100watt trekt en ik heb een 300watt voeding dan zal me voeding geen 300watt gebruiken :)

[ Voor 41% gewijzigd door LopeZ op 15-12-2002 18:39 ]

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb zelf een 250 watt mATX voeding. Die 200 wat lijkt mij ook genoeg zoals LopeZ al zegt. Je gebruikt nooit het maximum van je voeding, je hebt meer aan goede koeling en afvoer van je warmte. Je warmte blijft heel snel hangen in je kast, wat je zo een paar graden hogere temperatuur oplevert. Ik heb zelf ook een mATX kast, en een 80 mm outtake deed wonderen voor me temperatuur :)

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Deze kast is zeker niet bedoelt als server kast oid.
Hmmz, hij is ook prutsbak, LAN bak (nog even een halfhoge GF opzoeken), en HT bak.

Maar als zo'n voedingetje het trekt vind ik het best. Bedankt allemaal. Best goedkoop kastje eigenlijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Aike op 15-12-2002 19:10 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LopeZ schreef op 15 December 2002 @ 18:35:
Je weet vast wel dat je nooit het volle wattage van je voeding gebruikt, als mijn systeem 100watt trekt en ik heb een 300watt voeding dan zal me voeding geen 300watt gebruiken :)
Lopez, waar zie je mij voor aan.
Pagina: 1